شناسه خبر: ۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

تاریخ انقضا ضد آفتاب | فاسد شدن ضد آفتاب

این علائم خبر از فاسد شدن ضد آفتاب میدن | روش های تشخیص فاسد شدن ضد آفتاب

اینکه ضد آفتابی که خریداری می کنید سالمه یا خرابه یا ضد آفتابی که استفاده می کنید سالمه مونده یا نه؟ باید تشخیص داده بشه. چطوری؟ روش تشخیص فاسد شدن ضد آفتاب رو ما بهتون می گیم.

ضد آفتاب

پر بازدید

ترینی‌ها :

فاسد شدن لوازم آرایشی ممکنه در طولانی مدت رخ بده. این روزها که هوا گرمه اهمیت استفاده از ضد آفتاب زیاده و  یکی از این لوازم ضد آفتاب که خراب شدنش برای سلامت پوست ضرر داره و ممکنه میزان ابتلا به مشکلات پوستی رو افزایش بده. این مطلب بهتون روش تشخیص فاسد شدن ضد آفتاب رو آموزش میده.

روش های تشخیص فاسد شدن ضد آفتاب

تاریخ انقضا

تاریخ انقضا کرم های ضد آفتاب مانند سایر محصولات پوستی و آرایشی تاریخ انقضا دارند. بنابراین تنها در بازه زمانی تعیین شده، مجاز به استفاده از آن ها می باشید. به منظور تشخیص اثربخشی و حفظ سلامت ضد آفتاب ابتدا تاریخ انقضای محصول که بر روی بسته بندی آن درج شده است، بررسی کنید. سپس به تاریخ پس از باز کردن درب آن که با نام تاریخ انقضای دوم شناخته می شود، دقت کنید. این تاریخ در ضد آفتاب ها معمولا به مدت سه سال می باشد. در صورتی که این بازه زمانی به انتها رسیده باشد، مواد تشکیل دهنده آن تغییر کرده و ضدآفتاب اثربخشی لازم را نداشته و SPF آن از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی نماید.

ضد آفتاب

تغییر در ترکیب و بافت کرم

کرم ضد آفتاب سالم بافتی یکدست دارند. اما کرم های ضد آفتابی که فاسد شده اند یا بیش از اندازه طبیعی شل شده اند و یا اینکه بصورت لخته درآمده و دیگر بافت همسانی ندارند. استفاده از این نوع کرم ها برروی پوست نیز یکسان نبوده و ممکن است به سرعت از روی پوست پاک شده و یا از بین بروند و هیچ اثری برای مراقت از پوست نداشته باشند.

روش تشخیص تاریخ انقضا  لوازم آرایش 

تغییر در بوی ضد آفتاب

ضد آفتاب ها حاوی رنگدانه، اسنانس معطر کننده و مواد نگهدارنده هستند. در صورت فاسد شدن کرم، ممکن است دیگر عطر و بوی همیشگی را نداشته باشد. تغییر بوی کرم که گاه ممکن است زننده نیز باشد یکی از مهمترین نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب است. بهتر است به محض مشاهده تغییر در بو، بافت کرم و همچنین دوفاز شدن آن از مصرف مجدد این کرم خودداری کنید.

چگونه از فاسد شدن ضد آفتاب جلوگیری کنیم؟

  • نگهداری ضد آفتاب در جای خشک

  • نگهداری ضد آفتاب در جای خنک

  • نگهداری دور از نور تا قبل از تاریخ انقضای ضد آفتاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد