شناسه خبر: ۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

نکات دکلره کردن | مراقبت های پس از دکلره کردن

چطوری از موی دکلره مراقبت کنیم | روش های مراقبتی مو پس از دکلره کردن

دکلره کردن برای کسانی است که به موی رنگ روشن علاقه دارند. اما پس از دکلره کردن؛ مو احتیاج به مراقبت دارد که در این مطلب نکات مراقبتی را به شما گفته ایم.

دکلره کردن

پر بازدید

ترینی‌ها :

خانم هایی که دوست دارید رنگ موی روشن داشته باشید؛ دکلره کردن را انتخاب کنید. دکلره کردن علاوه بر آنکه سبب زیبایی مو می شود نیاز به مراقبت هم دارد. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه پس از دکلره کردن از موی خود محافظت کنید تا همیشه نرم و لطیف بماند. 

روش های مراقبت از موی دکلره

استفاده از شامپوی مناسب

  • در هفته اول پس از رنگ کردن مو بهتر است برای شست و شوی موی سر از آب و شامپوهای نرم کننده استفاده نماییم چرا که ممکن است استفاده از انواع دیگر شامپو باعث از بین رفتن رنگ موی سر شده و همچنین موجب خشکی مفرط گردد.

  • در هفته دوم می توان از شامپویی با دز شیمیایی کمتر مانند شامپوی بچه استفاده نمایید.

  • در هفته سوم می توانید شامپوهای مناسب موهای رنگ شده را مورد مصرف قرار دهید.

اجتناب استفاده از وسایل حرارتی 

موهای دکلره شده به شدت آسیب پذیر هستند و در برابر ابزار حرارتی مو مانند اتو مو، سشوار و دستگاه بابلیس بسیار ضعیف می باشند.
پس بهتر است بعد از دکلره کردن برای اینکه کمتر به موهای خود آسیب بزنید از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو خیلی کم استفاده کنید. بعد از اینکه موهایتان دوباره سلامت کامل خود را به دست آورد می توانید از این ابزار استفاده کنید.

 موها را وقتی خیس هستند شانه کنید

موهای دکلره شده از آن جایی که بسیار خشک و شکننده هستند خیلی زود گره می خورند و شانه کردن آن ها سخت می شود. بهتر است بعد از حمام از یک ماسک موی خوب استفاده کنید و زمانی که موها نم دار هستند با یک شانه چوبی دندانه درشت آن ها را شانه کنید.

 آب داغ ممنوع

برای مراقبت از موهای دکلره شده هرگز آن را با آب داغ نشویید. آب داغ، باعث از بین رفتن چربی های طبیعی موجود در تارهای مو شده و با حذف چربی طبیعی مو منجر به خشکی بیش از حد موها می گردد.

دکلره کردن

کوتاه کردن مو

یکی از راه های مرسوم  برای احیای موهای سر کوتاه کردن آن می باشد. حتی زمانی که موهای خود را دکلره کرده اید برای مراقبت از موهای دکلره شده خود، بهتر است هر 6 هفته یکبار به نوک زنی موهایتان بپردازید. این راهکار علاوه بر احیا کردن موی سر برای از بین بردن موخوره سر نیز مفید می باشد.

روغن تراپی را امتحان کنید

این کار فرآیند احیای موهای آسیب‌دیده و ضعیف را تسریع می‌کند. می‌توانید از روغن‌های زیر برای تقویت موهای دکلره شده استفاده کنید:

  • روغن زیتون: چند قطره روغن زیتون را با نوک انگشتان به انتهای موهای خود بمالید.

  • روغن نارگیل: این روغن با تشکیل یک لایه حفاظتی روی مو و تقویت پروتئین‌ها، موهایتان را ترمیم می‌کند. کف دست‌های خود را با مقداری روغن نارگیل چرب کنید و از ریشه تا ساقه موها را ماساژ دهید. فقط دقت کنید که روغن نارگیل خیلی چرب است.

  • روغن آرگان: آنتی‌اکسیدان موجود در روغن آرگان از موهای شما در برابر آسیب بیشتر محافظت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد