شناسه خبر: ۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

عروسی بدون داماد | عروسی زنان با خودشان | عروسی انفرادی در ژاپن

عجیب ترین ازدواج در ژاپن: دختر هایی که با خودشان عروسی می کنند!

عروسی انفرادی یا ازدواج زنان با خودشان رسم عجیبی است که در ژاپن در حال رواج است.

عروسی بدون داماد در ژاپن

پر بازدید

ترینی‌ها :

ازدواج زنان با خودشان رسم عجیب و غریبی است که این روزها در ژاپن متداول شده است. این پدیده‌ عجیب در میان دختران ژاپن به نام «عروسی انفرادی» است که در آن‌، دختران و زنان این کشور با خودشان ازدواج می‌کنند! همزمان با کاهش نرخ ازدواج در ژاپن و حتی عدم تمایل زنان به شرکت در مراسم سنتی عروسی، آن‌ها شروع به برگزاری مراسم عروسی خودشان کرده‌اند. در ادامه درباره عروسی بدون داماد در ژاپن بیشتر بخوانید.

 پدیده‌ «عروسی انفرادی» چیست؟

بر اساس گزارش «ساوت چاینا مورنینگ پست»، برخی از زنان ژاپن تمایل دارند خودشان را با لباس‌های زیبا ببیند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند رویدادهای خاص و مهم خود را جشن بگیرند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند عروسی انفرادی خود را بدون حضور داماد برگزار کنند.

پسر جوانی که با جسد نامزدش ازدواج کرد! + تصویر

مانا ساکورا که یک بازیگر پورنوگرافی اهل ژاپن است، از میان زنان این کشور بوده که عروسی انفرادی خود را برگزار کرد.

او در مارس ۲۰۱۹ عروسی انفرادی خود را برگزار کرده، حلقه ازدواج را در انگشت خود گذاشته و با جسارت به خود قول داده بود: «در بیماری و سلامتی به زندگی خاص خود احترام می گذارم، همیشه خودم را دوست خواهم داشت و خودم را خوشحال می‌کنم.»

زن دیگری هم به نام «هانائوکا» عروسی انفرادی خود را در رستورانی در توکیو برگزار کرده، ۳۰ دوست دعوت کرده و در مجموع ۲۵۰ هزار ین معادل ۱۶۰۰ دلار خرج کرد.

این زن ژاپنی می‌گوید: «ازدواج با خودم به این معنا نیست که من نمی‌خواهم با یک مرد ازدواج کنم اما من در مورد عروسی‌های انفرادی در مقاله یک وبلاگ نویس خواندم. آن زمان به خودم گفتم که من نمی توانم این اقدام را انجام دهم. اما از سه سال پیش شروع به انجام اقدامات کردم که باعث خوشحالی من شده مانند پوشیدن لباس‌های زیبا، لذت بردن از غذاهای خوشمزه و دوش گرفتن با گلبرگ‌های گل.. از آن زمان تصمیم گرفتم که با خودم ازدواج کنم.»

در گزارش «ساوت چاینا مورنینگ پست»، آمده است: «زنان تمام برنامه‌ریزی مراسم از جمله دعوت از مهمانان به رستوران، خرید لباس عروس و فیلمبرداری چشن عروسی بدون حضور داماد و تعهد به خود آماده می‌کنند.»

شایان ذکر است که به این زنان «فریتر» گفته می‌شود؛ فریتر کلمه‌ای ژاپنی برای زنانی است که بیکار یا فاقد شغل تمام وقت هستند.

ازدواج شوکه کننده دختر جوان از طریق هوش مصنوعی

این زنان حقوق و مزایای کم و اندکی دارند و پشتوانه‌ای برای آینده ندارند؛ زنان خانه دار و دانشجویان در این رده قرار نمی‌گیرند.

فریترها در ژاپن کم کار نیز توصیف می‌شوند. این افراد پس از دبیرستان یا دانشگاه شغلی را شروع نمی‌کنند بلکه از مسیر پیدا کردن مشاغل کم درآمد زندگی می‌گذرانند. این زنان طرفدار تئوری کار کمتر و آرامش بیشتر در زندگی هستند.

برخی افراد عروسی‌های انفرادی را نشانه‌ای از تغییر زمان می‌دانند، زیرا زنان ژاپنی اکنون می‌توانند بدون ازدواج از زندگی خود پشتیبانی کنند.

بر اساس داده‌های «ساوت چاینا مورنینگ پست»، سال گذشته دولت ژاپن کمترین میزان ازدواج را ثبت کرد؛ کمتر از ۵۰۰ هزار زوج روابط خود را ثبت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان