شناسه خبر: ۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

خواص روغن بابونه | عوارض مصرف روغن بابونه

چند فایده جادویی روغن بابونه که تا الان نمی دونستی!+ عوارض مصرف

روغن تراپی با روغن بابونه شاید چندان مرسوم نباشه اما مطمئن باشین که از نظر فایده برای بدن میتونه با بقیه روغن ها رقابت کنه. خواصش چیه؟ ما بهتون میگیم.

روغن بابونه

پر بازدید

ترینی‌ها :

روغن بابونه مثل بقیه روغن ها ارزش دارویی زیادی داره و اگر برای حفاظت از سلامت پوست و مو از اون استفاده کنین حتما نتیجه خوبی می گیرین. روغن بابونه مثل دمنوش بابونه از گلش گرفته میشه شما می تونین بعد از خوندن این خبر کارایی و طریقه استفاده از روغن بابونه رو بدونین. همراهمون باشین.

خواص روغن بابونه

  • درمان ناراحتی گوارشی

روغن بابونه در تسکین مشکلات گوارشی مانند اسهال، سوء هاضمه، نفخ شکم و حتی تهوع مؤثر است. این امر به  دلیل داشتن ترکیب ضد التهابی آزولن و ترکیب آنتی اسپاسمودیک آوودین در روغن بابونه می باشد. این ترکیبات عضلات صاف روده را شل می کنند تا هضم راحت تر صورت بگیرد. همچنین این امر بر روی دستگاه گوارش نوزادان نیز عمل می کند. استفاده این روغن به مدت یک هفته باعث تسکین قولنج در نوزادان نیز می شود.

  • درمان افسردگی

اضطراب و افسردگی اغلب در کنار هم اتفاق می افتند. محققان طی یک مطالعه ای از این روغن برای درمان افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی استفاده کردند. آن ها بعد از هشت هفته درمان، کاهش قابل توجهی در علائم افسردگی بیماران مشاهده کردند، زیرا استشمام این روغن به دلیل بوی مطبوع و ترکیباتی که دارد، می تواند در غلبه بر افسردگی و ایجاد روحیه خوب بسیار کمک کند.

  • کمک به سلامت پوست

روغن بابونه در تسکین پوست ملتهب و دردناک قدرتمند است. یکی از مهم ترین مزایای آن، درمان شرایط سخت پوستی مانند آکنه، درماتیت و اگزما است. با دارا بودن عناصر ضد التهابی که به طور طبیعی در این روغن وجود دارد، می تواند جوش ها، آفتاب سوختگی ها، جای نیش حشرات، کبودی ها و بریدگی های کوچک را درمان کند. این روغن در لوازم آرایشی بسیار محبوب است، زیرا روند بهبود زخم ها و لکه های روی پوست را سرعت می بخشد و باعث جلوگیری از ایجاد عفونت می شود

  • درخشندگی رنگ مو و درمان خشکی مو

موهای خود را با کمی روغن بابونه بشویید تا موهای بلوند را فورا روشن کنید. برای برجسته کردن هایلایت های طبیعی موهایتان چند قطره از این روغن به مخلوط حنا خود اضافه کنید. چند قطره از این روغن را بر روی حوله موهایتان بریزید تا موهای شما را به یک درخشش دوست داشتنی برساند.

  • ضد شوره است

بابونه یک راه حل مؤثر برای شوره و شپش موی سر است. علاوه بر این، این روغن پوست تحریک شده سر را تسکین می بخشد.  پوست سر را هیدراته می ‌کند در نتیجه سوزش و خارش را از بین می ‌برد.

 

روغن بابونه

  • کمک به خواب کودکان

زمان خواب کودکان مخصوصا نوزادان زمان سختی است! ماساژ با این روغن به تحریک خواب در نوزادان مشهور است. شما می ‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن را به روغن بچه اضافه کرده و نوزاد را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب ‌گرم نوزاد را حمام کنید . ماساژ، حواس را تسکین می ‌دهد و آن‌ ها را آرام می ‌کند در نتیجه هورمون‌ های خواب را تحریک می‌ کند.

  • مفید برای سلامت زنان

روغن بابونه رومی یک داروی قاعده آور موثر است. زنان مبتلا به مشکلات پیش از قاعدگی یا یائسگی می توانند از این روغن استفاده کنند. طبیعت ضد افسردگی آن به مبارزه با تغییرات خلقی کمک می کند. حمام گرم با چند قطره از این روغن برای کاهش درد قاعدگی شناخته شده است.

  • سلامت قلب و عروق

روغن بابونه آلمانی یک داروی انقباضی عروق قابل تحسین است.در نتیجه به کاهش و حفظ سطوح فشار خون کمک می‌کند. این کار، به نوبه خود، مانع از انقباض رگ های خونی، کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی مختلف، از جمله انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، آترواسکلروز (تصلب‌ شرایین) و سکته مغزی می شود.

  • درمان تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم، صورت و پوست شما را خسته و پیرتر نشان دهد. خاصیت ضد التهابی روغن اسانسی بابونه می تواند به کاهش پف و بر طرف نمودن تیرگی دور چشم کمک کند. یک ترکیب فوق العاده برای دور چشم ترکیب روغن بادام شیرین و روغن بابونه رومی است. روغن بادام شیرین خود برای درمان تیرگی دور چشم فوق العاده است، این روغن حاوی رتینول، ویتامین و اسید پالماتیک می باشد و در نتیجه این ترکیب به آبرسانی و روشن سازی پوست نازک دور چشم کمک می‌کند. ویتامین K موجود در این روغن باعث می شود که خون لخته نشود و در نتیجه زیر چشمتان تیره به نظر نرسد. هر شب پیش از خواب ترکیب 2  قطره روغن اسانسی بابونه رومی راو 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به آرامی به زیر چشم هایتان بزنید.

روغن بابونه از دسته روغن هایی می باشد که غلیظ است و خوردن آن جایز نیست.

عوارض مصرف روغن بابونه

  • سوزش چشمان (در صورت مالیدن آن به اطراف چشم)

  • سوزش پوست

  • استفراغ (در صورت خوردن)

  • شوک آنافیلاکسی: یک واکنش آلرژیکی بسیار خطرناک و تهدید‌کننده که با تنگی نفس، افت فشار خون، تپش قلب و التهابات شدید پوستی همراه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد