شناسه خبر: ۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

قزوین | لوکیشن عکاسی در قزوین | جاهای دیدنی قزوین

معرفی 5 تا از جاهای دیدنی قزوین که جون میده برای عکاسی کردن + تصویر

اگر قصد سفر به قزوین رو دارید این لوکیشن ها رو از دست ندین که جون میدن برای عکاسی. برای اینکه لوکیشن های عکاسی قزوین رو بشناسین با ما همراه باشین.

قزوین

پر بازدید

ترینی‌ها :

قزوین از شهرهاییه که پر از جاذبه های گردشگری و تفرحی ایه. قزوین به پایتخت خوشنویسی ایران معروفه و تو تاریخ ایران، این شهر جز شهرهای مهم به حساب می اومده. اگر قصد سفر به قزوین رو دارین و دوست دارین خاطراتتون از سفر رو ثبت کنید به این لوکیشن هایی که بهتون میگیم سر بزنید تا بهترین عکس ها رو داشته باشین. با ما همراه باشین.

بوستان ملاخلیلا

آدرس بوستان

  • بزرگراه جمهوری اسلامی

 

قزوین

یکی از جاهای دیدنی قزوین که در فصل بهار و تابستان بسیار طرفدار دارد بوستان ملاخلیلا می باشد . این بوستان سنتی در مساحتی حدود ۶ هکتار، در اواسط سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. این پارک در دل باغستانی در جنوب شهر قزوین شکل گرفته که چند صد سال قدمت داشته است. بوستان ملاخلیلا طی چند سال گذشته به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قزوین بدل شده است.

بوستان ملاخلیلا با الهام از معماری دهه‌های سی و چهل شمسی ساخته شده است و شامل امکانات فراوان تفریحی، اقامتی، فرهنگی و تجاری می باشد و گردشگران می‌توانند ضمن تنفس هوای پاک، استفاده از امکانات مدرن، و تماشای درخت‌های کهنسال، پرندگان زیبا و آبگیرهای مصنوعی این بوستان فوق‌العاده، حس قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های قدیمی ایران را تجربه کنند.

 

دریاچه اوان

آدرس دریاچه

 

  • در ۷۵ کیلومتری شمال شرق قزوین و در جاده الموت

 

قزوین

 به دلیل قرار گرفتن دریاچه در دامنه کوه خشچال و دور بودن از فضای ماشینی، این خطه آب‌وهوای پاک و سالمی دارد. دریاچه اوان قزوین از تالاب‌های محافظت‌شده کشور بوده به‌عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی ثبت‌شده در فهرست میراث طبیعی کشور شناخته می‌شود. پوشش جانوری و گیاهی این منطقه به‌طور چشمگیری غنی است. خرس قهوه‌ای، روباه، شغال، گراز، گربه وحشی، لاک‌پشت، خرچنگ و انواع مختلف پرندگانی چون شاهین، دلیجه، کبک، انواع عقاب، فاخته، کبک تنها بخشی از جانوران این مکان به شمار می‌روند.

خانه امینی ها

آدرس خانه امینی ها

  • قزوین، خیابان ملوی

 

قزوین

حسینیه امینی‌ها یا خانه امینی‌ها از خانه‌های زیبا و اعیانی قزوین است که توسط محمدرضا امینی از تجار و اعیان قزوین در غرب رودخانه دیزج ساخته شد؛[۱] در دوران پهلوی اول رودخانه پر شد و خیابان مولوی به جای آن احداث گردید.

 

کافه نگارالسلطنه

آدرس کافه

  • خیابان امام، کاروانسرای سعد السلطنه، سرای وزیر، حجره سی و چهار

قزوین

 

علاوه بر تماشای معماری و لذت بردن از بافت تاریخی بازار قزوین،می تونین چند دقیقه ای هم خستگی راه رفتن رو در یه کافه دنج و آروم، در راسته وزیر، از تن به در کنین. کافه« نگار السلطنه» با انواع عرقیجات و نوشیدنی های گیاهی که داره، بهترین جا برای چند دقیقه نشستن و کسب آرامشه.

 

کاروانسری سعدالسلطنه

آدرس کاروانسرا

  • خیابان امام قزوین

قزوین

کاروانسرای سعدالسلطنه یکی از جاهای دیدنی قزوین و یکی از آخرین آثار به جا مانده از حکومت ناصرالدین شاه قاجار است که آن را به نام سرای سعدیه، بازارچه سعدالسلطنه و سرای سعادت هم می‌شناسند.

زمانی که باقرخان سعدالسلطنه حاکم قزوین بود، در کنار تمام کارهای خوبی که انجام داد، تصمیم گرفت برای بهبود شرایط تاجران ایرانی به منظور معامله و ایجاد ارتباطات تجاری با کشورهایی مثل ترکیه، روسیه و … کاروانسرایی بسازد. این هدف باعث شد که کاروانسرا را در میان شهر و در کنار بازار قزوین بنا کند تا تاجران ایرانی بتوانند به راحتی با بازرگانان خارجی که این مکان را برای اقامت انتخاب می‌کردند، ارتباط تجاری برقرار کنند. البته تا حد زیادی هم این اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد