شناسه خبر: ۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

سکانس شب دهم | سریال شب دهم | تعزیه سریال شب دهم

این سکانس های تعزیه خوانی سریال شب دهم، شما رو با خودش به گذشته های دور میبره! + فیلم

سریال شب دهم رو یادتون میاد؟ عشق حیدر به دختری قاجاری که باعث شد به خاطرش ده شب تعزیه محرم رو با تمام فشارها اجرا کنه. بهترین سکانس های اجرای تعزیه رو براتون قرار دادیم.

شب دهم

پر بازدید

ترینی‌ها :

وقتی نام سریال های مناسبتی به میان می آید، یکی از بهترین سریال های ماندگار دهه هفتاد ایران، سریال شب دهم است. حیدر خوش مرام جوان عاشقی که در سریال شب دهم عاشق دختری قاجاری شده و به عشق او ده شب تعزیه محرم را برگزار می کند. در ادامه گلچینی از بهترین سکانس های شب دهم را برای شما قرار دادیم.

تعزیه خوانی حیدر خوش مرام در سریال شب دهم

 

اجرای تعزیه شب دهم

 

 

یادآوری کوتاه از سریال زیبای شب دهم

نوروز سال ۱۳۸۱ روزهای عجیبی بود، آن ایام با ماه محرم همزمان شده بود و جامعه حس و حال خاصی داشت. کسی که از این شرایط پیچیده بهترین استفاده را کرد، حسن فتحی بود.

 

 در سریال «شب دهم» جوان شروری به نام «حیدر خوش مرام» عاشق یکی از شاهزاده‌های قجری می‌شود. حیدر که از لوطی‌های طهران قدیم هست می‌خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما وی نمی‌پذیرد. هرچند وقتی با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می‌شود، شرط می‌گذارد که اگر بتواند 10 شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کند با او ازدواج خواهد کرد.

سریال شب دهم

تلویزیون این شب ها «شب دهم» را از شبکه تماشا پخش می‌کند. سریالی که هنوز هم بعد از پخش‌های مجدد جزو پرمخاطب‌های رسانه ملّی به شمار می‌رود. «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی هر شب از ساعت 18 روی آنتن می‌رود؛ در این سریال حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی و پرویز فلاحی‌پور، قصه‌ای را در دوران حکومت رضاخان در تهران و ممنوعیت عزاداری برای سالار شهیدان و پرپایی تعزیه روایت می‌کنند.

 

این سریال ماندگار که به نوعی فتح باب ساخت سریال‌های محرمی شد و تأثیرگذاری زیادی بر مخاطبان داشت و ثابت کرد می‌توان با هنر نمایش به فلسفه عاشورا و گفتمان مذهبی به بهترین شکل پرداخت و تأثیرگذار بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد