شناسه خبر: ۴۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پربازدیدترین شهر ایران | جمعیت شیراز در عید نوروز | شلوغ ترین روز تخت جمشید

شلوغ ترین روز و شبی که شیراز امسال تجربه کرد!

شیراز امسال در صدر لیست پربازدیدترین استان ها در نوروز 1403 بوده است. اما شلوغ ترین شب و روز شیراز در ادامه ببینید.

شیراز

پر بازدید

ترینی‌ها :

شیراز و مجموعه تخت جمشید، در آخرین ساعات نوروز، شلوغ ترین شب و روز خود را تجربه کردند. شیراز امسال جزو پربازدیدترین استان ها بود و حافظیه شیراز در صدر لیست پرطرفدارترین مکان های دیدنی در فروردین 1403 قرار گرفت. در ادامه شلوغ ترین شب و روز شیراز را ببینید.

۱۲ فروردین؛ شلوغ‌ ترین روز و شب تخت جمشید و شیراز

مجموعه جهانی تخت جمشید در آخرین ساعات بازدیدهای نوروزی، شب بسیار شلوغی را سپری کرد. در ساعات پایانی 12 فروردین حضور مسافرانی که می‌خواستند از آخرین فرصتها در استان فارس استفاده کنند، باعث ایجاد ترافیک خودرویی و انسانی در پشت درب‌های مجموعه‌های مختلف تاریخی و گردشگری استان شد.

تخت جمشید

در مجموعه جهانی تخت جمشید نیز چنین وضعیتی حاکم بود. حوالی غروب امروز، جاده منتهی به این مجموعه مملو از خودروهایی بود که در صف انتظار ورود به پارکینگ بودند. با وجود اینکه ساعت ۱۸ به عنوان ساعت پایان بازدید این مجموعه در نظر گرفته شده بود، اما تا حدود دو ساعت پس از این زمان نیز وضعیت ترافیکی جاده تخت جمشید تغییر چندانی نکرده بود.

از حدود ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه نگهبان‌های مجموعه بدون دریافت ورودی، درب‌ها را به سوی علاقه‌مندان باز کردند تا برای سیاحتی چند دقیقه‌ای در مجموعه حضور پیدا کنند. رفتار خوب این ماموران میراث فرهنگی با قدردانی گردشگران همراه بود.

در ساعت ۱۸ همچنان فضای مجموعه مملو از جمعیت بود و تاریک شدن هوا هم نمی‌توانست باعث دل کندن گردشگران از این بنای باشکوه باشد.

شلوغ‌ترین روز و شب تخت جمشید

هشدارهای مداوم ماموران مجموعه از طریق بلندگو، فقط بخشی از جمیعت را می‌توانست به خروج از تخت جمشید مجاب کند و به‌نظر می‌رسد در کلیه ایام نوروز، ماموران کار سختی برای تخلیه مجموعه داشته‌اند. یکی از این ماموران در این ارتباط گفت: متاسفانه بعضی افراد با ما همکاری نمی‌کنند. نمی‌دانم چرا فرهنگ استفاده از اماکن تاریخی برای عده‌ای تعریف نشده است. وقتی رسما اعلام می‌شود که تا فلان ساعت مجموعه فعالیت دارد، مردم هم باید همکاری کنند و به قوانین احترام بگذارند.

شیراز

در درب ورودی مجموعه نیز ازدحام زیادی ایجاد شده بود و بخشی از مسافران که تازه از ترافیک رها شده و پارکینگ را به سمت مجموعه ترک کرده بودند، با اصرار از ماموران می‌خواستند اجازه ورود آنها را صادر کنند.

ماموران نیز سعی در قانع کردن آنها داشته و می‌گفتند: مجموعه کاملا تاریک شده است، می‌خواهید بروید چه چیزی را ببینید؟ اما مراجعان همچنان اصرار داشتند که پیش از بازگشت به شهر خودشان، برای چند دقیقه هم که شده بتوانند پای خود را به این میراث جهانی باز کنند.

 «تخت جمشید» مجموعه‌ای از چند کاخ تو در تو در کنار دشت مرودشت و در کوهپایهٔ کوه رحمت در استان فارس واقع در حدود ۱۰ کیلومتری شهر مرودشت است.در سال ۵۱۸ پیش از میلاد بنای تخت جمشید به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان در پارسه برگزیده شد. بنیان‌گذار تخت جمشید، داریوش یکم بود که پس از او، پسرش خشایارشاه و نوه‌اش اردشیر یکم با افزودن بناهای دیگر، این مجموعه را گسترش دادند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد