شناسه خبر: ۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

هل | فواید هل | خواص هل

هل و عطر خوبش رو دست کم نگیرید | هل و خواص آن

هل درختی شبیه به صنوبر است که بیشتر در حوالی هندوستان کاشت می شود. میوه این درخت خواص و کاربرد های فراوانی دارد. در این مقاله بیشتر درباره خواص هل خواهید خواند.

هل

پر بازدید

ترینی‌ها :

هل میوه ای است کوچک با رنگ سبز تیره. این میوه بیشتر در حوالی هندوستان کاشت می شود و در عطاری، آشپزی و حتی صنعت عطر کاربرد فراوانی دارد. رایحه هل معروف است و از آن؛ حتی به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده می شود. این مطلب درباره خواص هل است. 

فواید و خواص هل

تقویت قلب و عروق

مصرف هل باعث تسهیل جریان گردش خون شده و موجب کاهش فشارخون می‌گردد.

آرامش اعصاب 

خواص هل برای اعصاب یکی از ویژگی‌های مهم این گیاه دارویی است که شامل اثرات ضد استرس و آرامبخش بوده و باعث شده افراد زیادی به دلیل این فواید به مصرف آن روی آورند.

همچنین این ادویه می‌تواند بهبود خواب و کاهش خستگی و اضطراب را در طول روز نیز به دنبال داشته باشد.دمنوش هل مناسب برای اعصاب و روان، آرام‌بخش و ضدافسردگی است.در طب سنتی از روغن هل و دمنوش آن برای درمان بیماران افسرده استفاده می‌نمایند.

 

سلامت پوست

از هل سبز در تهیه ماسک‌های پوست جهت زیبایی و رفع لکه‌ها و عوارض پوست استفاده می‌شود.

روغن اسانس هل، روشن‌کننده پوست است. همچنین هل خاصیت ضدالتهاب دارد و برای کاهش التهابات پوست مؤثر هست.

خواص هل

پیشگیری از زخم معده

هل همانند زنجبیل که عضو یک خانواده هستند،  در درمان بیماری‌های گوارشی بسیار مفید است خواص هل و زنجبیل از دید کسی پوشیده نیست و افراد بسیاری از این نوع ادویه برای خوش طعم شدن چای استفاده می کنند و از خواص هل در چای ، که از اثر بخشی آن روی مشکلات معده با خبر هستند. پس می‌توان گفت حل می تواند از معده در برابر زخم ها محافظت کند.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

هل یک ادویه بسیار تند می باشد که باعث جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. هل باعث می شود تا اگر شما دچار سرماخوردگی هستید بهبود پیدا کنید. کافی است هل را به عنوان چای دم کنید و میل کنید.

محافظت از لب ها

از هل روغن گرفته می شود تا برای مراقبت از لب ها از آن استفاده شود.

تسکین دردهای گوارشی

دانه های هل برای تسکین دردهای گوارشی بسیار مفید بوده و باعث بهبود گوارش غذا می شود.

ضد عفونی کننده بدن

افرادی که دچار عفونت هستند بهتر است از هل استفاده کنند چرا که باعث ضدعفونی شدن بدن می شود. هل باعث می شود تا رشد باکتری ها و ویروس ها و قارچ ها متوقف شود.

 بهداشت دهان و دندان

خیلی ها از دارچین و نعناع به عنوان خوشبو کننده دهان و دندان استفاده می کنند. درحالی که از قرن ها قبل از هل برای این منظور استفاده می شد. هل نه تنها طعم دهنده دهان و دندان است، بلکه یک مبارزه گر خوب باکتری های موجود در دهان شناخته می‌شود و به درمان بیماری های لثه کمک می کند.

خوشبو کننده فضا

هل به دلیل عطر و طعم عالی که دارد به عنوان یک پوشش برای بوهای نامطبوع می باشد. شما می توانید برای از بین بردن بوی نامطبوع مکان های مختلف از هل استفاده کنید.

بهبود بیماری آسم

بیماران مبتلا به آسم می توانند از هل استفاده کنند. این ادویه برای درمان طبیعی سیاه سرفه و برونشیت بسیار عالی است.

درمان سکسکه

سکسکه خصوصا در کودکان موجب آزار و اذیت است. با استفاده از دمنوش هل، سکسکه را درمان نمایید.

درخشندگی موهای سر

هل باعث می شود تا سلامت موهای شما تضمین شود چرا که باعث تقویت تارهای مو شده و باعث درخشندگی آن می شود.

رفع لک های پوستی

شما با هل می توانید رنگ پوست مناسبی داشته باشید ، هل باعث می شود تا لک های پوستی شما از بین رفته و ظاهر پوست شما مناسب و درخشان شود.

درمان آسم

هل جریان گردش خون را تسهیل می‌کند و خون‌رسانی به ریه‌ها و اندام‌های بدن و درنتیجه اکسیژن‌رسانی را سرعت می‌بخشد و در تنگی نفس، رفع خس‌خس سینه و رفع اختلالات ریوی شفابخش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد