شناسه خبر: ۱۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

درمان کم خونی | درمان کم خونی با نوشیدنی گیاهی

برای درمان کم خونی از این عرقیات گیاهی استفاده کن!

از مشکلات بسیار مهمی که مردم با آن روبرو هستند، کم خونی است. یکی از راه هایی که می توانید برای درمان کم خونی استفاده کنید، نوشیدن عرقیات گیاهی است.

درمان کم خونی

پر بازدید

ترینی‌ها :

از مشکلات پرخطر بین مردم، کم خونی است. برای درمان کم خونی راه های زیادی مانند مصرف دارو، غذاهای مفید و دارای آهن و ... وجود دارد. یکی از راه های درمان کم خونی، مصرف عرق های گیاهی است. در ادامه برخی از عرق های مناسب درمان کم خونی را معرفی خواهیم کرد.

کم خونی چیست؟

کم خونی زمانی رخ می دهد که گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن به اندام های بدن شما وجود نداشته باشد. در نتیجه، احساس سرما و علائم خستگی یا ضعف معمول است. انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد، اما شایع ترین نوع آن، کم خونی ناشی از فقر آهن است. شما می توانید با افزودن آهن به رژیم غذایی خود علائم این نوع کم خونی را کاهش دهید.

عرقیات گیاهی

انواع مختلف کم خونی

انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد، اما هر کدام از آنها باعث کاهش تعداد گلبول های قرمز در گردش خون می شود. سطح گلبول قرمز به یکی از دلایل زیر پایین است:

  •     بدن شما نمی تواند هموگلوبین کافی تولید کند.
  •     بدن شما هموگلوبین می سازد، اما هموگلوبین به درستی کار نمی کند.
  •     بدن شما گلبول های قرمز کافی نمی سازد.
  •     بدن شما خیلی سریع گلبول های قرمز را تجزیه می کند.

انواع عرق های گیاهی مناسب کم خونی

کم‌خونی یکی از مشکلات پرخطری است که مردم با آن مواجه هستند. علائم این بیماری شامل خستگی، سرگیجه، ضعف، بی حالی و بی اشتهایی است. یکی از راه‌های مفید برای درمان کم خونی، مصرف عرق‌های گیاهی است که شامل ترکیباتی مانند فلزات، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی هستند.

عرق گل گاوزبان

عرق گل گاوزبان یکی از بهترین عرقیات گیاهی برای درمان کم خونی است. این عرق گیاهی به دلیل وجود فلزاتی مانند آهن، مس و منیزیم کمک می‌کند تا سلول‌های قرمز خون رشد کنند.

عرق گل گاوزبان

عرق پونه

عرق پونه نیز به دلیل دارا بودن فلزاتی مانند آهن و مس، به‌عنوان درمان کم‌خونی شناخته می‌شود. این عرق همچنین شامل مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین B6 و بتاکاروتن است.

عرق کاسنی

عرق کاسنی یکی از عرق‌هایی است که می‌تواند در درمان کم خونی موثر باشد. این عرق شامل فلزاتی مانند آهن، مس و منیزیم است که می‌تواند به سلول‌های قرمز خون کمک کند تا رشد کنند.

عرق کاسنی

شربت اسفرزه

اسفرزه یک گیاه است که حاوی آهن، ویتامین C و فیبر است. همچنین در درمان علائم کم خونی مانند خستگی و بی حالی مفید است.

عرق یا جوشانده گیاه گزنه

این گیاه که به نام گزنه  شناخته می شود، سرشار از آهن است. با این حال، چیزی که ارزش آن را بیشتر می کند وجود ویتامین های A، گروه B ،C و K است که همگی جذب آهن را در بدن بهبود می بخشد. مصرف گزنه برای بهبودی کم خونی نه تنها مفید است، بلکه بسیار آسان است.

عرق گزنه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد