شناسه خبر: ۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

آلبالو خشک | خواص آلبالو خشک

باورت میشه آلبالو خشک هم خوشمزه باشه هم مقوی؟! | فواید آلبالو خشک برای سلامتی

کم کم داره به آخرای فصل آلبالو میرسه و وقتش رسیده که این میوه خوشمزه رو خشک کنین تا بتونین حسابی از خواصش بهره مند بشین. خواصش چیه؟ ما بهتون میگیم.

آلبالو خشک

پر بازدید

ترینی‌ها :

آلبالو خشک از اون میوه های خشک شدست که دقیقا مثل یه دارو برای انواع و اقسام بیماری ها میمونه! آلبالو خشک رو در کنار دیگر میوه های خشک شده مثل انجیر و زردآلو بذارین و به عنوان میان وعده نوش جان کنین یا حتی می تونین از اون برای پذیرایی از مهموناتون استفاده کنین. خواص آلبالو خشک چیه؟ ما بهتون میگیم.

خواص آلبالو خشک

سم زدایی

آلبالو میوه‌ای ادرارآور است و مصرف آن می‌تواند به بدن در دفع سموم کمک کند؛ بنابراین خوردن آلبالو خشک برای کسانی که سنگ کلیه دارند می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌هایی که در آلبالو وجود دارند به پاکسازی کبد و درمان کبد چرب کمک می‌کنند.

کنترل قندخون

آلبالو دارای کرتسین، نوعی آنتی‌اکسیدان، است که می‌تواند در کنترل سطح قند خون و انسولین بسیار موثر عمل کند؛ بنابراین بیماران دیابتی یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند می‌توانند از خواص آلبالو خشک یا تازه بهره‌مند شوند. همچنین آنتوسیانین موجود در این میوه می‌تواند قند خون ناشتا را کاهش دهد.

جایگزین استامینوفن

آلبالو تازه و آلبالو خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کنند. این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند. آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست. به همین علت است که آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش می دهد.

پوکی استخوان

آلبالو خشک ، منبع مناسبی از بور است. بور بر فعالیت آنزیم های دخیل در متابولیسم کلسیم، منیزیم و ویتامین D (که از عناصر اصلی دخیل در ساختمان استخوان می باشند) اثرگذار است. عنصر بور در کنار کلسیم و منیزیم موجود در آلبالو خشک، سلامتی استخوان را تامین می کند.

 

آلبالو خشک

 

تقویت کننده خواب

از دست دادن خواب نه تنها بر بهره وری شما در طول روز تأثیر می گذارد، بلکه می تواند باعث افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی شود. خواب شبانه مناسب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است و به لطف فواید آلبالو خشک، می‌توانید به طور طبیعی به بدن خود کمک کنید تا استراحت مورد نیاز خود را دریافت کند! آلبالو خشک منبع طبیعی ملاتونین است که هورمونی است که ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. اگر در خواب شبانه مشکل دارید، خوردن یک مشت آلبالو خشک ترش در ساعات قبل از خواب می تواند کمک کننده باشد

جلوگیری از سرطان

یکی ازخاصیت های ضدسرطانی قوی که فلاوونوئیدی دارد، کورستین می باشد. در آلبالو خشک مقداری کورستین موجود است که از سایر دیگر میوه جات بیشتر می باشد.

مواد تاثیر گذاری که در آلبالو وجود دارد از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. آمیگدالین از ویتامین های B17 معرفی شده است، ودرد ناشی از سرطان را بهبود می بخشد. که کاهش اندازه تومورهای سرطانی را دربرمی گیرد.

 برای کاهش معده درد

به دلیل مقدار فیبری که در رژیم غذایی داریم به کاهش اسید معده کمک می کند و خطراتی همچون خطر ریفلاکس، زخم معده و معده درد را کاهش و کمک فراوانی به دستگاه گوارش می کند.

درمان نارسایی های قلب

از خاصیت دیگر آلبالو باز شدن رگ های قلب می باشد که خیلی سریع باعث جریان خون و باعث بهبود نارسایی های قلب می شود، و رگ های مرتبط با قلب مخصوصا کرونرها را تقویت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد