شناسه خبر: ۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

مراقبت از پوست | محافظت از پوست در هوای آلوده

حواست به پوستت باشه مخصوصا در این روزهای آلوده + بهترین راهکارها

هوای اکثر شهرها این روزها خیلی آلودست و شاید یکی از چیزهایی که بهش بی توجه میشیم پوستمون باشه. همراه ما باش تا راه مراقبت از پوست در هوای آلوده رو بهت یاد بدیم.

مراقبت از پوست

پر بازدید

ترینی‌ها :

آلودگی در روزهای سرد سال بیشتر بوده و به عنوان تهدید برای پوست ما تبدیل میشه. برای مراقبت از پوست در برابر سموم محیطی باید توجه بیشتری داشته چون پوست اولین سد محافظتی در برابر مواد شیمیایی و گرد و غبار است. ار به مراقبت از پوست بی توجه باشیم، به زودی دچار بروز مشکلات پوستی مانند پیری زودرس، آسیب به سدپوستی، خشکی پوست، اگزما، درماتیت و پسوریازیس می شویم. بنابراین با رعایت نکات زیر می توانید به مراقبت از پوست خود در این روزها که هوا آلوده است بپردازید.

1- پاکسازی پوست

به گزارش راهنماتو، روز خود را با یک پاک کننده ملایم اما موثر برای پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست شروع کنید و به پایان برسانید. مهم است که از یک شوینده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است به مشکلاتی همچون حساسیت پوستی، خشکی پوست یا جوش های پوستی دچار شوید.

2- استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان

از محصولات مراقبت از پوست مملو از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C و E استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها به عنوان اصلی ترین راه مبارزه با رادیکال‌های آزاد ناشی از آلودگی و بازسازی سلول‌های تخریب شده شناخته می‌شوند و کارایی دستگاه ایمنی را در برابر انواع بیماری ها تقویت می کنند.

روتین شبانه مراقبت از پوست

3- آبرسانی به پوست

از یک مرطوب کننده باکیفیت برای هیدراته نگه داشتن پوستتان استفاده کنید. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، سالم تر است و به فرآیند سم زدایی بدن کمک می کند. علاوه بر این در برابر عوامل استرس زای محیطی مقاومت بیشتری خواهد داشت.

تاثیر آلودگی روی پوست

4- استفاده از SPF

حتی در روزهای ابری استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید. یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب از پوست در برابر آلودگی هوا، اشعه های مضر و آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و منجر به کاهش عوارض آلودگی هوا بر پوست می شود.

5- پاکسازی مضاعف

یک روال پاکسازی مضاعف را برای پوستتان در نظر بگیرید. پاکسازی مضاعف فرآیندی است که در آن از دو نوع پاک کننده مختلف برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. در این فرآیند اولین شستشو با شوینده های روغنی و دومین شستشو با شوینده های بر پایه آب انجام می شود. این کار معمولا در شب و برای از بین بردن همه ناخالصی های تجمع یافته در طول روز انجام می شود.

 

6- لایه برداری پوست

 

لایه برداری منظم پوست سلول های مرده آن را از بین برده و به بازسازی پوست کمک می کند. این کار از مسدود شدن منافذ پوست شما جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به کاهش جوش های پوستی خواهد شد. با این حال، سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید. زیرا ممکن است دچار حساسیت پوستی شوید.

7- ترمیم سد پوستی

از محصولات مراقبت از پوست حاوی سرامیدها و نیاسینامید برای بهبود عملکرد سد طبیعی پوست استفاده کنید. استفاده از این محصولات موجب آبرسانی بهتر به پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک و علائم تحریک پوستی خواهد شد.

تاثیر آلودگی روی پوست

8- نوشیدن آب

نوشیدن آب فراوان موجب آبرسانی به سلول های پوستی و در نتیجه زدودن آلودگی ها از پوست، بهبود جریان خون در پوست و درخشش هر چه بیشتر پوست شما خواهد شد.

9- رژیم غذایی مناسب

برای داشتن یک پوست سالم غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

10- پاکسازی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی

پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی، برای جلوگیری از آسیب های پوستی مانند پیری زودرس و لکه های تیره حتما پوست خود را پاکسازی کنید.

جمع‌بندی

آلودگی‌های محیطی خطر چروک شدن پوست، آکنه و اگزما را افزایش می‌دهد. محصولات مراقبت از پوست که دارای ترکیبات آبرسانی نظیر سرامیدها و هیالورونیک اسید هستند، می‌توانند به تقویت عملکرد پوست به عنوان سد کمک کنند تا با عوامل محیطی مخرب مقابله کند. آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین سی و ویتامین ای مانع از این می‌شوند که رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب بزنند. ضدآفتاب مینرال نیز می‌تواند به‌طور فیزیکی از رسیدن اشعه‌های UV و همچنین آلاینده‌ها به پوست ممانعت کند. بنابراین، نیازی نیست که حتما محصولی را انتخاب کنید که به‌ طور خاص دارای برچسب «ضدآلودگی» است تا از مزیت‌ های محافظت دربرابر آلودگی بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد