شناسه خبر: ۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

خواص آب هویج | فواید آب هویج

اگه میخوای کبدت سالم بمونه ناشتا آب هویج بخور | خواص معجزه آسای آب هویج برای سلامتی

صبح ها زمانی که هنوز صبحانه نخورده اید؛ آب هویج نوش جان کنید تا همیشه سالم بمانید! آب هویج چگونه بدنتان را سالم نگه می دارد؟ این خبر را بخوانید.

آب هویج

پر بازدید

ترینی‌ها :

ترین تاپ: نوشیدنی های زیادی هستند که توصیه شده اند صبح ها نوش جان کنید تا سالم بمانید! آب هویج یکی از آنها است! بعد از دوران کرونا و شیوع آن مصرف آب هویج بیشتر شد اما آیا از دلیل آن اطلاع دارید؟ پس در این خبر با ترین تاپ همراه باشید تا درباره زمان درست نوشیدن آب هویج و خواص آن بیشتر بدانید.

مواد معدنی در آب هویج

آب هویج به‌شدت مغذی است و به بدن ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C، زینک و ویتامین K اشاره کنیم.

خواص نوشیدن آب هویج در صبح برای کبد

  •     کمبود ویتامین D در بدن باعث بروز بیماری سیروز کبدی می‌شود و خوردن روزانه یک لیوان آب هویج به صورت ناشتا امکان ابتلا به این بیماری را در بدن کاهش می‌دهد.

  •     ویتامین C از دیگر ویتامین‌های مفید برای کبد است که در سلامت و تقویت کبد نقش مهمی ایفا می‌کند. این ویتامین می‌تواند برای ترمیم زخم‌های بدن و ترمیم سلول‌های بدن از جمله کبد بسیار مهم باشد. خواص آب هویج ناشتا برای کبد به این صورت است که بدن شما ویتامین‌ها را به صورت خالص دریافت کرده و پس از جذب، تاثیرلت فوق‌العاده‌ای روی بدنتان می‌گذارد.

  •     وجود ویتامین A نیز برای سلامت کبد بسیار ضروری است. وقتی میزان آهن در بدن کاهش پیدا کند، میزان ویتامین A نیز در بدن کاهش می‌یابد. به همین دلیل بدن دچار فقر خون می‌شود. اگر روزانه مقدار مناسبی هویج یا آب هویج مصرف کنید، این کمبود آهن جبران می‌شود. البته که مثل هر ماده غذایی دیگری مصرف بیش از حد آن به احتمال زیاد می‌تواند کبد را سمی کند پس اعتدال در مصرف بسیار مهم است

  •     از دیگر خواص آب هویج ناشتا برای کبد نیز به این صورت است که پتاسیم بدن شما را تامین کرده و این در حالی است که سطح پایین پتاسیم ممکن است باعث بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD شود.

  •     آب هویج حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که برای کبد شما مفید است. هر دو ویتامین A و C موجود در آب هویج به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و از سلول های ایمنی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این، آب هویج منبعی غنی از ویتامین B6 است که بیش از 30 درصد از DV را در 1 فنجان (240 میلی لیتر) فراهم می‌کند. ویتامین B6 نه تنها برای یک پاسخ ایمنی مطلوب ضروری است، بلکه کمبود آن با ضعف ایمنی نیز مرتبط است. سلامت کبد نیز در همین راستا و با رسیدن میزان متناسبی از ویتامین B6 تامین می‌گردد. پس برای دفع سموم از کبد و تضمین سلامت آن، مصرف آب هویج بسیار موثر است

آب هویج

دیگر خواص آب هویج

خواص هویج برای لاغری

طبق مطالعات، 86 تا 95 درصد از هویج را آب تشکیل می‌‎دهد و درصد باقی‎مانده‎ی آن کربوهیدارت است. میزان چربی و پروتئین موجود در هویج بسیار کم است، به همین دلیل است که هویج برای لاغری مفید است.

در واقع در 100 گرم هویج، تنها 41 کالری وجود دارد. البته هویج فیبر زیادی دارد که شما را در مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد و اشتهای شما را کم می‎کند.

به ‌یاد داشته باشید که مصرف یک ماده غذایی به‌تنهایی باعث لاغری نمی‌شود. با این حال، شما می‌توانید آب طبیعی هویج را جایگزین آبمیوه‌های شیرین و پرکالری کنید. مصرف سبزیجاتی مثل هویج در کنار غذا، باعث کاهش حجم غذای شما می‌شود.

خواص آب هویج برای قلب

بر اساس مطالعات، خوردن آب هویج خطر بیماری‎های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. در واقع خوردن آب هویج، استرس اکسیداتیو را کاهش می‎دهد و برای سلامت قلب مفید است.

آنتی‎اکسیدان‌‎های موجود در آب هویج از بدن در برابر ابتلا به بیماری‎های قلبی محافظت می‎کند. همچنین این نوشیدنی به جذب بهتر مواد مغذی کمک بسیاری می‎‌کند و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می‎دهد.

آب هویج یک نوشیدنی سرشار از فیبر با قند پایین است و برای بیماران قلبی و دیابتی فواید بسیاری دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آب هویج خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

در انجام کدام نوع از آزمایش خون باید ناشتا باشیم؟

خواص آب هویج برای ریزش مو

ریزش مو، ضعیف شدن ساقه و ریشه آن یکی از شایع‌ترین مشکلات هستند. مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی به ضخیم شدن تارهای مو کمک می‌کند و از آنها محافظت خواهد کرد.

بتاکاروتن موجود در هویج باعث قوی‌ شدن ریشه مو می‌شود و ریزش آن را به‌طور قابل توجهی کمتر می‌کند. نوشیدن آب هویج به‌طور منظم باعث تقویت رشد موهای شما خواهد شد.

جالب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف هویج باعث کند شدن روند سفید شدن موها می‌شود. مواد مغذی موجود در آب هویج، باعث افزایش گردش خون در کف سر می‌شود.

با استفاده از روغن هویج می‌توانید از شر شوره و خشکی پوست سر خلاص شوید. مقداری از این روغن را بر روی پوست کف سر بمالید و بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. نتیجه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

خواص آب هویج برای پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هویج از آسیب بافت‌های سلولی جلوگیری می‌کنند و باعث سلامت پوست می‌شوند. پروتئین موجود در آب هویج در بهبود زخم‌ها و کلاژن‌سازی پوست موثر است. یکی از فواید آب هویج تامین آب مورد نیاز بدن است، بنابراین باعث شفاف شدن و آبرسانی به پوست صورت می‌شود.

آب هویج ادرارآور است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند. بد نیست بدانید که آب هویج به ‌دلیل داشتن پتاسیم در تنظیم فشار خون نقش دارد و کلسترول بد خون را هم کاهش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد