شناسه خبر: ۱۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

روتین پوستی | روتین پوستی برای پوست های چرب و جوش دار

پوست چرب و جوش دار رو با این روتین پوستی؛ صاف و شفاف کن

پوست چرب داری؟ تو این خبر روتین پوستی رو یاد بگیر و چربی و جوش های صورتت رو کنترل کن.

روتین پوستی

پر بازدید

ترینی‌ها :

روتین پوستی در واقع عملیات حفظ سلامتی پوست و مراقبت از پوست است. انواع پوست به دلایل مختلفی در معرض جوش زدن هستند اما در این میان امکان وجود جوش و آکنه در پوست چرب بیشتر از دیگر پوست هاست. روتین پوستی و انجام چند کار ساده و استفاده از کرم های مراقبتی و شست و شوی صورت در زمان مناسب کمی از میزان جوش های صورت می کاهد. بعد از خواندن این مطلب اطلاعات بیشتری درباره روتین پوستی برای مراقبت از پوست های جوش دار و رهایی از آن ها دستتان می آید. 

چند راه مراقبتی از پوست جوش دار

دوبار شست و شوی عمیق در صبح و شب

صبح‌ها قبل از هر کار دیگری، صورت خود را بشویید. این کار را قبل از خواب و بعد از اینکه دیگر به آرایش صورتتان نیاز ندارید تکرار کنید. اینجا دیگر پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب و شستن با آب فایده‌ای ندارد. شما باید صورتتان را خیلی عمیق تمیز کنید تا منافذ پوستتان از وجود چربی اضافه، جرم، میکروب و مواد آرایشی پاک شود. بهترین کار در این مرحله استفاده از یک روغن گیاهی پاک کننده است. همچنین می‌توانید از پاک کننده‌های مناسب پوست مستعد جوش برای این کار استفاده کنید.

انواع شوینده های پوست

صابون: 

سال‌ هاست افراد از صابون‌ ها برای شستن صورت خود استفاده می‌کنند. با اینکه صابون‌ ها به‌ خوبی آلودگی‌ و کثیفی‌ های پوست را از بین می‌برند؛ اما می‌توانند باعث خشکی و تغییر PH پوست شوند.

 آموزش تهیه آبرسان خانگی

ژل شوینده:

فرمول ساخت ژل‌ ها سبک‌تر از سایر شوینده‌های پوست است. علاوه بر این، ژل‌ها حاوی اسید سالیسیلیک بوده و به آب‌رسانی پوست کمک می‌کنند.

فوم شوینده:

فوم‌ها نسبت به ژل‌ها کف بیشتری تولید می‌کنند و اغلب برای پاک کردن آرایش توصیه می‌شوند.

مرطوب کننده و آبرسان

پوستی که هیدراته بوده و به موقع آبرسانی شود، بهتر در مقابل آسیب‌های درونی و بیرونی دوام می‌آورد. برای این کار استفاده از یک مرطوب‌کننده با بافت ژل و کرم مانند بهترین گزینه است. اینجا نباید از مرطوب‌کننده حاوی مواد و عناصر ضد جوش استفاده کنید؛ چرا که در مرحله سرم درمانی به اندازه کافی آن را دریافت کرده‌اید. مرطوب‌کننده را دو بار در روز در صبح و شب بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید.

 

مراقبت در برابر آفتاب

حتما لازم نیست از خانه بیرون بروید تا ضد آفتاب بزنید. بودن در هر فضای سرباز و وجود نور طبیعی و اشعه‌های خورشید حتی به صورت غیرمستقیم می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست مستعد آکنه بزند. به همین دلیل لازم است در طول روز از کرم‌های ضدآفتاب مناسب بر روی پوست صورت و گردن خود استفاده کنید.

dJlneHIZBXke

استفاده از روغن های گیاهی 

بهترین روغن گیاهی برای پوست چرب، روغن هسته انار، بنفشه و روغن چای است. روغن بنفشه و شیرین بیان از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند و روغن درخت چای موجب رفع جوش و آکنه صورت می‌شود. این روغن با پاکسازی صورت، به برطرف  کردن چربی اضافی پوست کمک می‌کند.

رژیم غذایی را رعایت کنید

 یک رژیم مناسب برای سلامت پوست رژیمی است سرشار از میوه و سبزیجات، مغزها، حبوبات، تخم مرغ، روغن گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ماهی و آب می باشد. در مقابل رژیم های سرشار از گوشت قرمز، شیر پر چرب، کره، فرآورده های قندی و سیب زمینی می تواند برای شادابی و سلامت پوست مضر باشد

سرم درمانی

سرم پوستی مناسب به خصوص برای پوست مستعد جوش و آکنه اهمیت زیادی دارد. سرم سلول‌های پوستی را تقویت کرده و نقاط ضعف آن را از بین می‌برد. یک سرم پوستی خوب می‌تواند پوست را آبرسانی و هیدراته نگه دارد. سرم پوستی که انتخاب می‌کنید باید به نوعی درمانی برای مشکلات و حساسیت‌های پوستی شخص شما باشد. البته باید مراقب باشید سرم‌های پوستی موجود حساسیت به اشعه‌های UV  را افزایش می‌دهند. پس اگر می‌خواهید از خانه خارج شوید، لازم است بعد از سرم زدن از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین روزی که پوست خود را لایه‌برداری کرده‌اید نباید از سرم پوست استفاده کنید. سرم مناسب را با کمک مشاور پوست خود شناسایی کرده و دو بار در هفته شب تا صبح آن را روی پوستتان قرار دهید.

معرفی بهترین کرم های چین و چروک صورت ایرانی

استفاده از دارو برای درمان جوش

پس از شستشوی صورت لازم است تا از داروهای مناسبی که بسته به نوع جوشتان دکتر تجویز کرده است، اقدام کنید. اگر داروی خاصی استفاده نمی کنید، از سرم و کرم های ضد جوش برای بهبود جوش هایتان استفاده نمایید.

به طور کلی توجه داشته باشید: 

  • از لمس پوست صورت با دستان و انگشتان خود بپرهیزید.  لمس صورت می تواند باکتری هایی را که باعث التهاب و تحریک منافذ می شوند را گسترش دهد. برای دور نگه داشتن باکتری ها، قبل از استفاده از هر چیزی روی صورت، مانند کرم های درمانی  دستان خود را بشویید.

  •  قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

  •  از لوازم آرایش معتبر استفاده کنید.

  •  از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. حتما قبل از قرار گرفتن زیر نور خوشید کرم ضد آفتاب زده باشید.

  •  موها را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید تا صورت شما  از آلودگی و روغن اضافی موهایتان دور باشد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد