شناسه خبر: ۲۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

قهوه اصل | روش تشخیص قهوه اصل

قهوه اصل رو چطوری از تقلبی تشخیص بدیم؟ + نکات خرید قهوه اصل

اگر شما هم قهوه رو به نوشیدنی های روزمره اضافه کردین در جریان باشین که بهتره قهوه اصل بخرین. حالا تشخیص قهوه اصل چطوری ممکنه؟ ما بهتون میگیم.

قهوه

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای خرید قهوه بهتره از جاهای معتبر خرید کنین تا اصل باشه و کیفیت بالاتری داشته باشه. نوشیدن قهوه علاوه بر اینکه به خاطر کافئینش باعث سرحال شدن شما میشه خواص زیادی مثل ضدسرطان بودن و جلوگیری از آلزایمر داره. حالا چطوری قهوه اصل بخریم تا از کیفیتش مطمئن باشیم؟

قهوه بسته‌بندی شده تهیه کنید

اگر چه شما می‌توانید تا قهوه اصل را  به صورت باز و خارج از بسته‌بندی هم  پیدا کنید، اما همیشه سعی کنید تا قهوه بسته‌بندی شده تهیه کنید، زیرا این دسته از قهوه‌ها از طعم و بوی بهتری برخوردارند و با گذشتن زمان، در اثر مجاورت با  هوا اکسیده نشده و خشک نمی‌شوند. اگر خودتان دستگاه قهوه‌ سرخ کن دارید و  قهوه‌تان را خودتان تفت می‌دهید و دستگاهتان مجهز به سیستم بسته‌بندی کردن بدون هوا نیست، سعی کنید تا حداقل قهوه ای که تهیه‌ می‌کنید در دو هفته اخیر تفت داده شده باشد. توجه داشته باشید که، هر چه این زمان کمتر باشد، قطعا کیفیت قهوه‌تان نیز بهتر می‌شود.

خرید دانه‌های درسته قهوه

یک راه مطمئن برای اینکه قهوه اصل مصرف کنید، خرید قهوه به‌صورت دانه رست شده است. سپس این دانه‌های رست را خود‌تان آسیاب و مصرف کنید. بدون تردید با این روش، قهوه خوش‌طعم و عطری خواهید داشت.

 حجم قهوه

مؤثرترین راهکار برای تشخیص قهوه اصل، توجه به حجم بسته است. یک بسته ۵۰۰ گرمی پودر قهوه، کمی بزرگ‌تر از بسته دانه‌ای دیگر با همین میزان وزن خواهد بود. زیرا قهوه در زمان بودادن، پف‌کرده و در نتیجه حجم آن بزرگ‌تر از میزان طبیعی می‌شود؛ بنابراین در صورت اضافه‌کردن موادی مانند آرد ذرت یا دانه سویا به قهوه تقلبی، حجم این بسته‌ها سنگین و فشرده‌تر از بسته قهوه اصلی خواهد شد.

 

قهوه

صفر تا صد دم کردن قهوه رو از اینجا یاد بگیر

 استشمام بوی بد از قهوه‌های تقلبی

درصورتی‌که پس از آماده‌شدن قهوه، بوی بد و نامطبوعی مانند خاک استشمام کردید؛ مطمئن باشید که قهوه مصرفی شما تقلبی است. استشمام بوی بد، یکی از اصلی‌ترین روش‎‌های جداسازی قهوه اصلی و تقلبی از هم شناخته می‌شود. قهوه‌های اصل دارای عطر دل‌انگیز و مطبوعی هستند.

خاصیت ویسکوزیته در قهوه اصل

اگر پودر قهوه شما اصل و واقعی باشد معمولاً ذرات آن شل به نظر می‌رسند. ذرات قهوه واقعی تمایلی به چسبیدن به هم یا قرار گرفتن روی یک سطح ندارند. حتی اگر بسیار کامل و در بهترین اندازه آسیاب شده باشند. اما قهوه تقلبی جور دیگری است و همین موضوع یکی از روش‌های مهم تشخیص قهوه تقلبی از قهوه اصل است. ذرات پودر قهوه تقلبی تمایل به چسبیدن به هم دارند و یا اینکه روی یک سطح قرار بگیرند. اگر مقداری قهوه در یک لیوان آب بریزید، قهوه واقعی کمی باد می‌کند. در حالی که قهوه تقلبی جمع می‌شود. حتی هنگام دم کشیدن، قهوه خالص و اصل کمی لزج است. این در حالی است که قهوه تقلبی هنگام دم کشیدن کمی چسبناک می‌شود و به لیوان شما می‌چسبد.

رنگ قهوه

رنگ قهوه یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص پودر قهوه اصل از تقلبی است. یک قهوه مناسب به دلیل تفت داده شدن، زمانی که دم می‌کشد، یک طیف رنگی روشن تا تیره دارد. اگر قهوه سرد شود رنگ آن درخشان‌تر به نظر می‌رسد. اما اگر پودر قهوه شما تقلبی باشد، پس از سرد شدن تقریباً سیاه به نظر می‌رسد. دلیل این امر وجود ذرت بو داده سیاه رنگ و یا سویای بو داده قهوه‌ای روشن دران است. در قهوه تقلبی برای ارزان‌تر شدن آن، از سویا و یا ذرت بو داده استفاده می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد