شناسه خبر: ۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

آبفشان | فوران آبفشان | آبفشان چابهار

فیلم لحظه ی زیبا و رویایی فوران آبفشان در چابهار

تو این خبر ویدیویی از فوران آبفشان تو چابهار رو قرار دادیم. یه لحظه زیبا و دیدنی. ترین تاپ رو همراهی کنید.

آبفشان

پر بازدید

ترینی‌ها :

فکر می کردین آبفشان هم داشته باشیم؟ زمانی که آب به خاطر وجود شرایط خاص فوران کنه در واقع آبفشان رخ میده. تو این خبر از لحظه فوران آبفشان تو چابهار براتون ویدیویی قرار دادیم و کمی هم درباره این پدیده و جاهایی که رخ میده توضیح دادیم. با ما همراه باشید.

آبفشان چیست؟

آب‌فشان، چشمه آب گرم عجیبی است که در فواصل زمانی معین آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کند. این پدیده ‌معمولا با بخار زیادی همراه است.

قدمت قدیمی‌ترین بخش این منطقه به سال ۱۲۹۴ بر‌می‌گردد. در آن سال، زمین لرزه‌ای در بخش‌های جنوبی ایسلند اتفاق افتاد و باعث شد که زمین‌های این منطقه تغییرات محسوسی را به خود ببینند و به همین دلیل چشمه‌های آب گرم زیادی در این منطقه به‌ وجود آمد. همچنین، در سال ۲۰۰۰ یکی از بزرگ‌ترین زمین لرزه‌های جهان در ایسلند صورت گرفت و باعث شد که آب‌فشان استروکور ایسلند برای چند سال، روزی چندین بار فوران کند. در حال حاضر این آب‌فشان در بیشتر مواقع خاموش است.

آب‌فشان‌ها چطور کار می‌کنند؟

آب‌فشان‌های دره هاکادالور در یک منطقه‌ای قرار گرفته‌اند که به اصطلاح تخصصی به آن‌ها منطقه‌های زمین گرمایی می‌گویند. طبق سیستمی شبیه به لوله‌کشی که در زیر زمین قرار دارد. آب‌های زیر زمینی به سطح داغ زمین می‌رسند، گرم شده و فشار تولید می‌کنند. زمانی که آب به بالا‌ترین دمای خود رسید، فشار تا حدی زیاد می‌شود که آب تا حدودا ۳۰ متر به هوا پرتاب می‌شود. البته این ارتفاع در گذشته بسیار بیشتر نیز بوده است.

ویدیویی از لحظه فوران آبفشان در چابهار

 

طبیعت گردی در مشهد

آبفشان در چابهار

یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه هایی که می توانید در چابهار به تماشای آن بنشینید و از آن لذت ببرید آبفشان های صخره ای چابهار می باشد.

هنگام برخورد موج های خروشان دریا به صخره های ساحلی چابهار، آب از طریق کانال های زیر صخره ای منتقل شده و از دل صخره ها به صورت آبفشان خارج می گردد و منظره فوق العاده زیبایی بوجود می آورد. نکته جالب درباره آبفشان ها این است که ارتفاع آنها بالغ بر 10 متر می باشد. تماشای صعود 10 متری آب از دل صخره ها می تواند یکی از هیجان انگیزترین تجربه هایتان در بازدید از طبیعت باشد که هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد. آبفشان های چابهار از جمله پدیده های کم نظیر جهان به شمار می آید که گونه های مشابه آن در آمریکا، سیبری و ایسلند دیده شده است. از دیگر جاذبه های طبیعی چابهار می توان به خلیج چابهار، صخره‌ های با شکوه در کناره‌ های دریای عمان، اسکله های متعدد، تالاب لیپار، درخت عظیمی به نام انجیر معابد، جنگل های حرا و کوه های مینیاتوری چابهار نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد