شناسه خبر: ۱۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سفید کردن دندان | روش های خانگی زردی دندان

این کارها رو انجام بده و با دندان های زرد خداحافظی کن | درمان خانگی برای زردی دندان

بعد از خواندن این مطلب، بدون نیاز به دندان پزشک؛ در خانه، دندان هایتان را سفید کنید.

دندان

پر بازدید

ترینی‌ها :

دندان و درخشندگی آن بر زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد. عواملی مانند استفاده زیاد از دخانیات، درست مسواک نزدن یا کلا عدم استفاده از مسواک؛ می توانند باعث زرد شدن دندان بشوند. سفید کردن دندان با مراجعه به دندان پزشک، نیاز به پرداخت هزینه زیادی است. در این مطلب راهکار های سفید کردن دندان در خانه گفته شده است. 

راهکاری سفید کردن دندان در خانه 

سرکه سیب

استفاده از سرکه در مقادیر کم، یکی از مورد های رفع زردی دندان با روش خانگی محسوب می شود. اما نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که استفاده زیاد از سرکه ممکن است باعث آسیب به مینای دندان ها شود.

روغن نارگیل

 استفاده از روغن نارگیل به صورت چرخاندن در دهان یا کشیدن آن روی دندان ها، موجب سفید تر شدن دندان ها می شود. ترکیبات موجود در روغن نارگیل موجب کاهش پلاک دندان ها شده و زردی آنها را کاهش می دهد.

جوش شیرین

1/4 قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را به خمیر دندان‌تان اضافه کنید و دندان‌های خود را به کمک آن مسواک بزنید. در نهایت نیز دهان خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

 

 قرقره‌کردن پراکسید هیدروژن 

دو قاشق غذاخوری از پراکسید هیدروژن را با نصف فنجان آب مخلوط کنید؛ مخلوط به دست آمده را به‌مدت یک دقیقه قرقره کنید؛ با خمیر دندان مسواک بزنید و با آب بشویید.

سفید کردن دندان

 آنزیم های میوه

آنزیم ها با خواص پاک کنندگی که دارند موجب از بین رفتن پلاک و جرم های دندانی شده و زردی آنها را تا حدی زیادی کاهش می دهند. از جمله آنزیم های مفید در این زمینه می توان به آنزیم پاپائین از میوه پاپایا و آنزیم بروملین موجود در آناناس اشاره کرد که  به از بین بردن لکه های دندان کمک می کنند.

 

پوست موز

یک روش بسیار راحت برای سفید کردن دندان‌ها در خانه وجود دارد و آن هم این است که پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید. سپس با خمیر دندان مسواک بزنید و با آب بشویید.

 نمک و پوست پرتقال

برای سفید کردن دندان‌ها می‌توانید بخش سفید پوست پرتقال را با نمک دریا بپوشانید و آن را روی دندان‌های خود به‌مدت دو دقیقه بمالید. سپس آن را بشویید و با خمیر دندان مسواک بزنید.

زردچوبه

خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد میکروبی دارد و برای تسکین دندان درد بسیار موثر است. برای استفاده می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با مقدار کمی آب به شکل خمیر درست کنید و آن را روی پنبه قرار دهید. سپس پنبه را به مدت 1 دقیقه روی دندان خود نگه دارید.

 

به یاد داشته باشید برای تمامی روش‌های نام برده‌شده، محدودیتی وجود دارد و بهتر است در استفاده از آن ها افراط نکنید. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد