شناسه خبر: ۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

چای سیر | خواص چای سیر | طرز تهیه چای سیر

دمنوش سیر معجزه ای برای کنترل فشار خون | خواص چای سیر + طرز تهیه

احتمالا تا الان خبر نداشتید که چای سیر یکی از نوشیدنی های مهم در تنظیم و کنترل فشار خون بالا است. برای دیدن طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

دمنوش

پر بازدید

ترینی‌ها :

دمنوش سیر یکی از نوشیدنی های گرم و و بسیار مقوی گیاهی است. دمنوش سیر بسیار عالی و برای سرماخوردگی بسیار مفید بوده اما بیشترین تاثیر آن بر روی کنترل فشار خون است. در ادامه خواص شگفت انگیز دمنوش سیر و یا چای سیر را برای شما بیان کرده و طرز تهیه آن را آموزش می دهیم.

کنترل فشار خون با چای سیر

سیر و خواص دارویی آن شهرتی جهانی دارند. سیر سرشار از آنتی اکسیدان های سالم است و ترکیبات حاوی گوگرد و آلیسین آن، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. سیر برای تسهیل دستگاه گوارش شناخته شده است و روغن های موجود در سیر به طور طبیعی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر بیماری های قلبی را از بین می برد. سیر مانند بسیاری از نوشیدنی های سم زدای بدن عمل کرده و به پاکسازی بدن می پردازد.

گفته می شود که آلیسین موجود در سیر برای کاهش فشار خون بسیار مفید است. طبق کتاب «غذاهای شفابخش» توسط انتشارات DK، گوگرد موجود در سیر تولید اکسید نیتریک را در رگ‌ها تحریک می‌کند که باعث شل شدن و بهبود خاصیت ارتجاعی آنها می‌شود و به کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی و تصلب شرایین (سخت شدن شریان‌ها) کمک می‌کند.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، افرادی که 480 میلی گرم یا 960 میلی گرم سیر مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک نشان دادند.

طرز تهیه چای سیر برای کنترل فشار خون بالا

تهیه چای سیر نسبتاً کار آسانی است. تنها چیزی که نیاز دارید چند حبه سیر و مقداری آب است. در اینجا نحوه دم کردن چای سیر آورده شده است:

  • یک قابلمه کوچک بردارید و 3 فنجان آب و 3 حبه سیر به آن اضافه کنید.
  • اجازه دهید آب موجود در قابلمه جوش بیاید و اجازه دهید 3-4 دقیقه دم بکشد.
  • حرارت را کم کنید.
  • حالا 2 قاشق غذاخوری عسل را به چای اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • همچنین می توانید برای تقویت آنتی اکسیدان های موجود، کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

این چای گرم را بنوشید اما مطمئن شوید که بیش از دو فنجان در روز مصرف نکنید.

خواص شگفت انگیز چای سیر

دمنوش سیر به کاهش وزن، افزایش ایمنی بدن، تقویت سیستم تنفسی، کاهش فشار خون و افزایش انرژی کمک می‌کند.

1. افزایش ایمنی بدن با مصرف دنوش سیر

چای یا دمنوش سیر سرشار از ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ، نظیر آلیسین می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شما را در برابر طیف گسترده‌ای از پاتوژن‌های عفونی – به خصوص آن‌هایی که به همراه غذا وارد بدن می‌شوند – محافظت می‌کند.

2. دنوش سیر مفید برای تنظیم فشارخون

مطالعات نشان می‌دهند که ترکیبات فعال سیر با کاهش فشارخون پیوند خورده‌اند و همچنین عصارۀ سیر سطح کلسترول سِرُم را پایین می‌آورد.این خاصیت به کاهش خطر تصلب شرایین، حملۀ قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی – عروقی کمک می‌کند.

3. بهبود دستگاه تنفسی با چای سیر

اگر از مشکلاتی نظیر سرفه، سرماخوردگی، گلودرد یا گرفتگی سینوس رنج می‌برید، یک فنجان چای سیر می‌تواند گرفتگی را برطرف کرده و التهاب را در دستگاه تنفسی کاهش دهد. این چای همچنین سرعت بهبود یافتن و از بین بردن عفونت‌های اساسی را افزایش می‌دهد.

4. کاهش وزن با دمنوش سیر

دمنوش سیر قادر است که سوخت‌وساز بدن را تحریک کند، که باعث سوزاندن چربی‌های غیرفعال شده و به تلاش‌های شما در کاهش وزن کمک می‌کند.این چای همچنین تاحدودی اشتها را سرکوب می‌کند.

5. افزایش انرژی

هر روز صبح نوشیدن یک فنجان دمنوش سیر شاید به اندازۀ یک نوشیدنی کافئین‌دار موثر نباشد، اما به افزایش انرژی کلی کمک کرده و باعث می‌شود تا با انرژی بیشتری روزتان را آغاز کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد