شناسه خبر: ۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

لیونل مسی | توپ طلای لیونل مسی

(ویدئو) لحظه دریافت توپ طلای 2023 توسط لیونل مسی

لیونل مسی دیشب هشتمین توپ طلای خود را دریافت کرد و اهدا این توپ طلا توسط دیوید بکهام انجام شد. در ادامه ویدئو مراسم را ببینید!

لیونل مسی

پر بازدید

ترینی‌ها :

ترین تاپ: شصت و هفتمین مراسم معرفی بهترین های فوتبال جهان در سال 2023 شامگاه دوشنبه برگزار شد. در این مراسم لیونل مسی به عنوان کاپیتان آرژانتینی، موفق به کسب هشتمین توپ طلا شد. دیوید بکهام هشتمین توپ طلا را به لیونل مسی اهدا کرد. در ادامه ویدئو دریافت هشتمین توپ طلا توسط لیونل مسی را مشاهده می کنید.

ویدئو لحظه دریافت توپ طلای 2023 توسط مسی

شصت و هفتمین مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ (با نام رسمی بالون دُر ۲۰۲۳» شامگاه دوشنبه در «تئاتر دو شاتله» شهر پاریس برگزار شد و لیونل مسی کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق به کسب توپ طلای جهان در سال ۲۰۲۳ شد.

این مراسم یکی از مهمترین شب‌های فوتبالی را رقم زده است و بسیاری در سراسر جهان مشتاق فرا رسیدن آن بودند. همه نگاه‌ها به مراسم توپ طلای ۲۰۲۳ در «تئاتر دو شاتله» پاریس بود.

علاوه بر توپ طلای مردان و زنان، در این مراسم جوایز دیگری نیز اهدا شد از جمله جایزه کوپا، جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال، جایزه یاشین، جایزه «سوکراتس» و «جایزه گرد مولر». در آخرین دوره این مراسم، کریم بنزما موفق به کسب توپ طلای مردان در سال ۲۰۲۲ شده بود.

اسامی برندگان مراسم «بالون دُر ۲۰۲۳»

  • توپ طلای مردان: لیونل مسی (پاری سن ژرمن، اینترمیامی - آرژانتین)
  • توپ طلای زنان: آیتانا بونماتی (بارسلونا - اسپانیا)
  • جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال): جود بلینگهام (دورتموند، رئال مادرید - انگلیس)
  • جایزه سوکراتس (فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه): وینیسیوس جونیور (رئال مادرید - برزیل)
  • جایزه گرد مولر: جایزه «گرد مولر» یا بهترین مهاجم سال به «ارلینگ هالند» تعلق گرفت.
  • جایزه یاشین: امیلیانو مارتینز (استون ویلا - آرژانتین)
  • بهترین باشگاه در بخش مردان: تیم فوتبال منچسترسیتی
  • بهترین باشگاه در بخش زنان:تیم فوتبال بارسلونا

رده بندی کامل بهترین بازیکنان فوتبال جهان در «بالون دُر» ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

برنده بهترین بازیکن سال فوتبال جهان از سوی ۱۰۰ خبرنگار از ۱۰۰ کشور برتر رنکینگ فیفا انتخاب می‌شود. رأی این صد خبرنگار در نخستین شماره مجله «فرانس فوتبال» که ماه نوامبر منتشر می‌شود اعلام خواهد شد. لیونل مسی برای هشتمین بار موفق شد توپ طلا را از آن خود کند. او این جایزه را از دستان دیوید بکهام دریافت کرد. بکهام مالک باشگاه اینترمیامی است و مسی هم در این تیم بازی می‌کند. لیونل مسی موفق شده بود در سال ۲۰۲۲ با آرژانتین به قهرمانی جام جهانی قطر دست پیدا کند.

مسی

یاد کردن لیونل مسی از مارادونا

مسی پس از کسب این جایزه، از خانواده‌اش و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی آرژانتین تشکر کرد و از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه به عنوان نامزدان اصلی کسب توپ طلا در سال‌های آینده نام برد. او همچنین در آخر از دیه‌گو مارادونا یاد کرد و جای او را در سالن خالی دانست و جایزه را به او تقدیم کرد: امروز می خواستم از دیگو یادی کنم. جایی بهتر از این جا که این همه عاشق فوتبال حضور دارند، نداریم تا به او تولدش را تبریک بگویم، همان جایی که او می خواست باشد. هر جا که هستی، تولدت مبارک دیگو. این جایزه برای تو هم هست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد