شناسه خبر: ۲۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

معرفی پادکست | پادکست رادیو راه

گوش دادن به این چند پادکست؛ بر هر درد بی درمان دواست

تو این خبر چند پادکست به زبان فارسی بهتون معرفی کردیم. هر زمانی که لازم باشه و تو هر حالی که باشید این پادکست ها برای گوش دادن مناسب هستند.

پادکست

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر می خواین حال خوبی داشته باشین یا یه مطلب جدید یاد بگیرین؛ پادکست رو انتخاب کنید. شما می تونید با پادکست کتاب صوتی گوش کنین؛ جدیدترین خبرهای روز رو بشنوین و یا مجموعه ای از موسیقی های مورد علاقه تون رو یکجا گوش بدین. این خبر چند پادکست محبوب زبان فارسی رو بهتون معرفی میکنه.

پادکست رادیو راه

مجتبی شکوری را می شناسید؟ او از برنامه کتاب باز معروف شد. موضوعاتی‌ که او در پادکست‌هایش مطرح می‌کند همگی با هدف درک و شناخت بهتر خودمان و جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم، موضوعاتی مانند عشق، مرگ، نبوغ، رضایت درونی، جنگ و مسیر زندگی. هر اپیزود یکی از این موضوعات را شرح می‌دهد.

از ویژگی‌های مثبت رادیو راه این است که منابعی را که برای هر اپیزود استفاده می‌کند در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. اجرای پادکست را به‌صورت تک‌نفره خود مجتبی شکوری انجام می‌دهد. کارگردان صوتی‌اش هم محسن رحمانی است. می‌توان گفت از لحاظ کیفیت صدا و کار گرافیکی این پادکست از کیفیت لازم برخوردار است.

پادکست فردوسی خوانی

فردوسی‌خوانی پادکستی برای دوستداران شاهنامه است و امیر خادم، مدرس دانشگاه تورنتو با مدرک دکتری ادبیات تطبیقی، آن را راه‌اندازی کرده است. اولین اپیزود از این پادکستِ پر‌طرفدار در اسفند ۱۳۹۶ منتشر شد و پس‌از‌آن به‌صورت هفتگی در هر اپیزود یکی از داستان‌های شاهنامه خوانده می‌شد. هدف از راه‌اندازی پادکست فردوسی‌خوانی، آشنایی بیشتر با شاهنامه‌ و ارائه‌ی نسخه‌ای روان و ساده از آن برای عموم است.

پادکست چنل بی

در هر اپیزود گزارش بلند یک ماجرای واقعی که در یک رسانه معتبر انگلیسی منتشر شده به فارسی بیان می‌شود و کاربران می‌توانند به آن گوش دهند. بر اساس آنچه در سایت چنل بی اعلام شده، از زمستان 1395 پادکست‌های آن با همکاری یک تیم سه نفره با نظارت علی بندری تولید می‌شود. از جمله مزیت‌های آن، داشتن یک سایت حرفه‌ای و خوب است که در آن مطالب تکمیلی در مورد هر داستان گذاشته می‌شود. شما می توانید داستان های عجیب و غریب یا زندگینامه افراد مشهور را در این پادکست بشنوید.

پادکست

 

 

پادکست رادیو ساگا

دنیای قصه‌ها و افسانه‌ها همیشه جالب و شنیدنی است، جایی که ما را از واقعیت مکان و زمانی که در آن هستیم دور می‌کند. در دنیای قصه‌ها، نشد وجود ندارد. شاید هم همین دلیل جذابیت قصه‌ها باشد. اینکه پر از اتفاقات عجیب و ناشناخته است.

پادکست رادیو مرز

رادیو مرز در مورد فاصله‌ها صحبت می‌کند. در واقع هر چیزی که باعث ایجاد فاصله میان آدم‌ها می‌شود، در  آن مورد اشاره قرار گرفته و درباره‌اش صحبت به میان می‌آید. مسئول رادیو مرز، مرضیه رسولی است و همان طور که گفته شد بیشتر به مسائلی می‌پردازد که موجب اختلاف آدم‌هاست و معمولا باعث جدا شدن دنیای آنها از یکدیگر می‌شود.

پادکست بی پلاس

در این پادکست، علی بندری و همکارانش خلاصه‌ای از کتاب‌های غیرداستانی را به مخاطب معرفی می‌کنند. در هر قسمت این پادکست، یک کتاب بررسی می‌شود. خلاصه و توضیحاتی که درمورد هر کتاب ارائه می‌شود با هدف معرفی و تشویق مخاطب به کتابخوانی است. با این معرفی متوجه می‌شویم آیا کتاب برای ما مناسب است؟ آیا به ذائقه کتابخوانی ما می‌آید؟ یا اصلا لازم هست این کتاب را بخوانیم؟ به همین دلیل، نگران نباشید که گوش‌دادن این پادکست همه کتاب را لو بدهد یا بخواند

پادکست دایجست

با تنوع موضوعاتی که در دایجست مطرح می‌شود، حس می‌کنیم در حال شنیدن یک دایرةالمعارف هستیم، منتها با زبانی ساده و خودمانی. تاریخ، سیاست و جامعه موضوعات دایجست هستند. فرشاد محمودی درباره هر موضوع تحقیقات زیادی انجام می‌دهد و در نهایت، خروجی را با زبانی که برای مخاطب عام قابل‌درک باشد توضیح می‌دهد، آن‌هم با بیان و لحنی مناسب.

پادکست رادیو دیو

رادیو دیو نوعی مجله شنیداری در حوزه فرهنگ و هنر و از بهترین پادکست های فارسی است که در هر اپیزود از آن بر اساس تمی مشخص موسیقی و ادبیات در کنار هم به کار رفته و به کاربران ارائه می‌گردد. افرادی که به فرهنگ و هنر ایران و جهان علاقه دارند، رادیو دیو را از دست ندهند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان