شناسه خبر: ۱۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

روغن زیتون | روغن زیتون تقلبی | روش تشخیص روغن زیتون

بعد از خوندن این مطلب دیگه فروشنده ها بهت روغن زیتون تقلبی نمیندازن

روغن زیتون این روزها برای خوراکی و سلامت کاربردهای زیادی داره؛ این مطلب به شما میگه چطوری روغن زیتون اصل بخرین.

روغن زیتون

پر بازدید

ترینی‌ها :

بین روغن های مضر و ناسالم روغن زیتون یه انتخاب سالم و آسونه. شما می تونید برای تهیه غذاها، برای انواع سالاد، ماسک صورت و سلامتی مو از روغن زیتون استفاده کنید. همه این استفاده ها مشروط به اینه که روغن انتخابی شما اصل باشه در غیر این صورت مضر هم هست. این مطلب بهتون میگه چطوری می تونید روغن زیتون اصل رو از تقلبی اون تشخیص بدید. 

روش های تشخیص روغن زیتون اصل

  • روغن زیتون اصل باید دارای طعم و بوی متمایل به تلخی و ملایم باشد. در صورتی که روغن زیتون شما دارای طعم و بوی شیرین و یا روغن‌های دیگری مانند روغن آفتابگردان است، احتمال تقلب بالاست. برای تشخیص می‌توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل دهان خود نگاه داشته و سپس با دهان یک نفس عمیق بکشید و آن را از طریق بینی خارج کرده و سپس روغن زیتون را قورت دهید اگر روغن زیتون اصل باشد یک احساس تندی در گلویتان ایجاد می‌شود و در برخی موارد آنقدر شدید است که شما را به سرفه کردن وا‌می‌دارد.

  • روغن زیتون با قرار گرفتن در معرض نور و گرما عطر و طعم خود را از دست می دهد به همین دلیل روغن زیتون اصل معمولا در بطری شیشه ای تیره رنگ نگهداری می شود، توصیه می شود از خرید روغن زیتون در ظروف روشن و مخصوصا پلاستیکی اجتناب کنید.

  • 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل بطری شیشه ای تمیز بریزید، درب آن را محکم ببندید و بطری را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید. اگر بعد از این مدت روغن زیتون، منجمد و از حالت مایع به جامد تبدیل شود روغن تک غیر اشباع و طبیعی است اما اگر روغن به حالت مایع باقی بماند روغن غیر اشباع بوده و روغن زیتون اصل نیست.

با روغن زیتون میشه غذاهای سرخ کردنی درست کرد؟

  •  روغن زیتون تازه در تیره ترین حالت رنگی خود قرار دارد و هرچه زمان بگذرد روشن تر شده و در نهایت به رنگی همچون طلایی تبدیل می شود. نحوه نگهداری روغن زیتون می تواند بر این فرآیند تاثیر بگذارد. به عنوان مثال نگهداری روغن زیتون در ظرف شیشه ای تیره رنگ و در جایی به دور از نور آفتاب با دمایی متعادل می تواند باعث به تاخیر انداختن فرآیند تغییر رنگ روغن شود. 

روغن زیتون اصل

روش آزمایش با فتیله برای تشخیص روغن زیتون اصل 

اول از هر چیزی بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که در این آزمایش ایمنی کامل را رعایت کنید تا به شما و اطرافیان آسیبی وارد نشود. سعی کنید این آزمایش را خارج از محیط خانه و با دستکش ضد حریق انجام دهید. ابتدا یک فتیله را به روغن آغشته کنید و سپس آن را به درون ظرفی که حاوی روغن زیتون است قرار دهید و سپس فتیله را با کمک فندک روشن نمایید. اگر آتش بعد از سوختن فتیله خاموش شد این بدان معناست که روغن ناخالصی دارد و مرغوب نیست. البته حالت دیگری وجود دارد که آتش روشن می‌ماند اما در حین سوختن دود می‌کند و این هم باز نشان‌دهنده وجود ناخالصی در روغن زیتون مورد نظر است و در نهایت اگر فتیله روشن بود و کاملاً بدون دود روشن ماند شما می‌توانید نتیجه بگیرید که روغن زیتون مورد نظر خالص و طبیعی و اصل است.

خواص روغن زیتون برای بدن

  • کاهش بیماری‌های قلبی

  • خواص ضد التهابی

  • محافظت در برابر دیابت

  • بهبود سطح کلسترول

  • افزایش متابولیسم

  • مبارزه با افسردگی

  • کند کردن روند طبیعی پیری

  • محافظت از پوکی استخوا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد