شناسه خبر: ۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

روغن سیاه دانه | خواص روغن سیاه دانه

از درمان بیماری گوارشی تا رفع افتادگی پلک با روغن سیاه دانه | خواص شگفت انگیز روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه از روغن های پرخاصیت و پرفایده است که استفاده از آن به طرز معجزه آسایی باعث تغییرات مثبت می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره خواص روغن سیاه دانه با ما همراه باشید.

روغن سیاه دانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر قصد خرید روغن تراپی برای سلامت بدن و مو دارید؛ بهترین انتخاب روغن سیاه دانه است. با خرید روغن سیاه دانه و استفاده از آن سلامت پوست و سلامت موی خود را تضمین شده بدانید. این مطلب از خواص بی نظیر روغن سیاه دانه برایتان گفته است با ما همراه باشید.

خواص روغن سیاه دانه

درمان شوره سر

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر بروز پیدا کند. در واقع با استفاده از این روغن پوست سر شما از ابتلاء به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته روغن‌تراپی برای کسانی که شوره چرب سر دارند توصیه نمی‌شود، بلکه برای درمان شوره سر خشک از آن استفاده ‌می‌شود.

تقویت رشد مو

یکی از قابلیت‌های این روغن حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، قارچ و باکتری است. از طرفی این ماده طبیعی ریشه موها را تقویت می‌کند. بنابراین خرید روغن سیاه دانه و استعمال منظم و مستمر آن به معنای داشتن موهایی پرپشت و سلامت است

روغن سیاه دانه برای افتادگی پلک

در طب سنتی از فواید روغن سیاهدانه برای درمان افتادگی پلک هم استفاده می‌شود. مصرف این روغن گیاهی در درمان افتادگی پلک به‌صورت موضعی بوده که با مصرف آن به‌تدریج چربی‌های دور چشم کاهش‌یافته و با کشیدن پوست صورت، تاثیر قابل‌توجهی در رفع افتادگی پلک خواهد داشت.

ضد دیابت

روغن سیاه دانه ممکن است خواص ضد دیابتی داشته باشد و سطح قند خون را بهبود بخشد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که این روغن ممکن است به کاهش گلوکز خون، هموگلوبین و مقاومت به انسولین در فرد کمک بسزایی داشته باشد.

مفید برای دستگاه گوارش

خواص ضد‌التهابی موجود در روغن سیاه دانه همچنین ممکن است به کاهش و تسکین علائم آزار دهنده گوارشی مانند سوء‌هاضمه، حالت تهوع، اتساع شکم، نفخ، استفراغ، اسهال یا یبوست کمک کند.

روغن سیاه دانه

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

در بین فواید این روغن گیاهی بخشی را به تاثیر این ترکیب روی کاهش شاخص توده بدنی و کمک به کاهش وزن اختصاص داده‌اند. خواص ماساژ شکم با روغن سیاهدانه می‌تواند کم‌کردن چربی شکمی و کمک به تخت شدن شکم و پهلوها باشد.

 کنترل فشار خون

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند. از سوی دیگر، تحقیقات در این زمینه بر افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که کاهش فشار خون در میان شرکت‌کنندگانی که از روغن سیاه دانه مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفته بودند، نتیجه بهتر و سریع‌تری مشاهده شد.

 جلوگیری و درمان سرطان

مطالعات انجام شده بر مصرف روغن سیاه دانه نشان داده است که تیموکینون موجود در این روغن می‌تواند بر مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی در چندین نوع سلول سرطانی تأثیر بگذارد. این تأثیرات بر روی انواع سرطان‌ها شامل سرطان مغز، لوسمی و سلول‌های سرطان سینه می‌تواند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد