شناسه خبر: ۲۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

خانه های دانمارک | دهکده های دانمارک

این مدل خونه های بامزه فقط تو دانمارک پیدا میشه + فیلم

قراره تو این خبر برای چند لحظه چشم هامون رو مهمون یکی از دهکده های بامزه دانمارک کنیم. با ما همراه باشید.

دانمارک

پر بازدید

ترینی‌ها :

دانمارک از کشورهای اروپای شمالی هست و پایتخت دانمارک کپنهاگه. کپنهاگ در اطراف خودش عجیب ترین مناطق مسکونی رو احداث کرده و سالهاست که خونه های این مناطق مورد توجه اکثر معمارا برای ایده گرفتنه. حالا قراره با هم یکی از دهکده های بامزه دانمارک رو ببینیم و که چطوری خونه ها تو دل طبیعت با سقف های بامزه طراحی شدند.

ویدیوی یکی از دهکده های دانمارک

 

 

درباره پایتخت دانمارک بیشتر بدانید

کپنهاگ، چندین بار در حوادث مختلف با خاک یکی شد و دوباره خودش را ساخت. مثلاً، یک بار درگیری‌های مذهبی باعث غارت شدن این شهر شد و اواخر قرن شانزدهم بود که کم کم توانست جان دوباره‌ای بگیرید و کسب و کار در این شهر رونق گرفت.

در جنگ بین دانمارک و سوئد از سال 1658 تا 1658 کپنهاگ دو سال محاصره شد.

آتش سوزی سال‌های 1728 و 1795 هم خیلی از خانه‌ها و ساختمان‌ها این شهر را از بین برد و در سال 1807 انگلیس آن را بمباران کرد. اما با وجود چندبار با خاک یکی شدن، باز هم سر پا شد.

دیوارهای بلندی که قلعه قدیمی اسقف ابسلن برای حفاظت از شهر شناخته بود در سال 1856 خراب شد و از آن زمان به بعد کپنهاگ جور دیگری بزرگ شد و مناطق دور و بر این قلعه با آن یکی شد.

به تدریج، کاخ‌ها و ساختمان‌های باشکوهی در کپنهاگ ساخته شد که در میدان قدیمی شهر، همچنان زیبایی و شکوهشان را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشند.

از قلب شهر کپنهاگ، یعنی میدان تالار شهر یک خیابان خرید قدیمی است که شما را به این میدان قدیمی می‌رساند.

از سال 2000 که بین کپنهاگ و مالمو (سومین شهر بزرگ سوئد) پل اورسوند زده شد، کپنهاگ به یک کلان شهر تبدیل شده است. مؤسسات بانکی و مالی زیادی در این شهر تأسیس شد و دانشگاه کپنهاگ با 35000 دانشجو، به یکی از دانشگاه‌های بزرگ اروپا تبدیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان