شناسه خبر: ۱۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

زندان دیو | زندان دیو در آذربایجان غربی | زندان سلیمان

زندان دیو؛ ترسناک ترین زندان ایران در دل طبیعت آذربایجان + فیلم

زندان دیو در سه کیلومتری تخت سلیمان در آذربایجان غربی واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با این زندان هولناک با ما همراه باشید.

زندان دیو

پر بازدید

ترینی‌ها :

زندان سلیمان یا زندان دیو در آذربایجان غربی واقع شده است. زندان دیو در واقع زندانی بوده که حضرت سلیمان دیوهای نافرمان را در آنجا زندانی می کرده. این زندان جز مکان های ترسناک ایران است. برای آشنایی بیشتر با زندان دیو با ما همراه باشید. 

زندان دیو

کوهی در ایران و در میان یک دشت زیبا و وسیع سر بر آورده است. اگر از این کوه بالا بروید، در دهانه آن با حفره ای هولناک و بزرگ مواجه می شوید که با نگاه کردن به انتهای آن سرگیجه خواهید گرفت. آثار بنایی سنگی با ملات ساروج را در بالای کوه و در اطراف دهانه خواهید دید. بنایی که در درون خود سیاه چاله ای را پنهان می کرده است. درون سیاهچاله به هیچ وجه به بیرون راه ندارد و اگر کسی به درون آن پا بگذارد، خواهد مرد. اما این کوه چه ربطی به حضرت سلیمان و داستان های او دارد؟ مردم محلی می گویند که حضرت سلیمان برای مجازات دیوهایی که از اون نافرمانی کرده بودند، آن ها را به درون این سیاه چاله انداخته و زندانی کرده، سپس بنایی برای محافظت از این زندان در بالای آن ساخته است. دیو درون سیاه چاله همان دیوی است که از حضرت سلیمان انگشتری دارای نشان و نام اعظم الهی را ربوده بود. این دیو، اکنون آنقدر خطرناک و خشمگین است که از دهانش گازهای سمی و بخار بیرون می دهد و اگر کسی پا به درون این سیاه چاله بگذارد توسط این دیو کشته می شود. به همین دلیل علت نام این کوه را زندان سلیمان یا زندان دیو گذاشته اند.

 

آدرس زندان دیو 

برای دسترسی به زندان سلیمان باید به استان آذربایجان غربی بروید. سپس از جاده بیجاب به تکاب، وارد جاده دندی شوید. پس از عبور از تخت سلیمان، سه کیلومتر به‌سمت غرب حرکت کنید تا به کوه اسرارآمیز زندان دیو یا زندان سلیمان برسید. یک مسیر دسترسی دیگر به این مکان هولناک وجود دارد که کمی خطرناک است. مسیر جاده زنجان -‌ دندی، مسیری پرپیچ و خم و دو طرفه است که با وجود خطر، امکان تماشای چشم‌انداز معدن سرب و روی انگوران و مناطق حفاظت شده انگوران را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس کوه زندان سلیمان: آذربایجان غربی، جاده بیجاب به تکاب، جاده دندی، سه کیلومتری تخت سلیمان

 

تاریخچه زندان دیو

به نظر برخی از محققان، زندان سلیمان نبی در هزاره اول قبل از میلاد مسیح و در دوره مانایی‌ها (۸۳۰ تا ۶۶۰ پس از میلاد مسیح)، نیایشگاهی مقدس بوده است. برخی منابع تاریخی اورارتوئی‌ها و آسوری‌ها نیز به این موضوع اشاره دارند. زندان سلیمان به احتمال زیاد در قرن هفتم قبل از میلاد مسیح توسعه یافت و به‌شکل یک دژ مستحکم در آمد. به نظر می‌رسد که این فرآیند ساخت‌وساز به سرعت انجام گرفته است؛ زیرا صفه صندوقی شکل در قسمت شمالی، کوتاه و سطحی به‌نظر می‌رسد و بدون دقت کافی ساخته شده است. تاریخ‌دانان، دلیل این عجله را خطر فوری از سمت آسوری‌ها و اورارتوئی‌ها می‌دانند. در زمان مانایی‌ها در قسمت جنوبی این کوه یا پناهگاه، یک دهکده محقر بنا شده بود؛ دهکده‌ای که به نظر در دو مرحله ساخته شده و کمتر از یک قرن عمر کرده است. تمام ساختمان‌های زندان سلیمان بر اثر آتش‌سوزی و به احتمال زیاد جنگ از بین رفته است؛ زیرا در نقاط مختلف، می‌توان اثر نوک‌های نیزه و اسکلت انسان‌ها را مشاهده کرد. از قرار پس از این آتش‌سوزی، انسان‌ها زندان سلیمان را ترک کردند و به احتمال زیاد، پس از گذر زمانی کوتاه، آب دریاچه پایین رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد