شناسه خبر: ۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

اسکراب لب خانگی | روش تهیه اسکراب لب در خانه

می دونستی استفاده از اسکراب لب بهترین راهکار برای رهایی از خشکی لبه؟ | طرز تهیه اسکراب لب خانگی

اگر حس می کنید لب های خشک و پوسته پوسته شده شما نیاز به لایه برداری دارند ما به شما روش های تهیه اسکراب لب خونگی رو آموزش میدیم.

اسکراب لب

پر بازدید

ترینی‌ها :

خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها مختص به یه فصل خاص نیست و همیشگیه؛ راه حل این دردسر چیه؟ اسکراب لب. ممکنه فکر کنید استفاده از بالم لب به تنهایی کافیه و احتیاج به اسکراب لب و لایه برداری ندارید اما بالم لب فقط نرم کننده است و پوسته ها رو از بین نمی بره. این مطلب طرز درست کردن چند اسکراب لب خونگی رو بهتون آموزش میده. 

طرز درست کردن اسکراب لب خانگی 

اسکراب روغن نارگیل و عسل

  • ظرف تمیز و کوچکی را انتخاب نمایید و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل را در آن بریزید و باهم مخلوط کنید. در مرحله بعد، یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای را به ظرف بیفزایید و مواد را کاملا ترکیب نمایید. حالا می‌توانید مقداری از اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و برای حدود یک دقیقه ماساژ دهید. در آخر لب‌هایتان را با آب ولرم یا خنک آبکشی و آرام خشک کنید. 

روش های ساخت بالم لب در خانه

اسکراب دارچین

  • نصف قاشق چای خوری از پودر دارچین، عسل و روغن زیتون آماده کنید. پودر دارچین، عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.اسکراب به دست آمده را با نوک انگشتانتان روی لب‌های خود قرار داده و به‌آرامی ماساژ دهید تا سلول‌های پوستی مرده از بین بروند.لبتان را با آب ولرم بشویید. سپس از بالم لب دلخواهتان استفاده کنید.

اسکراب شکر، وازلین و آبلیمو

  • درست کردن این اسکراب لب ، نیاز به نسبت 1 به 2 آب‌لیمو و شکر دارد به اندازه‌ی نصف آب‌لیمو، وازلین احتیاج داریم. لازم است ابتدا شکر و وازلین را با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید و سپس آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. سپس کمی از این اسکراب لب خانگی را روی لب مالیده و به خوبی ماساژ دهید و پس از یک دقیقه، به آرامی با آب ولرم آن را بشویید.

اسکراب قهوه و عسل

  • یک قاشق غذا خوری از پودر قهوه و عسل را درون یک کاسه بریزید و آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید.اسکراب را روی لب‌های خود بمالید و با حرکات دایره‌ای چند دقیقه ماساژ دهید.اجازه دهید ماسک چند دقیقه روی لب بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید تا لب‌هایتان هیدراته شوند.

اسکراب نعنا و روغن زیتون

  • برای ساخت این اسکراب می‌توانید به صورت دلخواه از اسانس یا روغن نعناع کمک بگیرید. 8 تا 10 قطره از آن را در ظرف مناسبی بریزید و یک قاشق چای خوری شکر را به آن بیفزایید. در ادامه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به ترکیب مورد نظرتان اضافه کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از نصف قاشق غذاخوری روغن هسته انگور نیز استفاده نمایید. این روغن، تاثیر قابل توجهی در تامین مواد مغذی پوست دارد و می‌تواند کمک کننده باشد. در آخر مواد را برای چند ثانیه هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس مقداری از آن را روی لبتان بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

اسکراب لب خانگی

 اسکراب نعنا

  • نعنا کوبیده شده، آب و شکر را مخلوط کنید و سپس استفاده کنید. این اسکراب علاوه‌بر لایه‌برداری، باعث خوشبوشدن لب‌های شما می‌شود. توجه داشته باشید که می‌توانید به‌جای نعناع کوبیده‌شده، از عرق نعناع استفاده کنید؛ فقط باید آب را از دستورالعمل حذف کنید.

 

اسکراب عسل و اسطوخودوس

  • یک قاشق غذاخوری عسل را در ظرف تمیزی بریزید. در ادامه، 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را به آن بیفزایید و کمی هم بزنید تا دانه‌های شکر در عسل پخش شوند. نهایتا، 5 تا 6 قطره از عصاره یا روغن اسطوخودوس را به اسکراب بیفزایید و برای چند ثانیه مواد را به خوبی هم بزنید. اسکراب را روی لب‌هایتان بمالید و 2 تا 3 دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید و سپس بشویید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد