شناسه خبر: ۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

زلزله ۷.۵ ریشتری تایوان | زلزله امروز تایوان

جدیدترین خبرها و تصاویر از قوی‌ ترین زلزله‌ تایوان که امروز رخ داد!

زلزله تایوان، به بزرگی ۷.۴ ریشتر، صبح روز چهارشنبه رخ داد. این زمین لرزه قوی ترین زلزله 25 سال اخیر تایوان بود.

زلزله تایوان

پر بازدید

ترینی‌ها :

زلزله تایوان صبح چهارشنبه 15 فروردین 1403 رخ داد و بزرگی زلزله به حدی بود که ژاپن و فیلیپین در ابتدا هشدار سونامی صادر کردند. زلزله تایوان 7.5 ریشتر بود که بزرگترین زلزله اخیر این کشور بود. در ادامه تصاویر دلهره آور از زلزله تایوان را ببینید.

کانون این زلزله در حدود ۱۸ کیلومتری جنوب شهر توریستی «هوالی‌ین» (Hualien) بوده است. بیش از ۵۷ نفر مجروح شده اند، اگرچه انتظار می رود با ادامه جستجوی امدادگران برای یافتن افراد، تعداد مجروحان افزایش یابد.

زلزله تایوان

بسیاری از خسارت‌ها در شهر هوالی‌ین، شهری در سواحل شرقی تایوان، نزدیک به مرکز زمین‌لرزه، با ساختمان‌های تخریب شده و رانش زمین که ابرهای عظیمی از خاک و گرد و غبار را تشکیل داده، مشاهده شده است. به گفته تامین کننده برق تایوان، بیش از ۸۷۰۰۰ نفر در سراسر این کشور بدون برق مانده اند.

زلزله تایوان

(ویدیو) شکار لحظه وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری توسط غواصان

 

تصاویر زلزله تایوان

حداقل ۴۰ پرواز لغو شد، در حالی که خطوط قطار، مدارس و محل کارها بسته شدند. تصاویر نشان می‌دهند که چگونه ساختمانی در هوالی‌ین در خیابانی که در قسمت شلوغ از شهر مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و یک بازار شبانه پرطرفدار است، فرو ریخته است.

زلزله تایوان

زلزله تایوان

بر اساس گزارش ها، ساکنان همچنان در داخل سازه محبوس بودند و تلاش نیروهای آتش نشانی در حال انجام است.

زلزله مرگبار ۷.۴ ریشتری سال ۱۹۹۹ تایوان

این زمین لرزه پس از زلزله مرگبار ۷.۴ ریشتری در سال ۱۹۹۹ که حدود ۲,۴۰۰ کشته برجای گذاشت، قوی ترین زمین لرزه ای است که در ۲۵ سال گذشته تایوان را لرزاند. موج سونامی یک متری به سواحل تایوان بلافاصله پس از این زمین لرزه ها برخورد کرد، اما مشخص نیست که آیا خسارتی به بار آورده است یا خیر.

زلزله تایوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد