شناسه خبر: ۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

عینک آفتابی | نکات خرید عینک آفتابی

خواستی عینک آفتابی بخری, این ویژگی ها رو در نظر بگیر | راهنمای خرید عینک آفتابی

در طول روز مخصوصا زمانی که هوا داغ و آفتابی است؛ استفاده از عنیک آفتابی ضروری است. اما عینک آفتابی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ به این نکات توجه کنید.

عینک آفتابی

پر بازدید

ترینی‌ها :

عینک آفتابی علاوه بر آن که استفاده از آن برای سلامت چشم ضرورت دارد؛ از اکسسوری های پرطرفدار نیز است. عینک آفتابی خوب کمی گران است اما باید توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع عینکی باعث آسیب رسیدن به چشم ها می شود. این مطلب به شما کمک می کند تا از ویژگی های  عینک آفتابی مناسب اطلاعات به دست آورید. 

نکات مهم انتخاب عینک دودی 

  • یک عینک آفتابی استاندارد در وهله اول باید به چهره شما بیاید و کاملاً مناسب چهره باشد و به خوبی روی صورت بنشیند. شکل ها و تیپ های مختلفی از صورت وجود دارند. صورت های بیضی ، مستطیلی ، مربعی ، بیضی ، لوزی ، مثلثی و مثلث وارانه . فریمی که برای فرد انتخاب می‌شود باید بگونه ای باشد که آن دسته از سطوح صورت را که از حالت ایده آل فاصله دارد، تعدیل نماید.

  • وقتی عینک‌های آفتابی را در مقابل یک صفحه طرح‌دار تکان می‌دهیم؛ نباید صفحه، موج‌دار، تار و کج و معوج دیده شود.

  • رایج‌ترین جنس برای استفاده در دسته و قاب عینک‌ها فلز است، به دلیل آنکه به خوبی شکل‌پذیر است، در برابر خوردگی مقاوم است، به راحتی قابل تنظیم است، به راحتی با هر صورتی و با هر استایلی فیت می‌شود. قاب‌های فلزی معمولا گران‌تر هستند و در مقابل عمر چندان بالایی هم ندارند، به همین دلیل در بین ورزشکاران خیلی محبوب نیستند.

  • قاب عینک‌های آفتابی باید بزرگ باشد تا محافظت کافی فراهم گردد.

 

راهنمای خرید عینک آفتابی

 

  • برخی از عینک‌ها تمام طیف آبی را حذف می‌کنند، چون برخی سازندگان معتقدند طیف آبی نور برای چشم مضر است، گرچه این ادعا هنوز در محافل پزشکی محل مناقشه است. عینک‌هایی با این ویژگی معمولا کهربایی رنگ هستند و اشیاء اطرافتان را زرد و نارنجی می‌کنند. این لنز اشیاء دور را کاملا از هم مجزا نشان می‌دهد مخصوصا در برف و مه. برای همین این نوع لنزها بین اسکی‌بازها و موج‌سوارها و سایر ورزش‌های آبی محبوب تر است.

  • شیشه‌ها باید نسبت به ضربه مقاوم باشد. پلی‌کربنات از همه موارد مقاوم‌تر است.

  • بنابراین ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند و این یکی از مشخصات عینک دودی خوب است. خوب است بدانید، CR-39 یک نوع پلاستیک درجه یک است که در ساخت لنزها استفاده می‎شود و نسبت به شکستگی کاملا مقاوم است.

  • تیرگی عینک آفتابی خوب باید به حدی باشد که شخص در نور آفتاب با آن راحت باشد و دچار حالت خیرگی نشود. یک دستور ساده برای فهمیدن مناسب بودن تیرگی عینک این است که وقتی در یک اتاق با نور معمولی با عینک به آینه نگاه می‌کنیم؛ چشم‌های خود را نبینیم.

قیمت عینک آفتابی مناسب

قیمت عینک آفتابی مناسب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. جنس فریم، جنس عدسی، کیفیت و تکنولوژی هایی که در عدسی به کار گرفته شده، کیفیت لولای دسته عینک و البته؛ برندی که انتخاب می کنید!
از قدیم گفتن که هر گرانی بی حکمت نیست، هر ارزانی هم بی دلیل نیست. برندی که در تولید عدسی و فریم در انتهای کار، تست های کنترل کیفیت قوی تر و بیشتری را روی عینک پیاده سازی کند، و قبل از آن، در طراحی و تولید آن وسواس بیشتری به خرج دهد عینک آفتابی مناسب تری را به شما ارائه می کند و البته قیمت بیشتری را هم روی محصول خود قرار می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد