شناسه خبر: ۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

استفاده از ژیلت

برای استفاده از ژیلت چه مراقبت پوستی لازمه انجام بشه؟

استفاده ژیلت خیلی آسونه و بی دردسره اما باید توجه داشته باشید که حتما مراقبت های پوستی بعد از شیو رو انجام بدین تا پوستتون آسیب نبینه.

ژیلت

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر شما هم در گروه افرادی هستین که برای اطلاح صورت از ژیلت استفاده می کنید باید بدونید که ژیلت زدن احتیاج به مراقبت پوستی داره. اگر برای این نوع شیو راهکارهای مراقبتی رو رعایت کنید؛ باعث میشه که پوست شفاف و درخشانی داشته باشید. اما مراقبت پوستی برای استفاده از ژیلت چطوریه؟ ما بهتون میگم. 

لایه برداری پوست

 یکی از دلایل بروز جوش روی پوست بعد از اصلاح آن، درگیری آلودگی‌ها با فولیکول مو است. برای اینکه این درگیری کاهش پیدا کند، لازم است قبل از اصلاح از لایه‌بردار یا اسکراب مناسب استفاده کنید. اسکراب و لایه بردار منافذ پوست شما را به‌طور عمقی پاکسازی می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود آلودگی در روزنه‌های پوست باقی نماند و موها در جهت رشد خود از پوست بیرون بیایند. لایه برداری پوست قبل از اصلاح، تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش التهاب پوست بعد از شیو دارد. این اثر را دست کم نگیرید.

بخور پوست قبل از اصلاح

خیس‌کردن بدن با آب ولرم قبل از اصلاح در کاهش عوارض اصلاح تأثیر بسزایی دارد و احتمال سوزش و برجستگی را کاهش می‌دهد. خیس کردن پوست موها را نرم می‌کند و بازشدن منافذ پوست را به همراه دارد. کافی است قبل از اصلاح چند دقیقه محلی از بدنتان را که می‌خواهید شیو کنید، در معرض آب ولرم قرار دهید. برای مثال اگر آقایی هستید که می‌خواهید ریشتان را بزنید، قبل از اصلاح، کمی پوستتان را بخور دهید. برای شیو پوست دست و پا نیز کافی است بدنتان را چند دقیقه در معرض رطوبت و بخار حمام قرار دهید. این نیز یکی از روش‌های ساده برای کاهش التهاب پوست بعد از شیو است. با این کار منافذ پوستتان باز شده و آلودگی و حتی موهای فرخورده از آن خارج می‌شوند. از طرفی موهایتان نرم‌تر شده و تراشیدن آن‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود

 

استفاده از مرطوب‌کننده

اصلاح پوست را خشک و ملتهب می‌کند. بنابراین بهتر است بلافاصله پس از اصلاح، پوست صورت مرطوب و آبرسانی شود. استفاده از یک کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده عمیق بعد از اصلاح، یک پیشنهاد بسیار عالی برای هیدراته‌کردن پوست است.

مراقبت پوستی

استفاده از افترشیوهای بدون الکل

الکل باعث خشکی پوست می‌شود. بنابراین استفاده از افترشیوهای بدون الکل که می‌توانند مانع از جوش بعد از اصلاح شوند، توصیه می‌شود.

سرم‌ها ی ویتامین C

رایج‌ترین محصول دیگر برای افزودن ویتامین C به پوست، سرم‌های حاوی این ویتامین هستند. سرم‌ها به تمام لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و فواید خود را به ارمغان می‌آورند. آن‌ها همان اثر فعال مرطوب‌کننده‌ها را دارند، اما غلیظ‌‌تر و احتمالاً مؤثرتر هستند. سرم‌های ویتامین C برای معکوس‌کردن آسیب و رنگ پوست بعد از اصلاح مفید هستند. می‌توانید بعد از اصلاح یا هر زمانی که پوست صورت‌تان کدر به نظر می‌رسد یا نیاز به تقویت‌کننده دارد، از یک سرم ویتامین C استفاده کنید. درمجموع، تقویت پوست با ویتامین C قبل، حین یا بعد از اصلاح، کمک بزرگی به جوان‌سازی و رفع حساسیت پوست است

مراقبت پوستی

روغن تراپی با استفاده از روغن درخت چای

برای افرادی که مستعد جوش و لک بعد از اصلاح هستند، روغن درخت چای مناسب‌ترین روغن و افترشیو است. روغن درخت چای به کاهش ظاهر لکه‌ها کمک می‌کند و در مرطوب‌کردن و پاک‌سازی پوست یک گزینه عالی محسوب می‌شود. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افترشیو است. این روغن با خاصیت ضدویروسی بسیار قوی خود می‌تواند به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده خوب برای پوست بعد از اصلاح عمل کند. اصلا بگذارید خیال‌تان را راحت کنم! روغن درخت چای یک روغن همه فن حریف برای پوست‌های مستعد جوش است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد