شناسه خبر: ۱۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

نگهداری برنج | ترفند نگهداری برنج | نگهداری برنج پخته شده

نگهداری برنج پخته شده در یخچال تا چند روز امکان پذیره؟

برای افراد شاغل و حتی بسیاری از زنان خانه دار، نگهداری برنج پخته شده و مدت زمان نگهداری آن، سوال مهمی است. در ادامه نکاتی را برای نگهداری برنج پخته شده خواهیم گفت.

نگهداری برنج

پر بازدید

ترینی‌ها :

برنج به عنوان یکی از غذاهای اصلی مردم ما شناخته می شود. نگهداری برنج پخته شده یکی از راه ها برای افراد شاغل و یا خانه دار است که می توانند آن را در دو یا سه وعده مصرف کنند. یکی از سوالات مهمی که این افراد با آن مواجه می شوند این است که نگهداری برنج پخته شده چه مدتی ممکن است؟ در ادامه نکاتی را برای نگهداری برنج پخته شده و مدت زمان نگهداری آن در یخچال ذکر خواهیم کرد.

نگهداری برنج پخته شده خارج از یخچال تا چه مدتی ممکن است؟

برنجی که تازه پخته‌شده محتوای رطوبتی خیلی بالایی دارد و اگر در دمای محیط بیش از دو ساعت نگهداری شود، مکان مناسبی برای رشد باکتری‌هاست. برنج پخته مانند بسیاری از غذا‌های پخته دیگر باید در خارج از محدوده دمایی پنج تا ۶۳ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

توصیه می‌شود برنج پخته را نهایتا تا ۲ ساعت در فضای خارج از یخچال قرار دهید. اگر برنج پخته شده برای مدت زمان طولانی در فضای اتاق قرار بگیرد، به دلیل رطوبت زیادی که دارد میکروب‌ها و باکتری‌ها در آن رشد کرده و موجب ایجاد مسمویت غذایی می‌شوند. در این حالت حتی با گرم کردن هم این میکروب ها از بین نمی روند و برنج فاسد خواهد بود. 

نگهداری برنج در یخچال

نگهداری برنج پخته شده در یخچال

اگر می خواهید برنج پخته شده را تا یکی دو روز آینده میل کنید، حتما آن را در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری برنج پخته شده در یخچال باید آن را تقریبا حدود دو ساعت در فضای اتاق قرار دهید تا کاملا سرد شود. سپس برنج ها را داخل ظروف دردار بریزید و درب آن را کاملا کیپ کنید تا با میکروب‌های مواد خام درون یخچال آلوده نشوند.فراموش نکنید که برنج حتما آن را دور از مواد غذایی خام و در یخچال قرار دهید، چون ممکن است در اثر تماس با مواد خام مثل میوه ها، سبزی ها، تخم مرغ و … آلوده شود.

طرز تهیه برنج کته + نکات طلایی | مثل آب خوردن کته حرفه ای درست کن!

نگهداری برنج در فریزر

نگهداری برنج در فریزر

اگر برنج را نهایتا تا ۴ روز پس از پخته شدن استفاده نمی‌کنید آن را درون فریزر قرار دهید. توصیه می‌شود که برنج داخل فریز را نهایتا پس از دو ماه مصرف کنید. سعی کنید به صورت تخمینی حجم برنج مصرفی هر وعده خود را در ظرف‌های جداگانه بریزید تا هربار مجبور نباشید کل برنج را یخ زدایی کنید.

توجه کنید برنج را بلافاصله بعد از سرد شدن در فریزر قرار دهید. اگر حجم برنج شما زیاد است، به صورت تقریبی حجم مصرفی ۳ روز خود را در یخچال و ما بقی را در فریزر قرار دهید، زیرا برنجی که در یخچال برود کیفیت خود را از دست می‌دهد و نباید آن را داخل فریزر بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد