شناسه خبر: ۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

فواید سیر ناشتا | ناشتا سیر خوردن

با شکم خالی سیر بخور تا بدنت از همه مریضی ها دور بشه | فواید ناشتا سیر خوردن

اگر از خوردن سیر به خاطر طعمش یا بوی اون فراری هستید؛ بعد از خوندن این مطلب، سیر از غذاهاتون خط نمی خوره.

سیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

سیر گیاهیه که اکثر افراد به خاطر بو و طعمش چندان بهش علاقه ای ندارند. اما سیر برای بدن مثل یه معجزه گر عمل میکنه و توانایی پاک کردن بدن از اکثر عفونت و بیماری ها رو داره. این مطلب بهتون از فواید ناشتا سیر خوردن میگه. 

فواید خوردن سیر به صورت ناشتا

سیر برای ریه ها مفید است

مصرف سیر برای جلوگیری از بیماری های تنفسی معجزه آسا خواهد بود. این ماده غذایی در حقیقت علاوه بر بهبود عملکرد مناسب سیستم ریوی از ابتلا به سل، ذات الریه، برونشیت، سرماخوردگی، آسم، احتقان ریوی و سرفه جلوگیری می کند.

کمک به کاهش سطح کلسترول

کلسترول یک جزء چربی در خون است. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول "بد" LDL و کلسترول "خوب" HDL. کلسترول LDL بیش از حد و کلسترول HDL کافی نمی تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. نشان داده شده است که سیر سطح کلسترول تام و LDL را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، خوردن سیر بر سطح HDL یا کلسترول خوب شما تأثیری ندارد. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا از بیماری قلبی رنج می برید، باید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیشگیری سیر از آلزایمر و زوال عقل

سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از هرگونه آسیب اکسیداتیو در بدن شما کمک می کند. این خواص آنتی اکسیدانی می تواند به پیشگیری از برخی بیماری های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر کمک کند. با این حال، این یکی را با کمی سیر مصرف کنید. با این حال، مصرف دوزهای بالای مکمل های سیر به این معنی نیست که شما از این بیماری مصون خواهید بود. خواص دارویی سیر فقط تا حدی می تواند سلامت را بهبود بخشد.

فواید سیر

سلامت استخوان ها

بیماری های مفصلی یکی از بیماری های مزمنیه که زنان با آن دست و پنجه نرم میکنند. خبر خوب اینه که خوردن سیر ناشتا فواید زیادی برای استخوان و مفاصل داشته و باعث افزایش سطح استروژن در زنان میشه.

سلامت کلیه ها

سیر تازه دارای پتانسیل کاهش باکتری های E. coli است. مصرف آن به صورت ناشتا و روزانه باعث کاهش عفونت ادراری (UTI) میشوند.

به حداقل رساندن سرطان و زخم معده

به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، سیر از بروز انواع سرطان های بدخیم مانند سرطان ریه، پروستات، معده، کبد و روده بزرگ محافظت میکنه. همچنین ترکیب ضد باکتریایی که سیر داره، زخم معده و آلودگی روده رو از بین می بره.

افزایش عملکرد ورزشکاران

عملکرد ورزشکاران با مکمل های سیر بهبود مییابد. خوردن سیر خام ناشتا برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار گزینه ای عالی است. جالبه بدونید مصرف سیر ناشتا بین ورزشکاران المپیک امری رایج بود و باعث تقویت آن ها میشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد