شناسه خبر: ۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

انتخاب لباس کودک | پارچه برای لباس کودک

پارچه لباس کودک بهتره که از چه جنسی باشه؟ | راهنمای انتخاب پارچه لباس کودک

برای انتخاب لباس کوک باید دقت زیادی داشته باشید. این مطلب پارچه های مناسب برای لباس کودک رو به شما معرفی میکنه.

لباس کودک

پر بازدید

ترینی‌ها :

لباس کودک برای کودکان از بدو تولد تا 12-10 سالگی را شامل می شود. در تهیه لباس کودک باید به جنس پارچه توجه زیادی داشته باشید. بدن کودکان مخصوصا در نوزادی تا 5-4 سالگی بسیار حساس است و باید به آن توجه زیادی شود. این مطلب پارچه مناسب برای لباس کودک را به شما معرفی می کند. 

انواع پارچه مناسب لباس کودک 

پارچه‌ نخ پنبه، با بافت ساده و سبک 

این پارچه 100٪ نخی سبک و دارای تعداد نخ زیاد، برای دوخت لباس کودکان، به ویژه لباس خواب و روزانه بسیار مناسب است. این پارچه تا حدی شفاف است و در روی بدن محکم قرار می‌گیرد. اما در عین حال لمس آن بسیار نرم است، زیرا از رشته نخ‌های بسیار ریز و ظریفی تولید شده است.

برای نوزادان به پارچه‌ای نیاز دارید که سریع خشک شود.

در نوزادان تعداد لباسی که در طی روز تعویض می‌شود زیاد است پس باید سریع خشک شوند تا با کمبود لباس روبرو نشویم. یکی از دلایلی که از گذشته پارچه‌های نخ پنبه یا ترکیبی پنبه در بین مادران محبوب بوده است وزن سبک آن و در نتیجه سرعت خشک شدن این پارچه است.

تمام باید و نبایدهای انتخاب ضد آفتاب کودکان

ماسلین

این یک پارچه نخی است که در وزن های مختلف موجود است؛ از بسیار نازک تا حدودی متراکم و حتی درشت. ماسلین نازک برای دوخت لباس کودک بسیار مناسب است زیرا پارچه قابل تنفس و 100٪ پنبه ای است. از ماسلین معمولاً برای ساختن پوشکهای پارچه ای ، قنداق ، پارچه های آروغ و غیره به جای لباس استفاده می شود زیرا ظاهری پر زرق و برق ندارد. این پارچه برای آستر و ساخت پتوهای زیرین مناسب است.

چیت

یکی از پارچه‌ها جنس نخی است که دارای تراکم‌های متفاوتی است. نوع نازک و بسیار ضخیم آن دارای کاربردهای زیادی هستند. از جنس نازک آن برای دوخت لباس کودک استفاده می‌شود. پوشک پارچه‌ای، قنداق و نیز آروغ گیر و … از جمله وسایل مورد نیاز نوزادان است که با این جنس پارچه دوخته می‌شود. همچنین برای آستر لباس کودکان و نیز دوخت پتوهای مخصوص آن‌ها می‌توان از چیت استفاده کرد.

لینن 

لینن، پارچه‌ای لطیف، نرم و بسیار سبک وزن است. پارچه دارای بافت ساده است. از آنجا که این پارچه از الیاف کتان است، انتظار ظرافت فوق‌العاده‌ای را از این پارچه داشته باشید. این پارچه به آسانی چروک می‌شود ولی زیبایی آن باعث محبوبیت ماندگار این پارچه شده است. لینن برای دوخت پیراهن مناسب است.

پارچه

پارچه میکروفایبر 

این نوع جدیدی از پارچه است که بسیار نرم و ضد حساسیت است. برای بچه‌هایی که پوست بسیار حساسی دارند یک انتخاب عالی است.

کودکان به چه غذایی آلرژی دارند ؟

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر معمولا دارای طرح هایی بصورت چهارخانه است و جز مهمترین پارچه هایی است که برای لباس های کودکانه برای مهمانی مورد استفاه قرار می گیرد. این پارچه حالت کشسانی ندارد، لذا زمان تهیه آن باید کمی بزرگتر از سایز کودک تهیه شود. معمولا مناسب مهمونی ها و بیرون است و در خانه و استفاده روزمره مناسب نیست چون ممکن است باعث تعریق کودک شود و در طولانی مدت برای کودک احساس ناراحتی ایجاد کند.

پارچه پنبه

این پارچه کودکانه مناسبی است که اجازه تنفس پوست را می‌دهد و تحریک آن را کاهش می‌دهد. لباس‌هایی با پارچه پنبه‌ای را می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید به فرزندتان بپوشانید، بدون آنکه مشکلی برای آنها به وجود آید. از سوی دیگر کودکان هر روز نیاز به چند با تعویض لباس دارند. در این بین، پارچه پنبه بعد از هر شستشو به‌سرعت خشک می‌شود و مادر به‌سرعت می‌تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل از هر لحاظ می‌توان گفت که بهترین پارچه مناسب لباس کودکان، پارچه پنبه محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد