شناسه خبر: ۲۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

حشرات | حشرات خطرناک | حشرات خطرناک برای انسان

نام حشرات خطرناکی که بهتره فاصله تون رو باهاشون حفظ کنید!

تو این خبر یه لیست از حشرات خطرناک و مضر برای انسان ها رو بهتون معرفی کردیم. از این حشره ها دوری کنید!

حشرات

پر بازدید

ترینی‌ها :

حشرات می تونن تو لیست خطرناک ترین و ترسناک ترین موجودات زنده قرار بگیرن. یه سری از حشرات برای بدن انسان ها مضر هستند و نیش اونا می تونه آدم ها رو حتی به مرگ نزدیک کنه. تو این خبر حشرات خطرناکی که باید ازشون دوری کنید رو بهتون معرفی کردیم.

مورچه‌های راننده

مورچه های راننده بزرگ ترین کلونی حشرات را در سراسر جهان دارند و هر کلونی می تواند تا ۲۲ میلیون مورچه را در خود جای دهد. جالب است بدانید که حتی فیل ها هم با دیدن حمله این مورچه ها، فرار می کنند. آن ها تلاش می کنند که هر حیوانی که سر راهشان قرار گیرد را از بین ببرند. این مورد از خطرناک ترین حشرات جهان می تواند هزاران حیوان مختلف را در یک حمله بکشند. آن ها توسط آرواره های قویشان، زخم های متعددی روی قربانی خود ایجاد می کنند و همچنین برای به دست آوردن غذا به لانه دیگر حیوانات حمله می کنند و آن ها را می کشند.

زنبورهای قاتل

زنبور عسل آفریقایی یا زبورهای قاتل گونه‌ای بسیار تهاجمی هستند. نکته‌ی عجیب و البته ترسناک درباره‌ی این زنبورها این است که می‌توانند یک انسان را تا دو کیلومتر تعقیب کنند و به طور مکرر قربانی را نیش بزنند. محل مورد علاقه‌ی این زنبورها برای نیش زدن صورت و مخصوصا اطراف چشم است. اگر یک زنبور عسل آفریقایی شما را نیش بزند اتفاق خاصی نمی‌افتد. اما مشکل اینجاست که آن‌ها همیشه گروهی حمله می‌کنند و همین موضوع می‌تواند باعث مرگ قربانی شود. در هر کندوی زبور عسل آفریقایی حدود ۸۰ هزار زنبور زندگی می‌کند.

 مورچه

شاید با خودتان فکر کرده‌اید که مورچه در لیست حشرات خانگی خطرناک قرار ندارد، اما سخت در اشتباه هستید. اگر مورچه‌ها به خانه‌ی شما حمله و در آنجا لانه درست کنند دیگر نمی‌توانید به تمام منابع غذایی شما حمله و نابودشان می‌کنند. بهترین کار برای بیرون کردن مورچه‌ها، پیدا کردن لانه و از بین بردن مورچه‌ی ملکه است.

حشرات

چند راه حل کم هزینه و تضمینی برای دفع سوسک

ساس

ساس به راحتی وارد هر خانه‌ای می‌شود و در ملافه‌های اتاق خواب یا روکش مبل و تشک پنهان می‌شود. آن‌ها بسیار کوچک هستند و به راحتی در هر شکاف و منفذ ریزی جای می‌گیرند. تنها راه خلاص شدن از ساس سم‌پاشی است. اگر از خودتان می‌پرسید که «آیا حشره ساس خطرناک است یا نه» باید بگوییم بله، بسیار هم خطرناک است. چون بزاق دهانی که در زمان نیش زدن به خون شما وارد می‌کند می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شدید و جدی شود.

موریانه

ظاهر این حشره شبیه به مورچه است، اما رنگی روشن و حنایی دارد و از حشره‌های خطرناک است. تعداد خانه‌هایی که سالانه از موریانه آسیب می‌بینند بیشتر از خانه‌هایی است که در آتش‌سوزی از بین می‌روند.

کک‌

کک ها، انگل های خارجی هستند که از انسان ها، پرندگان، خزندگان و حیوانات وحشی و خانگی خون می کشند. کک ها می توانند لکه هایی روی پوست ایجاد کنند که با خارش همراه است. سایز آن ها تنها اندازه نوک قلم است و بسیار سریع تولید مثل می کنند. در سراسر جهان بیش از ۲ هزار گونه کک وجود دارد و کک های جوان می توانند حجم خونی بیش از ۱۵ برابر وزن بدن خود را مصرف کنند. کک ها روی بدن انسان دانه های قرمز ایجاد می کنند و نیش آن ها معمولا در اطراف کمر، زانو و آرنج یافت می شود. جای نیش کک ها با خارش زیادی همراه است و همچنین ممکن است منجر به عفونت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد