شناسه خبر: ۲۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

درست کردن کلم پلو شیرازی | روش تهیه کلم پلو

دستور این کلم پلو از دل شیراز اومده؛ مخصوص و خوشمزه + روش تهیه

پاشین مواد لازم کلم پلو رو آماده کنین که ناهار یه غذای شیرازی داریم. مواد لازم چیه؟ این خبر رو بخونین.

کلم پلو

پر بازدید

ترینی‌ها :

کلم پلو رو شما چه مدلی درست می کنین؟ با چه نوع کلمی و چه گوشتی؟ کلم پلو رو که اصالتا برای شیرازه؛ اگر فوت و فن درست کردنش رو یاد بگیرین حتی می تونین از مهموناتون با این غذای خفن پذیرایی کنین. حالا کلم پلو رو چطوری درست کنیم که هم خوشمزه باشه هم مجلسی؟ با ما همراه باشین.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو

کلم قمری یا کلم برگ ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
سبزی کلم پلو شامل کمی ترخون، تره و ریحان و شوید ۲۵۰ گرم
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

 

روش تهیه خورشت کرفش

کلم پلو

روش تهیه کلم پلو

  •  در ابتدا باید کلم‌ ها را  بشویید و آن را در داخل یک آبکش قرار دهید، تا خیسی آن از بین برود؛ سپس کلم‌ها را به صورت خلالی خرد نمایید و آن را در داخل یک ظرف بگذارید.

  • حال در این مرحله باید یک پیاز را بردارید و آن را خرد کنید. سپس یک ماهیتابه را بردارید، آن را روی گاز بگذارید و مقداری روغن بر روی آن بریزید. پس از آن پیازهای خرد شده را بر روی ماهیتابه بریزید و اجازه دهید که به رنگ طلایی و یا کاراملی در بیایند و بعد از آن می‌توانید کلم‌ها را بر روی پیازها ریخته و آن‌ها را به خوبی با یکدیگر تفت دهید. به این ترکیب نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و مجددا به تفت دادن ادامه دهید. حال باید درب ماهیتابه را بگذراید تا بخار در داخل ماهیتابه جمع شده و کلم‌ها کاملا نرم شوند. بعد از این که کلم‌ها آب انداختند، می‌توانید درب ماهیتابه را بر دارید تا بخار داخل ماهیتابه خارج شده و آب اضافی کلم‌ها نیز بخار شود.

  • در این مرحله باید سبزی‌های معطر خود را بشویید و آن‌ها را ساطوری کنید؛ سپس این سبزی‌ها را در داخل ترکیب کلم و پیاز خود می‌ریزید و آن‌ها تا حدود ۳ دقیقه را با یکدیگر هم می‌زنید. شما می‌توانید در این مرحله یک چهارم قاشق مرباخوری پودر  لیمو عمانی نیز به ترکیب خود اضافه کنید که این مورد کاملا اختیاری است و به ذائقه شما بستگی دارد.

  • حالا گوشت خود را از یخچال در بیاورید و آن‌ها را در داخل یک ماهیتابه به همراه روغن سرخ کردنی، سرخ کنید. به یاد داشته باشید که گوشت‌های شما باید به طور کامل سرخ شوند اما به هیچ عنوان نباید بسوزند.

روش تهیه هویج پلو با تمامی نکات

  • در این قدم باید یک قابلمه بردارید و داخل آن آب بریزید؛ سپس این قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب آن جوش بیاید. در این مرحله می‌توانید برنج پلویی خود را بپزید و آن را آبکش نمایید. وقتی که برنج را آبکش کردید، ‌باید مایه کلم را به برنج خود اضافه کنید و آن‌ها را به خوبی با یکدیگر هم بزنید.

  • حال یک قابلمه بردارید و مقداری روغن درون آن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید؛ سپس باید یک نان را تکه تکه کنید و داخل قابلمه را به طور کامل با استفاده از این تکه‌های نان بپوشانید. حالا ترکیب برنج و کلم خود را در داخل قابمه بریزی و وسط آن را با استفاده از گوشت‌های چرخ کرده پر نمایید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد داخل آن به طور کامل دم بکشند. بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده شما دم کشیده شود. کار شما به پایان رسیده است و تنها کافی است که این غذای خوشمزه را به مرحله‌ی سرو برسانید از خوردن آن لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد