شناسه خبر: ۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

عجیب ترین روش درمانی | قنداق درمانی نوعی روش درمانی

قنداق درمانی کن تا خستگیت در بره | روش عجیب قنداق درمانی

این روز ها در توکیو روش درمانی عجیب و جالبی برای از بین بردن خستگی، استفاده می شود. به این روش قنداق درمانی یا اوتوناماکی می گویند.

روش درمانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

انواع روش درمانی عجیب و غریبی در سراسر دنیا، مخصوصا شرق آسیا برای از بین بردن انواع بیماری ها و یا مراقبت های جسمانی وجود دارد. از انواع روش درمانی که این روزها در توکیو استفاده می شود و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است؛ قنداق درمانی یا اوتوناماکی است. در این شیوه، مانند دوران نوزادی، افراد خود را قنداق می کنند تا خستگی شان برطرف شود. این مطلب تعریف بیشتری از این روش درمانی دارد. 

قنداق درمانی یا اوتوناماکی

قنداق درمانی چیست 

 قنداق درمانی یک شیوه جدید درمانی برای افراد بزرگ سال مبتلا به دردهای عضلانی و فیزیکی است که در ژاپن به کار گرفته می شود.

اما این روش جالب و خنده دار در توکیو رواج گرفته است.. اوتوناماکی "Otonamaki" یا همان قنداق درمانی نوعی روش درمانی جدید برای از بین بردن خستگی بدن است که در آن فرد را داخل یک پارچه قنداق می پیچند تا مشکل خشکی و سفتی بدن را رفع کند.

قنداق درمانی؛  در سال ۲۰۱۵ توسط یک ماما به نام نوبوکو واتانابه به عنوان یک وسیله درمانی برای کاهش درد وضعیت بد بدن و مشکلات گرفتگی عضلات ایجاد شد.قنداق کردن در بزرگسالی به این معنی است که در وضعیت جنینی در داخل نوارهای پنبه‌ای مشبک پیله می‌ شوید و سپس توسط شخص دیگری به آرامی در اتاق تکان می‌خورید یا می‌غلتانید یا می‌توانید خودتان را تکان دهید. به هر حال، شما برای این کار به یک کسی به عنوان کمک نیاز دارید چون نمی توانید خودتان را قنداق کنید.

  • بی‌حرکتی کامل ممکن است برای کسانی که از تنگنا هراسی رنج می‌ برند راحت نباشد یا برای افرادی که آسیب‌های موجود یا مشکلات ستون فقرات دارند توصیه نمی‌شود.
  • گذشته از تجربه احساس گرما و آرامش، بسیاری از کسانی که این تکنیک را امتحان کرده اند، بهبود وضعیت بدنی و تعادل، سهولت درد و یا سفت شدن عضلات، کاهش استرس و خواب بهتر را گزارش می دهند.

قنداق درمانی

روش های درمان بی خوابی

از چه لوازمی باید استفاده کنیم؟

جریان هوا بسیار مهم است، به همین دلیل است که توصیه می شود از پارچه های پنبه ای یا پارچه های با کشسانی قابل تنفس استفاده کنید به صورتی که دهان و بینی شما را در معرض دید قرار دهد، استفاده کنید. از پارچه های توری استفاده نکنید زیرا می تواند به راحتی پاره شود و پوشش مطمئنی برای این کار نیست. اگر این تمرین را در خانه امتحان می کنید، باید بیشتر احتیاط کنید تا از آسیب به کمر یا گردن تان جلوگیری کنید. 

چگونه باید خودمان را قنداق کنیم؟

دستان خود را در دامان خود قرار دهید و با پاهای ضربدری روی ملحفه بنشینید و ۲۵ تا ۳۵ سانتی متر پارچه از جلوی پاهای ضربدری شما امتداد پیدا کند.
از همراه خود بخواهید ملحفه را پشت سرتان بلند کند، مطمئن شوید که ۱۰ اینچ یا بیشتر از پارچه بالای سرتان کشیده شده است.
با قرار دادن یک رول پارچه ضخیم مانند حوله پشت سرتان قبل از گره زدن اول، مطمئن شوید که گردن شما حمایت می شود.
همراه شما باید ملحفه را پشت سرتان بالا بیاورد و اجازه دهد روی سرتان بچرخد. سپس، یک گوشه از ضلع بالایی پارچه را با گوشه مخالف از ضلع پایینی مطابقت دهید. به عنوان مثال، گوشه سمت چپ بالا با گوشه سمت راست پایین مطابقت دارد.
حالا دو گوشه به اندازه کافی محکم گره می خورند تا شما را در موقعیت نگه دارند.
دو گوشه دیگر باید به روش مشابه گره بخورند. هر پارچه گشادی را باید بالا کشید و گره زد به طوری که پارچه روی سر شما فرو رفته و در عین حال شما را کاملاً پیله کرده است.
اکنون، همراه شما می تواند بدن شما را به آرامی در یک حرکت عقب و جلو بچرخاند. تکان دادن بخشی از قنداق درمانی است.

CsSflByvhTVu

 

این روش به چه کسانی توصیه می شود؟

اما برای مادرهایی که مشکلات کمر درد و پشت درد دارند توصیه شده است.کسانی که مشکل آسم دارند در این وضعیت راحت تر تنفس می کنند. این روش در فیزیوتراپی و ورزش هم به کار برده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد