شناسه خبر: ۱۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

جنگل ابر | سفر به جنگل ابر شاهرود

برای راه رفتن بین ابرها به این جنگل سفر کنید | معرفی جنگل ابر شاهرود + فیلم

جنگل ابر شاهرود از جنگل های چند میلیون ساله و هیرکانی ایران است. برای آشنایی بیشتر با جنگل ابر این مطلب را بخوانید.

جنگل ابر

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای قدم زدن میون ابرها به جنگل ابر شاهرود سفر کنید. این جنگل به اقیانوس ابر ایران مشهوره و ماکان دقیقش شهرستان شاهرود تو استان سمنانه. جنگل ابر انواع گونه های گیاهی و جانوری رو شامل میشه پس برای دیدن درختا و حیوون هایی که تا الان فقط عکسشون رو دیدین؛ می تونید به جنگل ابر سفر کنید. 

جنگل ابر کجاست؟

این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال قرار گرفته و چون در اکثر مواقع فضای اطراف آن را اقیانوسی از ابر فرا گرفته، به این نام معروف شده است. در این جنگل، ابرها آنقدر به درختان نزدیکند که به نظر می‌رسد جنگل سوار ابرها شده است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد. 

  •  آدرس جنگل شاهرود، سرچشمه، جاده آزادشهر، بعد از پلیس راه، روستای ابر.

قدمت جنگل ابر

قدمت این جنگل به دوران جنگل‌های هیرکانی برمی‌گردد که متعلق به بقایای دوره سوم زمین‌شناسی هستند. قرارگیری جنگل ابر در میان دو اقلیم خشک و نیمه‌خشک، و مرطوب و نیمه‌مرطوب باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شگفت‌انگیزی در این منطقه شده است. از درختان موجود در این جنگل، از جاهای دیدنی ایران می‌توان به درختهای بلوط، افرا، شیردار، توسکا، آزاد و داغداغان اشاره کرد و از میان گیاهان مرتعی هم، می‌توان گونه‌های کلاه‌میرحسن، چوبک، اسپرس، دم‌روباهی، آویشن و شبدر را نام برد.

اقیانوس ابر

دیدنی های اقیانوس ابر

اینکه مسیر جنگل ابر را چگونه طی کنید کاملا به بسته به علاقه خودتان دارد، یعنی می توانید وارد مسیرهای دوچرخه سواری شوید و تا دل جنگل رکاب بزنید یا چند ساعتی پیاده روی کنید. در روستای ابر امکان کرایه خودرو سواری یا ماشین های آفرود هم وجود دارد و اگر کوهنوردی را ترجیح می دهید، سختی راه را به جان بخرید تا در نهایت چشم انداز معرکه ای از طبیعت در مقابل چشمانتان قرار گیرد. حتی می توانید با اسب در لابه لای درختان سربه فلک کشیده اش بتازید.

 

هزینه و زمان بازدید جنگل ابر

ممکن است به این زودی ها از طبیعت بکر جنگل ابر، چشم اندازهای زیبا و آرامش این منطقه سیر نشوید ولی حداقل باید یک روز را به گشتن در این جنگل اختصاص دهید. ضمنا تورهای ۲ تا ۵ روزه مختلفی برای بازدید از این جنگل برگزار می شوند. برای این بازدید از این جنگل باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

اقامت در میان ابرها

بسته به افرادی که با آنها سفر می‌کنید، می‌توانید شب را در جنگل چادر بزنید و از خواب در دل طبیعت بکر لذت ببرید. این امکان هم وجود دارد که در روستای ابر منزلی کرایه کنید و شب را آنجا سپری کنید. در صورتی که با خانواده به جنگل ابر می‌روید و کودکی همراه خود دارید، اقامت در منازل روستای ابر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ولی اگر با دوستان سفر می‌کنید، لذت چادر زدن در این جنگل شگفت‌انگیز را از دست ندهید!

اقیانوس ابر

لوازم مورد نیاز برای سفر به جنگل ابر

از جمله وسایلی که اقامت شما در این جنگل را راحت‌تر می‌کنند، می‌توان به کیسه خواب، چادر، زیرانداز، کفش کوه‌پیمایی، کوله‌پشتی سبک، قمقمه آب، لباس گرم، لوازم بهداشتی شخصی، دارو و کمک‌های اولیه اشاره کرد.

با چه کسی می‌توان به جنگل ابر رفت؟

این جنگل گزینه مناسبی برای سفر به همراه دوستان، سفر با خانواده و همچین سفر به همراه تورهای گردشگری است. اقامت شبانه در جنگل ابر شاهرود به همراه دوستان و خانواده می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای شبانه شما باشد؛ چرا که بسته به فصلی که در این جنگل می‌مانید، می‌توانید انتظار آسمانی پرستاره، آسمانی ابری و حتی آسمانی بارانی را داشته باشید!

مناسب ترین زمان بازدید از اقیانوس ابر

با اینکه جنگل ابر در هر فصلی از سال جلوه زیبایی به خود می گیرد ولی برای دیدن ابرهایی که سوار بر درختان جنگل شده اند باید هوا صاف و آفتابی باشد. در ماه های زمستانی هم رفتن به این جنگل توصیه نمی شود چون در این بازه زمانی جاده های آن لغزنده و خطرناک هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد