شناسه خبر: ۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پارچه | معرفی پارچه

با استفاده از این پارچه ها یه استایل گرون قیمت رو به نمایش بذار | معرفی پارچه های لوکس

اینکه برای لباستون چه پارچه ای انتخاب کنید تا استایل بهتری رو داشته باشید و خفن به نظر برسید؛ خیلی مهمه. ما تو این مطلب چند نوع پارچه مناسب بهتون معرفی کردیم.

پارچه

پر بازدید

ترینی‌ها :

استفاده از پارچه مناسب برای لباس اهمیت زیادی داره. یه پارچه اگر مناسب اندام شما باشه هم شما رو لاغر تر نشون میده و هم قد بلند تر. اما چه پارچه ای مناسبه؟ برای چه موقعیتی بهتره از کدوم نوعش استفاده کنیم؟ ما بهتون میگیم. با ما همراه باشید. 

پارچه ساتن

پارچه

ساتن (Satin)، پارچه ای نرم، لطیف، براق و با زمینه ی متراکم و ضخیم است که از ابریشم و یا الیاف مصنوعی بافته می شود. مشخصه ی اصلی آن یک روی براق و یک روی مات است. ساتن برای دوخت انواع لباس های مهمانی مانند: پیراهن، تونیک، دامن و… و همچنین استفاده به عنوان آستر کاربرد دارد.

پارچه لینن

 از الیاف گیاه کتان و فلکس(Flax) تولید می‌شود. یکی از رایج‌ترین الیاف گیاهی مورد استفاده در صنعت نساجی کتان است، که به پارچه‌ای فوق‌العاده به نام لینن تبدیل می‌شود. در واقع می‌توان گفت این پارچه یک هدیه ویژه از طرف طبیعت است که نه تنها بسیار زیبا و با دوام است بلکه جز الیاف سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد از این پارچه برای دوخت انواع پیراهن و شومیز و همچنین شلوار می تونید استفاده کنید.

پارچه

 

پارچه چرم

پارچه

چرم، یکی از پرکاربردترین انواع پارچه است. این پارچه، به دلیل دوام و خواص عایق خود مشهور است، معمولاً برای تولید محصولاتی مانند اکسسوری ها، لوازم خانگی و پوشاک استفاده می شوند. در حالی که چرم وقتی مستقیماً روی پوست پوشیده می شود و ناراحت کننده است، این پارچه اغلب برای تولید لباس های بیرونی مانند کت و پالتو استفاده می شود. در برخی موارد، تولیدکنندگان پارچه ممکن است از چرم برای تولید شلوار، پیراهن یا لباس زیر استفاده کنند.چرم، همچنین یک ماده محبوب برای چکمه و کفش است. 

پارچه فاستونی 

پارچه

نوعی پارچه است که از نخ پشم با کیفیت بالا درست شده است . این پارچه از نخ درست شده است بنابراین در دسته پارچه های نخی قرار می گیردپارچه فاستونی در انواع رنگ ها و طرح ها مانند راه راه و چهارخانه در بازار موجود می باشد . پارچه فاستونی می‌تواند در وزن‌ های مختلف جهت فصول مختلف تولید شود . در پارچه فاستونی هر چه درصد پشم به کار رفته بیشتر باشد پارچه دارای کیفیت و مرغوبیت بیشتری است و اگر مقدار نخ به کار رفته در پارچه فاستونی بیشتر باشد.

پارچه ارگانزا

پارچه

پارچه ای سبک، براق و نازک است که به دلیل بافت منحصر به فردش اغلب در لباس عروس، لباس شب تا دکوراسیون منزل استفاده می شود و کاربرد های متنوع و تزئینی بسیاری دارد. ارگانزا به دلیل ماهیت فوق العاده ظریفش بسیار مستعد چروک شدگی و پارگی است. ارگانزا بافت ساده ای دارد و نخ های تار و پود آن دو رشته متضاد هستند که به یکدیگر بافته شده اند.

 

پارچه جین

پارچه

پارچه جین که به انگلیسی (Denim) گفته می‌شود. جین، پارچه‌ای پنبه‌ای و مستحکم است که به صورت بافت جناغی تولید می‌شود. بدین معنی که نخ‌های پود، زیر دو یا چند تار می‌روند و نخ‌های تار در سمت راست برجسته‌تر می‌شوند. پس از برداشت الیاف پنبه و چرخاندن به نخ، نخ ها رنگ می شوند. شلوار جین اغلب با رنگ نیلی رنگ آمیزی می‌شود و به رنگ آبی کلاسیک برای جین تبدیل می شود. جین پنبه ای یا بر روی ماشین بافندگی به نام شاتل یا ماشین بافندگی پرتابه بافته می شود. جالب است بدانید که در ابتدا از پارچه جین در ایالات متحده آمریکا در معادن اکتشاف طلا استفاده شد. به این دلیل که پارچه جین دارای استحکام بالا بوده است. کارگران این معادن برای اکتشاف لباس هایی از جنس جین می‌پوشیدند. و پس از مدتی، پارچه جین از پارچه‌ مورد استفاده برای کارگران به پارچه‌ای محبوب در صنعت مد و پوشاک تبدیل شده است.

پارچه توییت

پارچه

 یک نوع بافت پشمی است که برای مقاومت در برابر آب و هوا طراحی شده است. به دلیل اینکه پارچه توییت (tweed fabric) از پشم طبیعی ساخته می شود، بنابراین هر محصول توییتی، ظاهری کمی متفاوت دارد که همین ویژگی باعث جذاب تر شدن این نوع پارچه ها گردیده است. استفاده از پشم برخی از نژادهای گوسفند به شما این امکان را می دهد تا الگوی ظاهری لباس توییت را تا حد زیادی تغییر دهید. از آنجا که پارچه توییت، زمخت و زبر است معمولاً برای تولید لباس های بیرون مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه توییت در ابتدا توسط اسکاتلندی ها اختراع شد و اکنون یکی از اجزای اصلی صنعت مد بین المللی به حساب می آید؛ بیشتر پشم هایی که برای تولید پارچه توییت از آن ها استفاده می شود، در استرالیا به دست می آیند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد