شناسه خبر: ۲۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فواید خرما | خواص خرما

اگه هنوز تو مفید بودن خرما شک داری بخون | 8 خاصیت شگفت انگیز خرما برای سلامت بدن

خرما رو از مواد خوراکی روزانه تون خط نزنید. این میوه خشک کلی برای بدن فایده دارده. برای اینکه بیشتر از فواید خرما بدونین با ما همراه باشید.

خرما

پر بازدید

ترینی‌ها :

شما خرما می خورید؟ این میوه که انواع محتلفی داره برای سلامتی بدن خواص زیادی داره که نمیشه نادیده گرفت. خرما رو می تونین با چای یا هر دمنوشی که دوست دارید نوش جان کنید. حتی می تونید تو غذاهایی مثل عدس پلو استفاده کنید. اگر رژیم هستین حتما از این میوه استفاده کنید. برای اینکه درباره خواص خرما بیشتر بدونین با ما همراه باشید.

خواص خرما برای سلامت بدن

  • درمان یبوست

خرما دارای مقادیر بالایی از فیبر محلول است که برای افزایش سطح سلامت دستگاه گوارش و حرکت راحتِ غذاها در مجاری گوارشی و در نتیجه، تسکین علائم یبوست بسیار ضروری است.

  •  افزایش سلامتی و استحکام استخوان‌ها

وجود مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی در خرما، این میوه‌ی مغذی را به اَبَر خوراکی مفیدی برای استحکام استخوان‌ها و مبارزه علیه بیماری‌های دردناک و ناتوان‌کننده‌ای نظیر پوکی استخوان تبدیل کرده است. خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان‌های افراد بسیار ضروری هستند؛ به ویژه برای افرادی که وارد دوران سالخوردگی می‌شوند و استخوان‌های‌شان به تدریج ضعیف می‌شود. بنابراین، با مصرف خرما استخوان‌های‌تان را تقویت کنید!

  • درمان اختلالات روده

به اعتقاد برخی‌ها، نیکوتین موجود در خرما برای درمان بسیاری از انواع اختلالات روده‌ مفید است. مصرف مداوم خرما به مهار رشد موجودات مضر و ناسالم کمک می‌کند، و بنابراین باعث رشد باکتری‌های مفید در روده می‌شود. خرما به حل مشکلات گوارشی کمک می‌کند، زیرا حاوی فیبرهای محلول، غیر محلول، و هم‌چنین اسیدهای آمینه‌ای است که می‌توانند باعث هضم غذاها و کارآمدی فرایند گوارش شوند؛ به این معنی که در مجاری گوارشی مواد مغذی بیش‌تری جذب و برای استفاده‌ی بدن وارد جریان خون می‌شوند.

طرز تهیه نان خرمایی خانگی

  • بهبود سلامت مغز

یافته های خرما برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز ارائه شده است. مصرف منظم خرما و میوه های مشابه، با خطر بیماری های نورودنژراتیک و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن ارتباط دارد؛ مطالعه دیگری نشان می دهد که با مصرف خرما، احتمال کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر نیز وجود دارد. یکی دیگر از مطالعات می گویند که خرما می تواند به جلوگیری از التهاب در مغز کمک کند.

خرما

 

  •  افزایش انرژی

این میوه حاوی مواد مغذی بسیاری است که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند. همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند سقز، فروکتوز و گلوکز است که همه آنها باعث تقویت انرژی می شوند.

  • رفع کم‌خونی

خرما سرشار از مواد معدنی است که می‌تواند برای بسیاری از مشکلات سلامتی مفید باشد، ولی وجود مقدار بالای آهن در خرما باعث شده است این میوه برای افراد مبتلا به کم‌خونی به مکمل غذایی کاملی تبدیل شود. میزان بالای آهن می‌تواند کمبود مادرزادی این ماده را در بیماران مبتلا به کم‌خونی جبران کند، انرژی و قدرت بدن را افزایش دهد،‌ و هم‌زمان باعث کاهش احساس خستگی و سستی شود.

  • به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند

وقتی صحبت از خوردن شیرینی می‌شود، بیشتر آن‌ها برای دندان‌ها مضر هستند. ماده طبیعی خرما به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و همچنین از پلاک محافظت می‌کند.

  • جلوگیری از ریزش مو

خرما غنی از آهن است که باعث افزایش گردش خون به پوست و افزایش رشد مو می شود؛ این اتفاق با اکسیژن رسانی کامل به تمام بدن اتفاق می افتد که شامل پوست سر شما نیز می شود. در نهایت مانع از ریزش مو و تحریک رشد مو جدید می شود.

روش تهیه قهوه خرما

میزان کالری خرما

هر خرما شامل حدود 20 کالری و حاوی 2.8 میلی گرم کلسیم و 5 گرم کربوهیدرات می باشند. خرما نیز غنی از آنتی اکسیدان ها است که تانن ها مهمترین آنها می باشد. این تانن ها از آسیب سلولی جلوگیری و در برابر التهاب محافظت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد