شناسه خبر: ۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

نشانه لوازم آرایش | معنی علائم لوازم آرایش

وقتی لوازم آرایش میخری به علائم روش هم توجه می کنی؟ | معنی علائم روی لوازم آرایش چیه؟

احتمالا دقت کردین که روی بسته های لوازم آرایش یه علامت هایی وجود داره؛ اما معنی این علامت ها چیه؟ با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم.

لوازم آرایش

پر بازدید

ترینی‌ها :

موقع خرید لوازم آرایش چه چیزهایی رو در نظر می گیرید؟ برای انتخاب لوازم آرایش چه ملاک هایی براتون مهمه؟ درباره شکل هایی که روی این لوازم هست و اینکه چه معنی ای دارند؛ چقدر می دونید؟ با ما همراه باشید تا ببینیم از این به بعد با توجه به معنی علامت های لوازم آرایش کدومشون رو باید بخریم؟

معنی علامت های لوازم آرایش

ساعت شنی

لوازم آرایش

این نماد که با یک ساعت شنی نمایش داده می شود روی محصولات آرایشی با تاریخ انقضای کمتر از 30 ماه قرار می گیرد و نشان می دهد که بهتر است محصول قبل از پایان این مدت استفاده شود تا اثربخشی و کارایی خود را داشته باشد

علامت شعله باز

لوازم آرایش

یکی از علامت های روی لوازم آرایشی ، شعله باز می باشد که نشان دهنده قابل اشتعال بودن محصول است. برخی از محصولات آرایشی مانند لاک ناخن، لاک پاک کن ها و مواردی از این قبیل در ترکیبات خود مواد خاصی همچون الکل و گاز پیشران دارند. به همین خاطر هم اگر این محصولات در برابر شعله های آتش یا گرمای زیاد قرار بگیرند، به راحتی شعله ور می شوند. بنابراین اگر در میان علامت های پشت لوازم آرایشی خود این نماد را مشاهده کردید، در نگهداری آن ها نهایت دقت و توجه را به کار بگیرید. توصیه می شود که این لوازم آرایشی را از حرارت به دور نگه دارید تا از شعله ور شدن آن ها در امان بمانید.

علامت دستی با کتاب

لوازم آرایش

هنگامی که روی بسته بندی هر محصول آرایشی و بهداشتی فضای کافی برای درج همه اطلاعات محصول اعم از مشخصات، ترکیبات، نکات استفاده و… نباشد، شاهد نمادی شبیه یک دست با کتاب خواهید بود. در حقیقت این علامت که یکی از پرمفهوم ترین علامت های روی لوازم آرایشی می باشد، بیانگر این است که اگر خواهان اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول، طرز استفاده از آن و… هستید، می توانید بروشوری که درون جعبه محصول است را مطالعه نمایید و تنها به علائم روی بسته بندی لوازم آرایشی اکتفا نکنید.

تاریخ انقضا هر کدوم از لوازم آرایش

علامت حلقه مثلثی که از سه فلش تشکیل شده است

لوازم آرایش

روی بسته بندی اغلب محصولات می توانید علامت مثلثی را ببینید که اضلاعش را با فلش های چرخیده ترسیم کرده اند . این علامت را به نام علامت حلقه موبیوس می شناسند. در صورتی که وسط این مثلث هیچ عددی درج نشده باشد نشان دهنده این است که بسته بندی محصول کاملا قابل بازیافت است.

لیوان شکسته روی لوازم آرایش

لوازم آرایش

قوطی محصول شکستنی است ، مراقب باشید ضربه نخورد.

علامت خرگوش روی لوازم آرایشی

لوازم آرایش

اگر از بین علامت های روی لوازم آرایشی، علامت خرگوشی که در حال جهش است را مشاهده کردید، بدین معنا است که کمپانی تولیدکننده آن محصول هیچ گونه آزمایشی در فرآیند تولید خود، روی حیوانات انجام نمی دهد و تولیداتش دقیقا براساس استانداردهای تعیین شده توسط ائتلاف اطلاعات مصرف کننده می باشد. در حقیقت انجام آزمایش روی حیوانات که به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده بود، توسط قوانین جدید منع شده و این نماد نشان دهنده رعایت چنین قانون پسندیده ای در محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد