شناسه خبر: ۳۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

حنجره های میلیاردی | مصطفی راغب | حامد همایون | سالار عقیلی

چه کسانی در ایران حنجره خود را بیمه میلیاردی کردند؟

چندی پیش در اخبار منتشر شد که یک شرکت بیمه حنجره خواننده جوان پاپ ایران را بیمه میلیاردی کرده و این خبر واکنش زیادی داشته تا اینکه مشخص شد خواننده های دیگه هم اینکار را انجام داده اند. در ادامه بخوانید.

حنجره های میلیاردی

پر بازدید

ترینی‌ها :

حنجره میلیاردی ایران به چه کسانی گفته می شود؟ چندی پیش در اخبار منتشر شد که مصطفی راغب توسط یک شرکت بیمه، حنجره خود را بیمه کرده است ولی این اتفاق جدیدی نیست و او تنها حنجره میلیاردی ایران نیست. همراه ما باشید تا بدانید چرا این چند خواننده به نام حنجره میلیاردی مشهور شدند بیشتر بدانید.

حنجره های میلیاردی ایران

چندی پیش در اخبار منتشر شد که یک شرکت بیمه حنجره مصطفی راغب (خواننده جوان پاپ) را بیمه کرده که البته این اقدام با پیشنهاد و پیگیری صندوق اعتباری هنر انجام گرفته است؛ بر اساس این خبر قرار است در صورت بیماری یا حادثه‌ای که منجر به آسیب‌دیدگی یا از دست دادن صدای راغب شود، ‌بیمه نسبت به جبران خسارت تا سقف ۱۵ میلیارد ریال اقدام کند.

حنجره های میلیاردی

این اتفاق، جدید نیست؛ چراکه چند سال پیش هم یک شرکت بیمه در اقدامی نمادین حنجره سالار عقیلی را بیمه کرد. این خبر در آن زمان بلافاصله به تیتر خبرگزاری‌ ها تبدیل شد و بازخوردهای گوناگونی را به همراه داشت. عده‌ای اعتقاد داشتند در شرایطی که بسیاری از موزیسین‌ها و حتی خواننده‌ها بیمه درمانی ندارند، چنین حرکتی یک‌ نوع دهن‌ کجی به جامعه موسیقی است. عده‌ای هم به اعطای این بیمه به سالار عقیلی نقد داشتند و تعدادی هم به بیانی طنز آمیز این بیمه را با بیمه یک خواننده مشهور خارجی قیاس کرده بودند.

حنجره های میلیاردی

هرچند که خود سالار عقیلی درباره این امر گفته بود: «این بیمه مربوط به زمانی است که برای حنجره من مشکلی پیش بیاید و در آن صورت نتوانم فعالیت حرفه‌ای هنری‌ام را ادامه بدهم.»

بر اساس گفته‌های خود عقیلی در سال ۹۵، حنجره او در آن سال به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بیمه شده بود و در سال ۹۶ به یک میلیارد تومان می‌رسید. در همان زمان او درباره هزینه بالای بیمه حنجره‌اش در شرایطی که بسیاری از موزیسین‌ها یک بیمه درمانی ساده هم ندارند و ضرورت این امر گفته بود که «بعد مالی این اتفاق خیلی مهم نیست؛ شکل این اتفاق زیباست. فکر نمی‌کنم کسی در این میان به دنبال بعد مالی قصه باشد. چون وقتی هنر یک هنرمند را از او بگیرند دیگر اگر میلیاردها پول هم داشته باشد، برای او ارزشی ندارد. این اتفاق احساس امنیت هنرمند را بالا می‌برد و از سوی دیگر کار زیبایی است که در تمام کشورهای دنیا وجود دارد. برای مثال صدای آقای پاواروتی در ایتالیا بیمه بود.»

حنجره های میلیاردی

دومین خواننده‌ای که در ایران حنجره خود را بیمه‌ کرد، کسی نبود جز خواننده جوان پاپ یعنی حامد همایون! در سال ۱۳۹۶ یک شرکت بیمه ادعا کرد که بیمه‌نامه حنجره حامد همایون را به او اهدا کرده است. او که در آن زمان تنها یک سال بود به عرصه خوانندگی حرفه‌ای پا گذاشته بود، ترجیح داد با بیمه حنجره خود آینده خواندنش را تضمین کرده باشد!

بیمه اعضای بدن برای سلبریتی ها

همان طور که عقیلی گفته است، این اتفاق در غرب و حتی بالیوود امری رایج به شمار می‌رود و سلبریتی‌های مختلفی از خوانندگان گرفته تا ورزشکاران اعضای مختلف بدن خود را بیمه کرده‌اند. به هر حال بیمه اعضای بدن به صورت مجزا ممکن است غیرعادی به نظر برسد اما کاملا قانونی محسوب می‌شود و به طور پیوسته در حال افزایش است. به عنوان مثال راجینیکانت (تهیه‌کننده و هنرپیشه هندی)، لتا منگیشکر (خواننده هنری) و ماریا کری (خواننده) صدای خود را، سانیا میرزا (بازیکن تنیس هندی) دست‌های خود را، جولیا رابرت لبخند خود را، دیوید بکهام و کریستین رونالدو پاهای خود را و دنیل کریگ (بازیگر) بدن خود را با هزینه‌های هنگفتی از یک میلیون دلار گرفته تا دو بیلیون دلار بیمه کرده‌اند!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد