شناسه خبر: ۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

نمک های مختلف | معرفی انواع نمک

انواع نمک رو می شناسند؟ | نمک و انواع آن

نمک انواع گوناگونی داره و که هرکدومشون یه خواصی هم دارند. برای آشنایی با این تفاوت ها و خواص با ما همراه باشید.

نمک

پر بازدید

ترینی‌ها :

نمک معمولا پس از استخراخ از دریا به دست ما می رسد. آشنایی ما با نمک بیشتر در حد همان افزودنی به غذاها است. اما این ماده انواع گوناگونی دارد که هر کدام کاربردهایی هم هم دارند. برای آشنایی بیشتر با نمک و انواعش با ما همراه باشید. 

چرا باید از نمک استفاده کرد؟

نمک در انواع رسپی‌ها ماده فوق العاده‌ای محسوب می‌شود از مهم‌ترین مزایای بهترین نمک برای مصرف خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود طعم غذا

  • متعادل کردن طعم‌ها؛ خنثی کننده تلخی و شیرینی

  • حفظ و سالم نگه داشتن غذا؛ از جمله غذاهای تخمیر شده، ترشیجات و غذاهای کم آب

  • خارج کردن رطوبت مواد غذایی

انواع نمک از دو ماده معدنی سدیم و کلرید تشکیل شده است. به دلایل مختلفی بدن به سدیم نیاز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعادل مایعات

  • تنظیم فشارخون

  • سوخت رسانی به عضلات

نمک و انواع آن

نمک خوراکی

این نمک همان چیزی است که از دریا‌ها به طور مستقیم استخراج شده و ما آن در طول روز استفاده می‌کنیم. این نوع نمک دارای دانه‌های نرمی است که قبل از رسیدن به دست ما تصفیه شده‌اند. استخراج نمک خوراکی از سه روش خورشیدی، استخراج از سنگ نمک و استخراج محلول انجام می‌شود که ممکن است بر اساس موقعیت‌های مختلف تغییر کند. این نمک برای آشپزی، پخت‌وپز و همچنین در طب سنتی برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات استفاده می‌شود.

 

نمک کوشر

نمک Koshering یا نمک کوشر نسبت به نمک معمولی، پوسته پوسته تر و درشت تر است. اندازه دانه های بزرگ آن باعث می شود از آن در پخت گوشت استفاده کنند که باعث خوش طعم شدن آن می شود. نمک کوشر همچنین به سرعت حل می شود که آن را به یک نمک کامل در پخت و پز تبدیل کرده است. با این حال، نمک کوشر نیز ید کمی دارد.

 نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا حاوی مواد معدنی بیشتری داره و نسبت به نمک معمولی تا 84 ماده معدنی و عنصر کمیاب دیگر رو هم در خودش داراست. اینها شامل مواد معدنی معمولی مانند پتاسیم و کلسیم و همچنین مواد معدنی کمتر شناخته شده ای مثل استرانسیم و مولیبدنه. که مهم ترین اثر آن تقویت استخوان ها و کاهش فشار خون است.

نمک سیاه

نمکی جذاب، زیبا و خیره کننده که با نام‌های نمک هندی، نمک سیاه هیمالیا و نمک کالا نیز شناخته می‌شود. این نوع نمک بیشتر در مناطق هند و پاکستان یافت می‌شود و در این کشورها به طور گسترده‌ای مورد استفاده عموم مردم برای پخت و پز و همچنین زیبایی پوست و مو قرار می‌گیرد نمک سیاه بهترین نمک برای مصرف خانگی افراد این مناطق محسوب می‌شود.

نمک

سنگ نمک سیاه هندی به دلیل مقادیر بالای آهن و سایر مواد معدنی موجود در آن به رنگ بنفش سیاه دیده می‌شود، در حالی که پودر نمک سیاه خاکستری صورتی است. نمک سیاه حاوی یک ترکیب منحصر به فرد سولفور است که فقط در زرده تخم مرغ پخته شده یافت می‌شود و فواید زیادی برای بدن دارد. همچنین مزاج نمک سیاه نیز از نوع خنک است.

نمک آبی

نمک آبی که در دنیا با نام blue salt Persia شناخته می‌شود، همان نمک خوراکی یا نمک طعام است که به دلیل دارا بودن مواد معدنی خاصی همچون سیلیوت، آهن، کلسیم و پتاسیم و تحت شرایط آب و هوایی خاص، نظیر رطوبت و فشار به این رنگ زیبا در آمده است. رنگ آبی کریستال‌های این نوع نمک کاملا طبیعی است. کریستال‌های بزرگ نمک آبی را نمی‌توان رنگ کرد؛ اما هستند کسانی که دانه‌های ریز انواع نمک معمولی را رنگ می‌کنند و به عنوان نمک آبی به فروش می‌رسانند

 

نمک ورقه ای

از طریق تبخیر آب نمک به دست می آید. این نمک دارای ورقه های نازک و روشن است که مواد معدنی کمی دارد. به سرعت در غذا حل می شود و از آن در پخت گوشت استفاده می کنند.

 نمک قرمز هاوایی

این نمک به نام نمک alaea نیز شناخته می شود و نام آن از گل های آتشفشانی مایل به قرمز غنی از آهن گرفته شده است. قرن هاست که از این نوع نمک برای ضد عفونی کردن و پاکسازی ابزارالات استفاده می شود. استفاده از آن در آشپزی نیز میسر است و عطر و طعمی جذاب به غذا می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد