شناسه خبر: ۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

طرز تهیه تاس کباب بادمجان | آموزش تاس کباب

تاس کباب بادمجان؛ یه غذا که هم سنتیه و هم مقوی + روش تهیه

تاس کباب یه غذای سنتی و خوشمزست که بادمجان درست میشه. تو این خبر روش تهیه یه مدل تاس کباب خوشمزه رو بهتون یاد دادیم.

تاس کباب

پر بازدید

ترینی‌ها :

تاس کباب از غذاهای اصیل ایرانی هست که مواد اصلی برای تهیه اون سیب زمینی و گوشته. شما می تونید مواد غذایی دیگه ای رو هم به تاس کباب اضافه کنید تا از خوشمزگی اون حسابی لذت ببرید. تو این خبر روش تهیه یه مدل تاس کباب با بادمجان رو بهتون آموزش دادیم. با ترین تاپ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

گوشت گاو و یا گوسفند ۴۰۰ گرم
پیاز  سه عدد متوسط
هویج چهار عدد
سیب زمینی چهار عدد متوسط
گوجه فرنگی گیلاسی  هشت عدد
رب گوجه فرنگی  دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
پودر لیمو خشک یک قاشق چایخوری
زرد چوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین، نمک و فلفل به میزان لازم
بِه دو عدد بزرگ
آب به میزان مورد نیاز
بادمجان دو عدد
آلو بخارا یا قیسی به تعداد دلخواه

 

تاس کباب

روش تهیه تاس کباب

  • خُرد کردن مواد اولیه در تهیه تاس کباب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت پس لازم است قبل از شروع پخت، تمامی مواد لازم را به یک اندازه و با سلیقه خُرد کنید. اگر از گوشت در تهیه تاس کباب استفاده می‌کنید، لازم است آن‌ها را به صورت نازک برش دهیم.

  •  هویج‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه برش می‌دهیم و همچنین پیازها را پوست کنده و به صورت حلقه‌ای و متوسط خرد می‌کنیم.باید توجه داشت که در زمان تهیه تاس کباب لازم است که پس از پوست کندن بِه، آن‌ها را به صورت هلالی برش داده و همین‌طور نیاز است که بادمجان‌های مورد استفاده به صورت حلقه‌ای خُرد شود.

  • برای استفاده از آلوها لازم است در ابتدا به خوبی شسته شود و در ظرفی که آب داخل آن قرار دارد، خیس کنیم قابلمه مناسبی را برای تهیه تاس کباب خانگی و خوشمزه آماده می‌کنیم و در درون آن مقداری روغن زیتون می‌ریزیم سپس پیازهای حلقه شده را در کف قابلمه و در دو طرف آن می‌چینیم. بر روی ردیف آخر پیازها، برش‌های گوشت را قرار می‌دهیم و در آخر هویج و بهِ‌ای را که از قبل به صورت حلقه شده و دانه گرفته آماده کرده بودیم، به ترتیب بر روی آلوها قرار می‌دهیم.

  • پس از انجام تمامی موارد بالا، سپس دو لیوان آب در درون قابلمه ریخته و درب آن را می‌بندیم و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار می‌دهیم تا مواد تاس کباب به خوبی پخته شود. بعد از اینکه گوشت و مواد اولیه که در درون قابلمه قرار دارند به طور کامل پخته شدند، سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای برش داده و بر روی مواد تاس کباب قرار می‌دهیم تا پخته شوند.

  • زمانی که سیب‌زمینی‌ها نیم‌پز شدند، رب گوجه‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل، دارچین، پودر لیموی خشک و یا لیموی تازه، با زردچوبه تفت می‌دهیم. لازم است چاشنی‌های ذکر شده را با مقداری آب مخلوط‌ کنیم و بر روی مواد اولیه‌ای که در قابلمه قرار دارد، بریزیم. پس از انجام این موارد، صبر می‌کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد با رب گوجه به طور کامل پخته شوند تا تاس کباب به ‌خوبی جا بیفتد.

  • با انجام تمامی مراحل ذکر شده می‌توانیم تاس کباب خانگی خوشمزه را که آماده شده، میل کنیم. شاید با خود بگویید که مراحل آماده سازی تاس کباب بسیار طولانی و زمان‌بر است اما باید در جواب بگوییم که صرف زمان برای تهیه این غذای خانگی و دلچسب، ارزشش را دارد پس از پخت این تاس کباب غافل نشوید.

فواید تاس کباب

تاس کباب برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و دارای رژیم غذایی هستند و قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب است. این غذای سنتی سرشار از ویتامین بوده و به علت دارا بودن فیبر غذایی بسیار بالا برای کسانی که یبوست دارند، پیشنهاد می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد