شناسه خبر: ۱۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

نیش پشه | درمان خانگی نیش پشه

نیش پشه رو با چند روش خانگی فوری درمان کن

در این مطلب چند روش درمان خانگی نیش پشه، قرمزی و خارش پوست در فصل گرما برای شما گفته ایم.

پشه

پر بازدید

ترینی‌ها :

درباره روش های خانگی درمان نیش پشه اطلاعاتی دارید؟ با گرم شدن هوا، سر و کله پشه ها پیدا شده و نیش آن ها و خارش پوستی آزار دهنده است. ممکن است از روش های خانگی برای درمان قرمزی پوست و خارش آن چیزی ندانید. در این مطلب چند روش خانگی برای درمان نیش پشه به شما ارائه داه ایم. 

راه های درمان خانگی نیش پشه

  • شست و شو با آب و صابون

هنگامی که توسط پشه گزیده می شوید؛ آن قسمت را با آب و صابون بشویید تا از بروز عفونت و خارش جلوگیری شود.

  • استفاده از عسل

خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد باکتریایی عسل، آن را به یک درمان خانگی موثر برای نیش پشه تبدیل کرده است. همچنین این ماده می تواند خارش را کاهش دهد و حداقل مانع شما برای خاراندن ناحیه گزیده شده بشود.

  • ژل گیاه آلوئه ورا 

این ژل درد ناشی از سوختگی را کاهش می دهد و به بهبود سریع آن کمک می‌کند. این گیاه همچنین یک درمان خوب برای نیش حشرات است. برای درمان خانگی، بخش کوچکی از گیاه را باز کنید. ژل گیاه را روی ناحیه تحریک شده بمالید و بگذارید خشک شود.

  •  پیاز 

 آب پیاز؛  التهاب نیش پشه و سوزش را کاهش می‌دهد. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. یک تکه از پیاز را برش دهید و آن را چند دقیقه روی محل نیش قرار دهید. 

  • استفاده از یخ

 یک کمپرس آب سرد یا یک کیسه پلاستیکی که چند قطعه آب یخ داخل آن ریخته شده یا یک دستمال که داخلش تکه های یخ قرار دارد را به مدت بیش از پنج دقیقه در محل گزیدگی نگه دارید تا موقتا تسکین پیدا کند.

  •  آویشن 

 برگ های تازه آویشن را ریز خرد کنید  و بگذارید 10 دقیقه روی محل نیش پشه بماند.همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید و روی محل نیش بمالید.
  • روغن درخت چای

مقداری پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید و روی محل گزیدگی بمالید.  در این روش می‌توانید از روغن‌ های اسانس‌ دار دیگری مثل روغن اسطوخودوس یا سدر نیز استفاده کنید.

نیش پشه

  • چای بابونه 

وقتی این چای روی پوست مالیده می‌شود، می‌تواند التهاب را کاهش داده، سوزش پوست را تسکین دهد و روند بهبود را تسریع کند. 

  • جوش شیرین

 حاوی ترکیبات قلیایی ملایم است که به خنثی کردن تعادل pH پوست کمک می‌کند و ایجاد کننده یک درمان طبیعی عالی برای نیش پشه است. نتیجه آن کاهش التهاب اطراف محل نیش پشه است که به کاهش درد و همچنین خارش کمک می‌کند.
  • سرکه

 اگر در اثر نیش پشه، دچار خارش هستید، یک قطره سرکه، روی محل نیش بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند اما حواستان باشد، اگر پوست تان تحریک شد ، حتما این درمان را متوقف کنید.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد