شناسه خبر: ۲۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

آبشار اسکلیم رود | آبشار اسکلیم رود مازندران

آبشار اسکلیم رود سوادکوه، دقیقا همون جاییه که تو این روزای گرم بهش نیاز داریم!

یکی از زیباترین آبشارهای مازندران و منطقه لفور، آبشار اسکلیم رود می باشد که به عروس آبشارها شهرت دارد.

آبشار اسکلیم رود

پر بازدید

ترینی‌ها :

آبشار اسکلیم رود که یکی از زیباترین آبشارهای منطقه سوادکوه مازندران است، جز آبشارهای آهکی ایران محسوب می شود. آبشار اسکلیم رود در دل جنگل های زیبای لفور قرار دارد که در فصل تابستان یکی از بهترین مقصد های سفر محسوب می شود. در ادامه به معرفی بیشتر آبشار اسکلیم رود خواهیم پرداخت.

معرفی آبشار زیبای اسکلیم رود

آبشار آهکی اسکلیم رود، یکی از زیباترین آبشارهای مازندان و منطقه لفور سوادکوه است که به عروس آبشارهای سواد هم شهرت یافته است. آبشار آهکی اسکلیم 32 متر ارتفاع دارد که بدنه این آبشار پلکانی و آهکی می باشد و همین امر زیبایی این آبشار را چند برابر کرده است.

این آبشار زیبا با سرچشمه گرفتن از یک تپه جنگلی در مسیر یک کیلومتری خود تا رسیدن به رودخانه اصلی اسکلیم رود حوضچه هایی بسیار زیبا را به وجود آورده است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به حوضچه های آهکی آبشار که سالها زمان می برد تا به این زیبایی تشکیل شوند، از وارد شدن با کفش و جوراب خودداری کنید.

آبشار آهکی اسکلیم رود

چگونه به اسکلیم رود برویم؟

این آبشار آهکی زیبا در استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، بخش لفور قرار دارد و فاصله آن تا تهران حدود 250 کیلومتر است.

برای رسیدن به اسکلیم رود، جاده‌ تهران- فیروزکوه را به‌سمت منطقه سوادکوه و شیرگاه پیش بگیرید. در مسیر حرکت خود به‌سمت سوادکوه، شما از شهر دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیرآب و شیرگاه عبور خواهید کرد. حدود سه ساعت طول می‌کشد تا به این منطقه برسید.

سپس برای رسیدن به پای آبشار باید دو تا سه ساعت جنگل‌پیمایی کنید و خود را به رودخانه‌ اصلی اسکلیم برسانید. در این مسیر قبل از رسیدن به آبشار اصلی، چندین آبشار و حدود ۲۰۰ حوضچه‌ آهکی زیبا را خواهید دید که محو تماشای آن‌ها می‌شوید.

  • فاصله‌ آبشار اسکلیم رود تا تهران: ۲۵۰ کیلومتر
  • آدرس آبشار اسکلیم رود: استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، بخش لفور

اسکلیم رود سوادکوه

جاذبه های اسکلیم رود

  • جنگل‌نوردی: پیاده‌روی و جنگل‌نوردی علاقه‌مندان خاص خود را دارد؛ به‌خصوص اینکه بدانید در جنگلی با قدمت چند میلیون ساله قدم می‌زنید. پس اگر جزو این دسته از طبیعت‌گردان هستید بعد از تماشایی آبشار، ساعتی را هم به پیاده‌روی اختصاص دهید.
  • عکاسی و تماشای مناظر دیدنی: نمی‌شود به دل طبیعت رفت و از مناظر و چشم‌انداز زیبایی آن خاطره‌ای ثبت نکرد. عکاسی و گرفتن تصاویر قشنگ و زیبا از لازمه‌ طبیعت‌گردی به‌ویژه در کنار آبشاری رویایی در دل جنگلی قدیمی است.

 

توجه داشته باشید شنا کردن در آبشار اسکلیم و حوضچه‌های آن ممنوع است. حوضچه‌های این آبشار رسوبی هستند و شکل‌گیری آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد؛ بنابراین به منظور حفظ این میراث باارزش طبیعی از شنا کردن در آن جدا خودداری کنید.

بهترین زمان سفر به اسکلیم رود سواد

فصل بهار و تابستان برای بازدید از این آبشار زیبای سواد بهترین زمان است.

اسکلیم رود

زمانی که به این منطقه سفر کردیم در کجا می توانیم اقامت کنیم؟

در این منطقه خانه های بوم گردی و کلبه های چوبی و کاه گلی زیادی وجود دارد که می توانید در آن اقامت کرده و یا کمپ بزنید. حتی چادر زدن در این منطقه می تواند تجربه هیجان انگیزی برای شما باشد اما فراموش نکنید که مراقب محیط زیست منطقه باشید.

ناحیه جنگلی لفور از جنگل های سرسبز هیرکانی است که 40 میلیون سال از سن آن می گذرد. وجود آبشارها، انبوه درختان سر به فلک کشیده، چشمه سارها و بی نهایت مناظر چشم نواز، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد