شناسه خبر: ۶۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

مشکلات کنسرت نمایش سی صد | کارگردان کنسرت نمایش سی صد | خواننده کنسرت نمایش سی صد

بحران در «سیصد» ، حذف کارگردان، تغییر تهیه کننده، بدون خواننده!

پس از انتقادات گسترده از کنسرت نمایش سی صد، بالاخره مدیران رسانه ای «سیصد» خبری را در اختیار رسانه ها قرارداند و در آن توضیحاتی را ارائه کردند که در ادامه میخوانید

تئاتر سی صد

پر بازدید

ترینی‌ها :

 کنسرت تئاتر «سی صد»  در شرایطی  در مجموعه‌ فرهنگی تاریخی سعدآباد روی صحنه رفت که علیرغم بلیت فروشی و استقبال از گیشه این اثر، هنوز نام کارگردان آن مشخص نیست و اخبار عجیبی از پشت صحنه تولید این اثر به بیرون درز کرده است.

در شرایطی که بهرام افشاری، نوید محمدزاده و بهرام رادان به عنوان بازیگران اصلی این کنسرت نمایش معرفی شده اند، عصر دیروز نام های بزرگی چون علی نصیریان و گوهر خیراندیش نیز به گروه بازیگران این اثر اضافه شد و این در شرایطی ست که تغییر تهیه کننده آن از کمپانی ققنوس به تهمورث پورناظری و عدم معرفی خواننده این اثر، شایعاتی را در فضای مجازی باعث شده است.

اثری که محمد رحمانیان کارگردان و نویسنده سرشناس تئاتر ایران آنرا نوشته و در هفته های نخست نیز مسئولیت کارگردانی اثر را بر عهده داشته است. برخی منابع از حضور چهره ها، کارگردانان گروه حرکات فرم و افرادی ناشناس در پشت صحنه تمرینات «سیصد» بدون اطلاع و هماهنگی با رحمانیان خبر داده اند که این رفتار غیرحرفه ای و عجیب برادران پورناظری باعث ناراحتی رحمانیان شده و این کارگردان به دلیل این اتفاقات دیگر حاضر به ادامه همکاری با گروه نشده است.

خرید بلیط کنسرت تئاتر «سی صد» با بازی نوید محمدزاده و بهرام رادان!

شنیده ها حاکی ست که بازیگران تحت قرارداد با «سیصد» نیز عمدتا صرفا به دلیل حضور رحمانیان، سابقه و تجربه و خوش نامی او پذیرفته اند که در این اثر حضور داشته باشند و حالا مشخص نیست با کنار رفتن این کارگردان مولف، چه سرنوشتی در انتظار این پروژه خواهد بود.

عدم معرفی خواننده در «سیصد» نیز دیگر موضوع عجیبی ست که حتی با رسیدن به شب اجرا، همچنان در هاله ای از ابهام است. برخی منابع از حضور کودکی 13 ساله به نام «اهورا» و «دلنیا آرام» بعنوان خواننده در سیصد نام برده اند و ظاهرا برادران پورناظری قرار است خوانندگان این پروژه باشند!

کنسرت نمایش «سی» در سال ۱۳۹۶ با حضور همایون شجریان، سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل و… و آهنگسازی سهراب پورناظری به کارگردانی علی اصغر دشتی روی صحنه رفت. مورد اقبال عمومی و رسانه ها قرار گرفت و به یک معیار درست در کنسرت نمایش های ایران تبدیل شد. اما فصل دوم «سی» به نام «سیصد» با انبوهی از بازیگران از جمله جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان و کارگردانی امیر جدیدی سیبل انتقادات تند رسانه ها شد. سردرگمی و بلاتکلیفی در کارگردانی اصلی ترین نکته این اعتراض ها بود.

نام «رضا بهرام» در «سیصد» (سال 1401) به عنوان خواننده مطرح شد اما در خود نمایش، این سهراب پورناظری بود که عملا خواننده اصلی نمایش بود و این سواستفاده تبلیغاتی باعث هجمه های سنگینی به خالقان این اثر شد. علاوه بر این نداشتن سابقه درست و پیشینه خوانندگی از سهراب پورناظری باعث شد بسیاری این رفتار او را نوعی تقابل با همایون شجریان بدانند که دیگر حاضر به همکاری با پورناظری ها نشد.

حالا اما بحران در «سیصد» در شرایطی به اوج خود رسیده که مشخص نیست امشب چه محصولی بدون کارگردان و مولف اثر قرار است در اختیار رسانه ها مخاطبان این نمایش قرار بگیرد. نمایشی که همچنان هیچ اطلاعاتی درباره عوامل اصلی کارگردانی آن در اختیار مخاطب قرار نگرفته و به نظر میرسد جنبه تجاری آن اولویت مهم تری برای دست اندرکارانش باشد.



در آخرین ساعات دیروز، پس از انتقادات گسترده بالاخره مدیران رسانه ای «سیصد» خبری را در اختیار رسانه ها قرارداند و در آن توضیحاتی را ارائه کردند. در متن این خبر آمده: «رضا گوران کارگردانی کنسرت نمایش «سی صد، گات» را بر عهده دارد که پیش از این به دلیل اعلام نشدن برخی از عوامل درگیر حواشی شده بود. این نمایش که قرار بود ساعت ۲۱ روی صحنه برود در شب اول با یک ساعت تاخیر حدود ۱۰:۱۵ آغاز شد. در ابتدای این اجرا تهمورس پورناظری تهیه‌کننده در سخنانی بیان کرد: من تهمورس پورناظری‌ام، امشب اول اجرا است، دوست دارم در جریان باشید ۴۳۰ نفر در صحنه و پشت صحنه برای این برنامه زحمت کشیده‌اند. وی اضافه کرد: اجرای امشب یک معجزه است چون در ۶ شب گذشته باران را داشتیم که اگرچه رحمت الهی است اما سختی کار را دوچندان می‌کرد. این اجرا که حدود ۲ ساعت طول کشید با اجرای ساز و آواز سهراب پورناظری همراه بود که در بخش‌های مختلفی نمایش را همراهی می‌کرد. در پایان نمایش شب اول از محمد رحمانیان به عنوان نویسنده قدردانی شد و در نبودش از تماشاگران خواستند او را تشویق کنند. همچنین رضا گوران به عنوان کارگردان این پروژه معرفی شد. بهرام رادان، نوید محمدزاده، بهرام افشاری، گوهر خیراندیش از بازیگران این پروژه هستند و علی نصیریان همچون پروژه قبلی با یک ویدئو در این نمایش به ایفای نقش پرداخته بود.

نوید محمدزاده در این نمایش نقش فردوسی را دارد. تهیه‌کننده کنسرت نمایش ابتدا محمدحسین توتونچیان بود و طی چند وقت اخیر تهمورس پورناظری تهیه‌کنندگی را بر عهده گرفته است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان