شناسه خبر: ۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

نذری های تهران | تهران نذری کجا میدن؟ | لیست نذری هیئت های تهران

لیست معروف ترین نذری ها در هیئت های تهران در محرم ۱۴۰۳

در ایام محرم تقریبا در تمام محله های تهران نذری پخش می شود در ادامه لیست نذری های تهران را آماده کرده ایم.

لیست نذری های تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

 سال ۱۴۰۳ هم مانند سال های دیگر، مراسمات پرشوری در محرم برگزار شده است. یکی از رسومات اصلی در ماه محرم برای ایرانیان، طرح اطعام و نذری دادن است. تمام ما خاطرات شیرینی را از ماه محرم و نذری دادن یا نذری گرفتن به یاد داریم. در محله های مختلف تهران نذری پخش می شود، از پایین ترین منطقه تهران که قشر ضعیف جامعه زندگی می کنند تا مناطق شمال شهر این رسم را پابرجا نگهداشته اند.

اما سال های اخیر نذری های متفاوتی مانند میگو یا پیتزا و انواع ساندویچ  در تهران پخش شده است. افراد زیادی به دنبال نشانی این نذری ها هستند یا علاقه مند هستند که در هیئت افراد سلبریتی مانند علی پروین، امیر قلعه نویی، محمدرضا گلزار، علی دایی و … شرکت کنند و نذری را از دست این افراد بگیرند.

در ادامه این گزارش می توانید لیست معروف ترین نذری های تهران در ایام محرم ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

هیأت کاشف الکرب

این هیئت در دهه اول محرم عزاداری پرشوری را برگزار می کند و غذاهای مختلفی مانند آبگوشت، کباب کوبیده، خورشت قیمه و قرمه سبزی و … می دهد.

آدرس: تهران – خیابان شریعتی – بالاتر از متروی قیطریه – خیابان موسیوند – پلاک 7

 

هیئت صنف لباس فروشان

یکی دیگر از هیئت هایی که باید در لیست معروف ترین نذری های تهران قرار دهیم، هیئت صنف لباس فروشان است. این هیئت هرساله در ایام محرم پس از نماز صبح به برگزاری زیارت عاشورا می پردازد و پنیر تبریز با طعم نان سنگک داغ به مردم می دهد.

آدرس: خیابان سعدی، چهارراه مخبرالدوله، انتهای کوچه ممتاز، حسینیه دلریش

هیئت بیت الرقیه

از جمله نذری های متفاوت در تهران باید به آش شله قلم کار اشاره داشت. هیئت بیت الرقیه از هیئت های قدیمی در یکی از محله های قدیمی تهران است که هر ساله در ظهر عاشورا، آش شله قلم کار می دهد.

آدرس: پیروزی، خیابان شکوفه، محله دروازه دولاب، کوچه خوش

هیئت متوسلین حضرت علی اصغر(ع)

در غرب تهران و در محله صادقیه می توانید حلیم نذری بگیرید. بالاتر از میدان صادقیه، هیئت متوسلین حضرت علی اصغر (ع) هر ساله در صبح تاسوعا حلیم می دهد.

هیئت عاشقان ثارالله

یکی دیگر از هیئت های قدیمی تهران که در سال 69 و در محله طرشت تاسیس شده است، هر ساله در دهه محرم نذری های مختلفی از جمله باقلاپلو با گوشت، جوجه کباب، فسنجان، کباب کوبیده، آش و قیمه به عزاداران می دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

  • شهلا ارسالی در

    دقت کردین بیشتر بالای شهر نذری میدند چون بيچاره ندارن نذری باید به فقرا داد

  • افسانه ارسالی در

    سلام واقعاچرانذری رو پایین شهرنمبدن آخه این پایین شهریاچه گناهی کردن ابنام باید ازغذای امام حسین استفاده ببرن

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد