شناسه خبر: ۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

ردیابی گوشی | راه های تشخیص ردیابی گوشی

اگر این نشانه ها رو دیدید، باید نگران ردیابی گوشی خود باشید!

اینکه نگران حریم شخصی خود باشیم و در مورد ردیابی گوشی و یا هک گوشی خود بدانیم ضروری است. پس همراه ما باشید تا نشانه های ردیابی موبایل را بررسی کنیم.

موبایل

پر بازدید

ترینی‌ها :

در دنیای دیجیتالی امروز، یکی از دغدغه های بزرگ کاربران، ردیابی گوشی شان است. جاسوس افزارها و افراد زیادی هستند که امنیت موبایل ها را به خطر انداخته و با ردیابی گوشی به اطلاعات شخصی دست پیدا می کنند. بنابراین اگر نشانه های زیر را در موبایل خود مشاهده کردید، بهتر است نگران باشید و فکری به حال ردیابی گوشی خود کنید.

چه مواردی نشان می دهد که گوشی ما ردیابی می شود؟

در دنیای دیجیتال هیچ چیزی کاملا امن نیست، حتی اسمارت‌فون‌ها. همیشه جاسوس‌های فراوانی هستند که باید نگران آن‌ها بود. هکرها یا مجرمان فضای سایبری از هیچ تلاشی برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما دریغ نمی‌کنند. از آنجایی‌که اسمارت‌فون‌های اندرویدی از نظر استفاده شبیه به کامپیوترهای شخصی شده‌اند، جاسوس‌افزارها و ویروس‌ها با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش هستند.

دریافت پیام های نامفهوم:

یکی از ساده ترین نشانه ها ارسال پیام های مرموز و نامفهوم می باشد. مثلا ممکن است شما پیام های را در گوشی تان مشاهده کنید که شامل کاراکتر یا حتی عدد باشد و فکر کنید به دلیل هنگ کردن گوشی چنین اتفاقی افتاده، در واقع چنین پیام های می تواند مشابه کدهای ردیابی برای موقعیت مکانی افراد باشد پس مراقبت این موضوع باشید.

ردیابی شدن موبایل

خالی شدن سریع باطری گوشی:

این مورد می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما یکی از دلایلی که می تواند سبب سریع خالی شدن شارژ باطری گوشی شما شود استفاده از برنامه های می باشد که در پس زمینه گوشی شما از شارژ گوشی شما کم می کنند. با وجود اینکه خالی شدن سریع باطری می تواند به دلیل کارکرد زیاد باطری باشد ولی شما نباید در صورت مشاهده چنین علائمی به سادگی از کنار آن رد شوید و به بررسی علت دقیق بپردازید تا اگر مشکلی در خصوص برنامه ی وجود داشته است بتوانید آن را از گوشی تان کاملا پاک کنید.

هنگام برقراری تماس حواس‌تان به‌صدای بوق باشد

 معمولا کاربران یک صدای بوق ساده در هنگام تماس‌های تلفنی می‌شنوند درست مانند همان چیزی که درباره اپ‌های ضبط مکالمه وجود دارد. اگر ارتباط شما ضعیف است، پس باید منتظر کیفیت تماس خیلی پایین‌تر باشید، ولی اگر صدای عجیب می‌شنوید یا در هنگام مکالمه کیفیت صدا تنزل پیدا می‌کند، به‌احتمال خیلی زیاد تماس‌های شما در حال ضبط شدن است.

ردیابی موبایل

آیا کسی فرصت این را داشته است به گوشی‌تان دسترسی داشته باشد

نصب کردن برنامه‌ها و نرم افزارهای جاسوسی نیازمند دسترسی فیزیکی به تلفن شما دارند، بنابراین آسانترین راه برای جلوگیری از آن، امن نگاه داشتن تلفن‌تان است. زمانی که نمی‌توانید تلفن‌تان را همراه خود داشته باشید مطمئن باشید که روی تلفن‌تان پسورد گذاشته‌اید. پسورد نباید تاریخ تولدتان، سالگرد ازدواجتان، آدرس و یا موارد مشابه باشد.

ریست شدن‌های متعدد

اگر از نسخه تاریخ گذشته اندروید استفاده می‌کنید به‌احتمال زیاد گاهی با ریست‌های رندوم یا خاموش شدن‌های دستگاه روبرو می‌شوید. اما اگر نسخه اندروید دستگاه شما به‌روز شده و باثبات است ولی دائما خود به‌خود ریست می‌شود پس شاید نرم‌افزار جاسوس‌افزار روی آن نصب شده است. با این حال، جاسسوس‌افزار همیشه دلیل اصلی ریست یا خاموش شدن‌های متعدد دستگاه نیست زیرا اپ‌های طرف سوم بی‌ثبات هم می‌توانند چنین مشکلاتی را به‌وجود بیاورند.

ردیابی شدن گوشی

میزان مصرف دیتا را بررسی کنید

با توجه به‌این مسئله که اساس اپ‌های ردیابی و جاسوس‌افزارها تبادل اطلاعات است، این اپ‌ها می‌توانند میزان مصرف دیتای گوشی را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند. پس اگر از اینترنت برای پخش آنلاین فیلم‌های اچ‌دی یا نصب گیم استفاده نکرده‌اید، اما با این وجود گراف مصرف دیتای گوشی شما از حد مجاز فراتر رفته است باید دنبال اپ‌های جاسوس‌افزار باشید. اپ‌های زیادی در رابطه با "مدیریت دیتای اندروید" در گوگل پلی استور وجود دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را مانیتور کنید.

ردیابی گوشی هوشمند

عملکرد گوشی موبایل

نرم افزارهای جاسوسی دائماً روی به دست آوردن اطلاعات شما کار می‌کنند. به همین دلیل است که وقتی دستگاه‌ها این نرم‌افزار یواشکی را در پس‌زمینه اجرا می‌کنند، اغلب کند می‌شوند. اگر عملکرد گوشی شما به طور ناگهانی بدون هیچ دلیل مشخصی کاهش می‌یابد، باید نگران ردیاب‌ها باشید!

گرم شدن دائمی گوشی

گاهی ممکن است مشاهده کنید که گوشی بدون هیچ دلیلی به صورت دائمی گرم می شود. حتی زمانی که با گوشی تان بازی نمی کنید یا برنامه ی خاصی بر روی گوشی نصب نمی باشد و این احتمال وجود دارد که شما در معرض خطرات جاسوسی قرار گرفته باشید. اما اگر گوشی شما در حال شارژ است و اندکی گرم می شود این موضوع کاملا طبیعی می باشد پس در این خصوص جای نگرانی وجود نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد