شناسه خبر: ۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

خواص هسته زردآلو | فواید هسته زردآلو

فواید هسته زردآلو تو یکی، دو مورد خلاصه نمیشه | مواد مغذی هسته زردآلو

مغز یا هسته زردآلو سرشار از مواد مغذیه که برای بدن مفید هستند. برای آشنایی بیشتر با فواید مغز این میوه خوشمزه با ما همراه باشید.

هسته زردآلو

پر بازدید

ترینی‌ها :

هسته زردآلو رو دور نندازین و ازش استفاده کنید. هسته زردآلو برای بدن خواص معجزه آسایی داره که نمیشه آسون ازش چشم پوشی کرد. هسته زردآلو برای پوست، مو و سلامت بدن فایده های زیادی داره. برای آشنایی بیشتر با خواص مغز این میوه با ما همراه باشید.

هسته‌های زردآلو حاوی چه مواد مغذی هستند؟

زردآلو دارای بسیاری از خواص و کاربردهای مشابه با بادام است. هسته زردآلو حاوی این مواد است:

  •  45 تا 50 درصد روغن

  •  25 درصد پروتئین

  •  8 درصد کربوهیدرات

  •  5 درصد فیبر

آن‌ها همچنین دارای چربی‌های سالمی هستند که به کاهش کلسترول “بد ” کمک می‌کنند. هسته‌های زردآلو حاوی اسیدهای چرب ضروری (امگا 6 و امگا 3) هستند. 

 

فواید هسته زردآلو

درمان مفاصل

همان طور که اشاره شد از هسته ی زردآلو  برای درمان آرتروز استفاده می کنند. البته افرادی که می خواهند نتیجه مطلوب را به دست آورند باید به طور مرتب مصرف کنند.خاصیت ضد التهابی این هسته باعث درمان آرتروز می شود.

 درمان فشار خون

جالب است بدانید همان طور که میوه زردآلو برای درمان فشار خون مفید است از هسته آن نیز می توان برای درمان چنین مشکلی استفاده کرد زیرا به دلیل داشتن ویتامین B فشار خون را در حد طبیعی نگه می دارد.

درمان آنفولانزا

افرادی که مصرف مغز زردآلو را در سبد غذایی خود قرار داده اند و به طور مرتب مصرف می کنند سیستم دفاعی بدنشان قوی شده و در زمان سرماخوردگی بدنی مقاوم خواهند داشت که در برابر عفونت ها مبارزه می کند.

 تقویت قوای جنسی

از هسته زردآلو برای افزایش میل جنسی استفاده می کنند. در طب سنتی این درمان بسیار رواج دارد.پ

زردآلو

 تسکین درد

جالب است بدانید با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است هسته زردآلو می تواند مانند مسکن طبیعی اثر بخش باشد.

 مفید برای پوست

از روغن موجود در هسته زردآلو برای تولید لوازم آرایشی استفاده می کنند. این روغن یک مرطوب کننده طبیعی می باشد که به راحتی جذب پوست شما می شود.

 سلامت قلب

برای توضیح این قسمت لازم است ابتدا برای شما بیان کنیم که بدن انسان دو نوع کلسترول تولید می کند،کلسترول خوب،کلسترول بد که کلسترول بد با مصرف غذاهای چرب و ناسالم تولید می شود اما با مصرف غذا های سالم و مفید درصد تولید کلسترول بد پایین می آید و جالب است بدانید خواص هسته زردآلو، می توانید به عنوان یک منبع کاملا مفید در کاهش کلسترول بد در بدن شما کمک کند.

 

تقویت مو

می توانید با مصرف هسته های زردآلو به شادابی مو های خود کمک کنید. اگر موهای شکننده و ناسالمی دارید می توانید از روغن این هسته استفاده کنید.همچنین سایت فودمطالب جالبی در این زمینه منتشر کرده است .

 درمان سرطان

یکی از ویتامین های شناخته شده در خواص هسته زردآلو، ویتامین B می باشد،این هسته به دلیل داشتن ماده ی به نام آمیگدالین که برای بدن مقادیر کم آن می تواند مفید باشد می تواند در کشتن سلول های سرطانی موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد