شناسه خبر: ۴۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

هواشناسی سیزده به در | پیش بینی آب و هوای ۱۳ به در | هواشناسی سیزده فروردین

سیزده بدر آب و هوا چجوریه؟ | پیش بینی آب و هوای 13 فروردین

جهت اطلاع از وضعیت هواشناسی سیزده بدر سال 1403 این گزارش از سایت ترینی ها را تا انتها مطالعه کنید.

هواشناسی

پر بازدید

ترینی‌ها :

سازمان هواشناسی، اوضاع جوی کشور در روز سیزده به در 1403 را اعلام کرد! بر اساس جدیدترین گزارش هواشناسی و نقشه‌ های پیش‌ بینی و مدل‌ های جوی سیزده به در، در روز دوشنبه 13 فروردین 1403 عموما هوای کشور صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است اما بارش کشور بیشتر از نرمال است و بیشترین افزایش در امتداد زاگرس خواهد بود. همچنین دمای هوا در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال خواهد بود. جزئیات بیشتر در خصوص هواشناسی 13 به در را در ادامه بخوانید.

حرف تازه؛ بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی و مدل‌های جوی روز سیزده بدر و ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ عموما هوای کشور صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است اما بارش کشور بیشتر از نرمال است و بیشترین افزایش در امتداد زاگرس خواهد بود. همچنین دمای هوا در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

وضعیت هوا در روز سیزده بدر 1403

سیزده بدر ۱۴۰۳ در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ است. با توجه به اینکه بر اساس این پیش بینی ها احتمال بارش نسبتا خوبی به ویژه در غرب و جنوب غرب وجود دارد و در برخی مواقع این بارش ها در شمال و شمال غرب نیز تجربه خواهد شد ، احتمال وقوع سیلاب در بستر رودخانه ها و یا آبگرفتگی معابر را در این مناطق پیش بینی می کنیم بنابرایت برای اتراق در حریم رودخانه ها و عبورو مروراز آن ها احتیاط شود علاوه بر آن مسافران وسایل و ملزومات مورد نیاز همراه داشته باشند تا در مواجهه با بارش سنگین دچار مشکل نشوند.

۱۳به در آفتابی است یا بارانی؟

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت : بر اساس پیش بینی های انجام شده ، بارش در کشور تا پایان فروردین بیش از نرمال خواهد بود. دما در این بازه زمانی در شمال غرب بیش از نرمال ، در مرکز ، شرق و جنوب کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال برآورد شده است.

مهدی رهنما افزود : بارش از ۲۸ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۳ در سطح کشور فراگیر خواهد بود. بارش در جنوب شرق در محدوده کمتر از نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال پیش بینی می شود. بیشترین افزایش بارش برای دو سوی زاگرس خواهد بود. مقدار بارش انباشته فراتر از نرمال برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد ، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر (به طور محلی بیش از ۱۰۰ میلیمتر) پیش بینی شده است.

پیش بینی آب و هوای سیزده بدر 1403

۱۳ تا ۱۹ فروردین بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن خواهد بود. احتمال وقوع بارش انباشته بیش از ۵۰ میلیمتر در بخش هایی از کشور بین ۵۰ تا ۷۵ درصد برآورد می شود.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اضافه کرد : دمای هوای کشور ۶ تا ۱۹ فروردین در شمال غرب و سواحل دریای خزر ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال ، در جنوب شرق بین ۱ تا ۲ درجه کمتر از آن و برای سایر مناطق کشور در محدوده نرمال برآورد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

  • جمشید ارسالی در

    خیلی بد

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد