شناسه خبر: ۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

فواید عناب | خواص عناب

می دونستی عناب به خاطر خواصش به تنهایی یه غذای کامل به حساب میاد؟ + نحوه مصرف

عناب یه نوع میوه است که کلی خاصیت برای سلامت بدن داره و خیلی مفیده. حالا دلیل ضرورت استفاده از عناب چیه؟ ترین تاپ بهتون میگه.

عناب

پر بازدید

ترینی‌ها :

عناب یه نوع میوه خوشرنگ و بامزه است که تو طب سنتی خواص خیلی زیادی داره و برای سلامت جسمانی اهمیت زیادی داره. از عناب کاربرد زیادی داره و شما حتی می تونید میوه خشک شده رو استفاده کنید. از این میوه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید تا حسابی از خوردنش لذت ببرن. خواص عناب چیه؟ ترین تاپ براتون توضیح داده.

 تنظیم گردش خون

عناب یکی از منابع غنی از آهن و فسفر است که هر دو از عناصر مهم در گلبول‌های قرمز خون هستند. اگر به فقر آهن یا کم‌ خونی دچارید ممکن است علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی، سوءِهاضمه،‌ سرگیجه و اختلال شناختی در شما بروز کند. با افزایش آهن و فسفرِ دریافتی از طریق میوه عناب،‌ گردش خون شما بیشتر می‌شود و در نتیجه‌ اکسیژن‌رسانی به اندام‌های شما بهتر انجام می‌شود.

 تقویت استخوان‌ها

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن که آنها را با مصرف عناب دریافت می‌کنید سلامت و استحکام استخوان هایتان را تضمین می‌کنید. وقتی پا به سن می‌گذارید مشکلاتی نظیر تحلیل و پوکی استخوان گریبان‌گیر شما می‌شود بنابراین اضافه کردن عناب به رژیم غذایی‌تان می‌تواند این روند را کُند کند.

 

خواص عناب برای مو

از خواص عناب خشک با مصرف حداقل روزانه 3 عدد عناب، برای تقویت مو و زیبایی آن بهره ببرید. همان‌طور که اشاره کردیم، عناب سرشار از ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند سدیم، فسفر و زینک است که همگی برای رشد و تقویت مو بسیار مفید و ضروری هستند. با مصرف عناب علاوه بر افزایش رشد مو، می‌توانید به درمان شوره و پوسته‌پوسته شدن سر، تقویت ریشه مو، افزایش لطافت و درخشش مو و همچنین کاهش موخوره کمک کنید.

 

عناب

 

برای بهبود سلامت قلب

عناب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد. پتاسیم رگ های خونی شما را شل می کند و به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند.این میوه همچنین به عنوان یک عامل ضد آتروژن عمل می کند. از رسوب چربی و گرفتگی عروق شما جلوگیری می کند.همچنین مشخص شد که عناب به کاهش میزان چربی در خون نوجوانان چاق کمک کرده است. می تواند خطر بیماری قلبی را در نوجوانان کاهش دهد.

 کمک به سلامت دستگاه گوارش

مصرف حداقل 40 میلی گرم عناب در روز ممکن است سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. می تواند محیط کلی ناحیه گوارشی شما را بهبود بخشد. این میوه همچنین دارای مواد شیمیایی گیاهی مهمی است که می تواند برای سلامت کلی مفید باشد.در مطالعات موش، عصاره میوه عناب پتانسیل پیشگیری از زخم معده را دارد. مطالعات بیشتر برای درک این اثرات در انسان نیز ضروری است.

برطرف کردن یبوست

به دلیل وجود فیبر در عناب، بهترین مورد برای یبوست است و به دلیل آنتی اکسیدان بالا برای سیستم گوارشی بدن خیلی استفاده می‌شود

 سلامت پوست

اگر می‌خواهید بدانید در رابطه با سلامت و زیبایی پوست خواص عناب چیست باید به شما بگوییم که مصرف روزانه دو عدد عناب خشک می‌تواند التهابات پوستی، قرمزی و خارش پوست ناشی از اگزما را کاهش داده و با تصفیه خون و بهبود گردش آن در بافت پوست، موجب از بین رفتن جوش و آکنه شود. همچنین شما می‌توانید برای بهبود آثار زخم و آفتاب‌سوختگی، از عصاره عناب بر روی پوست خود استفاده کنید تا ناحیه موردنظر التیام یابد.

عناب چگونه با سرطان مبارزه می کند؟

نحوه استفاده از عناب

عناب‌های خشک معمولاً برای تهیه چای، دمنوش و مربا استفاده می‌شوند. از این میوه همچنین می‌توان به جای خرما یا کشمش در پخت کیک و کلوچه و همچنین در چاشنی‌ها برای خوش طعم کردن گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کرد. این چاشنی می‌تواند کمی مزه شیرین و دلپذیر به غذای شما بدهد.

شما می‌توانید عناب را به صورت تازه و یا خشک شده نگهداری کنید و این ماده یک افزودنی محبوب در غذاهای آسیایی است. عناب‌های تازه را می‌توان به صورت مواد غذایی کنسرو شده و کمپوت تهیه کرد. عناب خشک مانند خرما استفاده می‌شود و شما می‌توانید آنها را به دسرها، چاشنی‌ها، سوپ‌ها، خورشت‌ها اضافه کنید.

عناب‌ها را می‌توانید با ادویه بجوشانید و برای تهیه چای، دمنوش و تونیک استفاده کنید. عناب خشک شده را نیز همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، به عنوان جایگزین خرما یا کشمش مورد استفاده قرار دهید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد