شناسه خبر: ۳۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

تحویل سال ۱۴۰۳ | نماد سال ۱۴۰۳ | ساعت تحویل سال ۱۴۰۳

ساعت تحویل سال 1403 + نماد و رنگ سال جدید

در تقویم شمسی همه تاریخ ها بر اساس تغییرات طبیعی در آسمان تعیین می شوند و ساعت دقیق لحظه تحویل سال 1403 بر اساس حرکت خورشید مشخص می شود. همراه ما باشید تا از زمان دقیق تحویل سال 1403 مطلع بشید.

تحویل سال 1403

پر بازدید

ترینی‌ها :

تحویل سال زمانی اتفاق می افته که خورشید از نقطه اعتدال بهاری عبور میکنه و این زمان میتونه در هر سال متفاوت باشه. اگر شما هم دلتون میخواد بدونید که تحویل سال 1403 چه زمانی و چه ساعتیه همراه ما باشید. همچنین میتونید علاوه بر دونستن زمان تحویل سال، نماد امسال و رنگ سال را هم ببینید.

روز و ساعت تحویل سال 1403

  • ساعت سال تحویل ۱۴۰۳
  • لحظه تحویل سال 1403 : چهارشنبه ، ۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱ / ۱ / ۱۴۰۳
  • لحظه دقیق تحویل سال ۱۴۰۳: ۶:۳۶:۲۶ صبح
  • لحظه سال تحویل 1403 : 2024 March 20 , Wednesday
  • 20 - 3 - 2024
  • ساعت دقیق عید نوروز 1403 : الأربعاء ، ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • ۹ / ۹ / ۱۴۴۵

نماد سال تحویل 1403 چیست؟

هر سال بر اساس یکی از ۱۲ حیوان سنبلیک در جهان نامگذاری می شود و به صورت چرخشی در طول 12 سال عوض می شود. نماد حیوان سال 1403 نیز اژدها می باشد. سال های که در تاریخ ایران نماد اژدها بوده عبارت است : 1307-1319-1331-1343-1355-1367-1379.

موجودی افسانه‌ای که در اساطیر و ادبیات به وفور از آن یاد شده است. از مهم‌ترین مشخصات کلی سال اژدها می‌توان به نیرو، احترام، شانس، شور و نشاط زندگی اشاره کرد. در فرهنگ چین، هند و ژاپن اژدها نماد قدرت و شجاعت است و همواره هوشمندانه عمل می‌کند.

نماد سال 1403

جالب است بدانید که در طالع بینی سال اژدها به عنوان بهترین نماد برای زندگی و ترقی محسوب می‌شود و معمولا متولدین این سال به کمال می‌رسند. اژدها حیوانی خوش خط و خال و پر از انرژی و انگیزه است. باور عمومی بر این تصور است که در این سال مردم در کنار هم روزهای خوب و پرانرژی های را تجربه می نمایند و در ارتباطات و معاملات با دیگران صادق تر هستند و تلاشی در توجیه اشتباهات خود ندارند.

میخوای بدونی تو سال جدید به عشقت میرسی یا نه؟

رنگ سال 1403

در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۳ چه رنگی است باید بگوییم که امسال شرکت پنتون احتمالا رنگ نارنجی هلویی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کند. می‌توانید از رنگ سال ۱۴۰۳ برای تزیین سفره هفت سین و تغییرات دکوراسیون عید استفاده کنید.

آیا سال 1403 کبیسه است؟

طبق تقویم سال جدید لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ این سال به عنوان هزار و چهارصد و سومین سال گاه‌شمار هجری خورشیدی محسوب می‌شود و سال کبیسه است.

سال کبیسه ۳۶۶ روز کامل است و هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و در این سال یک روز به اسفند ماه اضافه می‌شود. جالب است بدانید که «کبیسه» در لغت به معنای «پر کردن چاه از خاک» است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد