شناسه خبر: ۲۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

عوارض پنیر | مضرات پنیر

چیزی از عوارض پنیر خوردن زیاد می دونید؟ | مضرات استفاده از پنیر

اگر در گروه افرادی قرار دارید که هر روز پنیر مصرف می کنید. این مطلب برای شماست. با مضرات پنیر آشنایی دارید؟

پنیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

پنیر از اون مواد غذاییه که هر روز و تو همه خونه ها خورده میشه. حتی ممکنه استفاده از پنیر تو وعده صبحانه خلاصه نشه و تو وعده های دیگه هم این ماده خوراکی تو سفره ها باشه. اما هر غذایی استفاده زیادش خطرناکه. این مطلب مضرات استفاده زیاد از پنیر رو بهتون میگه. 

مضرات پنیر

آلرژی لبنی

 افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند هیچ مقادیری از این پروتئین را تحمل نمی‌کنند بنابراین باید از پنیرهای تهیه‌شده از شیر گاو پرهیز کنند. برخی از علائم آلرژی لبنی؛ عبارتند از اگزما، راش پوستی، کهیر، اسهال، گاز، یبوست و آسم.

کند ذهنی

خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می‌شود،

وارد کردن مقدار زیادی سدیم به بدن

یک قاچ از پنیر ۴۵۰ میلی‌گرم سدیم دارد و در نتیجه این مقدار بسیار بالاست و باید مراقب باشید که خیلی در مصرف آن زیاده‌روی نکنید، زیرا اگر سدیم بالا برود، احتمال ابتلا به مشکلات جسمانی از جمله مشکلات قلبی بالاتر خواهد رفت‌.

پنیر

وارد کردن مقدار زیادی چربی اشباع شده

چربی اشباع شده چربی است که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. اما اگر هر روز پنیر بخورید، احتمال اینکه این ماده در بدن‌تان خیلی زیاد شود، افزایش پیدا می‌کند و این موضوع اصلا خوب نیست.

پنیر می‌تواند حاوی چرک از عفونت مثانه‌ی گاو باشد

شیوه‌های نادرست تولید باعث می‌شود پنیر یک انتخاب ناسالم باشد. با گاوها مانند دستگاه‌های تولید شیر رفتار می‌شود و به صورت ژنتیکی دستکاری می‌شوند و پر از آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌هایی هستند که موجب تولید شیر بیش‌تر می‌شوند. در حالی که گاوها در مزارع کارخانه‌ها رنج می‌برند، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر در افرادی که شیر می‌خورند، افزایش می‌یابد.

 ناراحتی معده

ناراحتی معده شایع‌ترین علامت آلرژی به پنیر است که افراد مصرف‌کننده‌ی محصولات پنیر تجربه می‌کنند. این علائم معمولا در عرض ۲ ساعت پس از مصرف این ماده‌ی آلرژی‌زا ایجاد می‌شود و می‌تواند تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست ایجاد کند. دیگر علائم احتمالی عبارتند از التهاب، کم شدن اشتها و درد شکم.

 

پنیر رو چطوری بخوریم تا مضر نباشد؟ 

  • بهتر است روی پنیر دانه سیاه دانه، کنجد یا زیره بپاشید.

  • پنیر را با سبزی بخورید تا از ضررهای آن پیشگیری شود.

  • مصرف پنیر با مغز بادام، گردو و یا پسته باعث جلوگیری از کند ذهنی می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد